عناوین روزنامه‌های صبح پنجشنبه

سکوت ناطق نوری با بغض شکست!

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح یکشنبه

صراحت به شیوه روحانی

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون؛ پزشک خانواده در تهران اجرایی نمی‌شود، در همایش افق رسانه روحانی: وامدار هیچ حزب و جناحی نیستم،پایانی بر سهم‌خواهی، بازی پول ، پشت در کلاس درس، صراحت به شیوه روحانی، روایت خاتمی از نتیجه انتخابات و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۷۵۰۶۰
صراحت به شیوه روحانی

ابتکار: صراحت به شیوه روحانی

رئیس جمهور منتخب روز گذشته سی و دومین همایش افق رسانه ملی را فرصتی مغتنم شمرد تا با مردم، گروه‌های سیاسی، رسانه ملی ومراجع امنیتی کشور، دولت و همچنین کشورهای خارجی صریح سخن بگوید. به گروه‌های سیاسی گفت که دولتش وامدار کسی نیست. ازهمه خواست پیام انتخابات 24 خرداد را در کنند.به حکومت‌ها یادآورشد که رسانه آزاد یک موهبت است.

اوهمچنین درباره گمانه زنی‌ها درباره کابینه یازدهم،وضعیت کنونی ایران پس از انتخابات و... سخن گفت. در ادامه گزیده ای از سخنرانی مفصل دکتر حسن روحانی در این همایش آورده می‌شود:

ایران چهره جدیدی پیدا کرد

وی با اشاره به این‌که همه مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان، روستایی و شهری و به ویژه جوانان و زنان نقش بسیار پررنگی در ایجاد این شکوه و عظمت داشتند، خاطرنشان کرد: منظره‌های جالبی را شاهد بودم مخصوصا در هفته آخر مانده به انتخابات که شاید صداوسیما در آن ایام نتوانست همه منظره‌ها را در معرض افکار عمومی قرار دهد اما اگر برنامه‌ها و آن حضور ضبط شده باشد پخش آنها در آینده بسیار تاثیرگذار است.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با اشاره به این‌که جمعیت‌های پنجاه هزار نفری، صد و دویست هزار نفری با شور، شوق و اشتیاق در صحنه حاضر شده بودند، افزود: این حضور و نشاط یک پیروزی بود و نقطه عطفی در تاریخ کشورمان در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

وی با طرح این پرسش که چه کسی می‌توانست در عرض یک هفته این موج عظیم و بزرگ را در کشور ایجاد کند؟ گفت: شنبه و یکشنبه دنیا یک جور دیگر بود و از دوشنبه چهره جدید مردم پرشور و فهمیده و جوانان با احساس چهره جدیدی به کشور ما داد.

پاسخی به شبهات درباره مشروعیت نظام

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران خاطرنشان کرد: این انتخابات به تمام شبهات، سوال‌ها و بگو و مگوها راجع به انتخابات که راجع به مشروعیت نظام بود پاسخ داد و در واقع آب زلالی بود که بر این آیینه جمهوری اسلامی ایران که گرد و غباری فرو نشسته بود، کاملا شفاف و پاکیزه کرد و همه دنیا از نو جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران، مردم‌سالاری دینی و دموکراسی واقعی را در این کشور مشاهده کردند.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت: همه چیز ما، محصول انقلاب ما و جمهوری اسلامی ایران است و این جمهوری اسلامی برآمده از صندوق‌های رای است و امام نیز این درس را به ما آموخت که انتخاب نظام، انتخاب مسئولان و مسیر اداره کشور از آن مردم است، البته در چارچوب مقررات اسلامی که مردم ما همواره به این مقررات پایبند هستند.

همه پیام این انتخابات را بگیرند

روحانی در ادامه سخنان خود در همایش افق رسانه اظهار داشت: این انتخابات درس‌ها و پیام‌های فراوانی برای همه داشت و در واقع این انتخابات یک فرصت استثنایی برای همه بود.

وی افزود: همه باید به خوبی پیام این انتخابات را بگیرند و به آن احترام بگذارند و در چارچوب آن عمل کنند، اعم از احزاب، گروه‌ها، مردم و دیگران از جمله در خارج از کشور و دیگر کشورها.آنها هم باید پیام این انتخابات را به خوبی درک کنند و به آن پاسخ متناسب بدهند.

دولت یازدهم در چارچوب رای اکثریت حرکت می‌کند

روحانی ادامه داد: مردم راه جدیدی را برگزیده‌اند و بر آن تاکید دارند. مردم در این انتخابات تاکید کردند که عاشق کشور و سرنوشت آینده‌شان و همچنین اهداف ملی خودشان هستند. مردم در این انتخابات گفتند ما خواهان تغییر و تحول هستیم و بهترین زبان مردم و بیان مردم صندوق آراء و انتخابات است.

وی افزود: حضور مردم و رای مردم بسیار گویاست و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد. به همه‌ی مردمی که پای صندوق‌های رای آمده‌اند احترام می‌گذاریم. به رای آنها احترام می‌کنیم، اما دولت آینده باید در چارچوب رای اکثریت حرکت کند؛ اکثریت مردم ایران رای به اعتدال، عقلانیت، خرد ورزی، خرد جمعی، مشورت، حرکت در مسیر کارشناسی و دوری از افراط و خودسری دادند. این رای کاملا روشن است و هیچ ابهامی وجود ندارد. همه باید تسلیم این رای باشیم.

نسبت به مردم سخت گیری نکنیم

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با بیان اینکه «شادی و نشاط حق مردم است، پس خیلی سخت‌گیری نکنیم»، گفت: عزت مردم باید محفوظ باشد و به عزت مردم اهانت نشود چون تحقیر مردم قابل قبول نیست در حالیکه تذکر قابل قبول است.

وی یادآور شد: در شادی‌های بعد از انتخابات دیدیم که روزهای خوشی برای مردم بود، بویژه اینکه سه عید با هم همراه شد؛ اول، اعیاد مذهبی ماه شعبان و ولادت ولی‌الله‌الاعظم (عج). دوم، پیروزی مردم در انتخابات بسیار شکوهمند و در کنارش پیروزی در صحنه ورزش از فوتبال تا والیبال و این نشاط و پیروزی سه‌جانبه با هم توام شد و در این زمینه از رسانه ملی و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که آستانه تحمل خود را مقداری بالا بردند.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با بیان اینکه «شادی و نشاط حق مردم است»، اظهار کرد: خیلی سختگیری نکنید، چون مردم ما خودشان اخلاق‌مدارند و چارچوب‌های اخلاقی،‌ اسلامی و سیاسی را می‌دانند و واقعا مراعات کردند و حواسشان جمع بود و کسی هم اگر حواسش نبود، تذکر دوستانه لازم است.

روش نه تسلیم نه ستیز در سیاست خارجی

وی با تاکید بر این که اعتدال در سیاست خارجی نه تسلیم، نه ستیز، نه انفعال و نه تقابل است، گفت: اعتدال تعامل موثر و سازنده‌ با جهان است.

روحانی گفت: می‌دانید که در روابط خارجی و در صحنه سیاست خارجی ما با یک شرایط ویژه مواجه هستیم، جهان دوران گذار را می‌گذراند و دوره‌ انتقالی را طی می‌کند.ساختار حاکم بر نظام بین‌المللی یعنی نظام دو قطبی در دهه‌ی آخر قرن بیستم پایان پذیرفت، اما هنوز نظام جدید جایگزین نشده و استقرار پیدا نکرده است و همه در حال چانه زنی و تلاش هستند. آن یکی می‌خواهد جهان تک قطبی بسازد و دیگران می‌خواهند جهان چند قطبی بسازند، اما همه در حال فعالیت و کنشگری در صحنه سیاست خارجی هستند.

وی با بیان این‌که این دوران دوران بسیار حساسی است؛ چرا که هنوز هم نظام جدید استقرار پیدا نکرده است،گفت: در این دوران اگر محاسبه قدرت درست انجام نشود و قدرت ملی را کمتر از آنچه که هست ببینیم، بسیار خطرناک است، اگر قدرت را بالاتر از واقعیت هم تعریف کنیم باز هم می‌تواند خطرناک باشد.

رئیس جمهور منتخب خاطر نشان کرد: شما در همین دوره در منطقه‌ی خودمان دیدید که کشورهایی بودند که دچار اشتباه محاسبه شدند و چه سرنوشتی پیدا کردند، کشورهایی هم در منطقه آسیای خودمان هستند که محاسبه درست انجام دادند و ما پیشرفت و جایگاه و ظهور جدید آنها را مشاهده می‌کنیم.

انتقال دولت به بهترین نحو انجام می‌شود

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دوره انتقال دولت دهم به یازدهم اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که این دوره انتقال به بهترین وجه سپری شود. با رئیس‌جمهور محترم صحبت کردیم، توافقاتی انجام شد، نمایندگانی از سوی دو طرف تعیین شدند، من خودم شخصا گزارش‌های مختلفی از وزارتخانه‌های مختلف دریافت می‌کنم، گروه‌های کاری مختلف تشکیل شده هم گزارش‌هایی دریافت می‌کنند و البته برخی از موارد نیز هنوز نیاز به هماهنگی بیشتری دارد که امیدواریم هرچه زودتر انجام شود.

به وعده هایم پایبندم

روحانی در ادامه خطاب به ملت ایران اظهار کرد: به ملت عزیز ایران می‌گویم که دولت آینده به وعده‌هایی که داده وفادار خواهد بود و ان‌شاءالله قدم به قدم و با کمک شما مردم و با لطف پروردگار مشکلات را با هم پشت سر خواهیم گذاشت؛ البته مشکلات انباشته احتیاج به زمان لازم برای عبور دارد و مردم به خوبی از این موضوع آگاه هستند و توقعات مردم در چارچوب امکانات دولت و کشور خواهد بود.

دولت یازدهم فراجناحی خواهد بود

وی همچنین به موضوع تشکیل کابینه اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله کابینه طبق وعده‌ای که داده شده یک کابینه فراجناحی و با تاکید بر شایسته‌سالاری خواهد بود. البته این دولت هیچ تعهدی به هیچ حزب و جناحی نداده است و وامدار هیچ حزب و گروهی نیست و تلاش دارد که شایسته‌ترین افراد را از هر طیف و جناح البته به شرط اعتدال و میانه‌روی جهت خدمت به مردم انتخاب کند.

به آینده امیدوارم

وی با بیان این‌که علی رغم مشکلات زیادی که وجود دارد، به آینده امیدوارم خاطر نشان کرد‌: مطمئنم به اذن الهی و لطف پروردگار با حضور و حمایت مردم خواهیم توانست از مشکلات عبور کنیم و آینده بهتری را ان شاء الله برای مردم به وجود آوریم.

خبرها درباره کابینه شایعه است

رئیس جمهور منتخب ملت ایران با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در بعضی از رسانه‌ها در مورد افراد کابینه آینده گفت: به صراحت می‌گویم بحث‌های مطرح شده صرفا گمانه زنی است و نسبت به هیچ فردی در کابینه آینده تصمیم گیری نشده است و در شرایط فعلی به دنبال مشورت با صاحب‌نظران و گروه‌های مختلف هستیم پس مردم بدانند آنچه گفته می‌شود گمانه زنی بیش نیست.

رسانه‌ها گرفتار معیارهای دوگانه نشوند

روحانی در بخش دیگری از صحبتهای خود در در سی و دومین همایش افق رسانه ملی، با بیان اینکه همه مردم و همه انسان‌ها سر جای خود محترمند، مخصوصا افرادی که داخل این کشور به عنوان شهروند زندگی می‌کنند، گفت: نمی‌شود اگر ظلمی در کشور دشمن رخ داد بگوییم ظلم است و اگر در کشور دوست همین اتفاق افتاد بگوییم ظلم نیست یا کم ظلم است. حقوق بشر، حقوق بشر است، حال شما تعبیر حقوق بشر اسلامی یا هر تعبیر دیگری را داشته باشید.رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در ادامه گفت: در آنجا که عملی در غرب را به عنوان یک عمل زشت محکوم کنیم باید حواسمان باشد که در دام معیارهای دوگانه گرفتار نشویم.

رسانه ملی باید برآیند سلیقه ملی باشد

وی با تاکید بر اینکه سلیقه رسانه ملی باید برآیند سلیقه ملی باشد،‌ خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید به گونه‌ای عمل کند که هر شهروند ایرانی احساس کند سهم نیاز خود را از رسانه ملی می‌تواند داشته باشد. در برنامه‌های تولیدی باید به اهداف و ارزش‌های دینی و ملی، خواست مخاطب، نیاز جامعه و مردم و مصالح ملی توجه شود.

حکومت مردمی از رسانه آزاد نمی‌ترسد

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در پایان با تاکید بر اهمیت آزادی رسانه‌ها در کشور گفت: حکومتی که ریشه در حمایت مردم دارد و از حضور رای‌دهندگان و رای مردم مشروعیت می‌یابد، نه تنها از رسانه آزاد نمی‌هراسد بلکه از آزادی قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بیشتری خواهد گرفت.

جام جم

روحانی مهمان افق رسانه
پزشک خانواده در تهران اجرایی نمی‌شود
چشم ایران به شگفتی‌سازان والیبال
فرصت آشتی ملی فراهم شده است

کیهان

در همایش افق رسانه روحانی: وامدار هیچ حزب و جناحی نیستم
مخفیگاه تروریست‌ها در چند شهر سوریه به محاصره ارتش درآمد
شناگر بودن‌کافی نیست، خطرمرگ درکمین است!
روزهای آتش و خون در شهرهای مصر مرسی به مکان نامعلومی رفت

رسالت

دولت آینده وامدار هیچ حزب و جناحی نیست
زمزمه جنگ داخلی در مصر
افتتاح کارخانه پارس حیات با حضور رئیس جمهور
والیبال ایران در خاک ایتالیا شگفتی آفرید

جمهوری اسلامی

رئیس جمهور منتخب وامدار هیچ گروهی نیستم دولت آینده به هیچ حزب و جناحی تعهدی ندارد
ارسال سلاح‌های آمریکایی برای تروریست‌های سوریه و واکنش مسکو به تسلیح معارضان
نتایج اولیه برگزیدگان دانشگاه‌ها، ماه آینده اعلام می‌شود
میلیون‌ها مصری با شعار «سلب اعتماد از مرسی» امروز به خیابان‌ها می‌آیند

سیاست روز

پایانی بر سهم‌خواهی
بازگشت به دامان ملت‌، تنها راهکار مرسی
رونق اقتصاد در گرو بهبود فضای کسب و کار
بازی پول ، پشت در کلاس درس

تهران امروز

آتش بحران در مصر
اتمام حجت حسن روحانی با احزاب
خداحافظی پزشک خانواده با تهران
بورس در قله 50 هزار واحد

ابتکار

صراحت به شیوه روحانی
روایت خاتمی از نتیجه انتخابات
رسانه ملی زیر ذره‌بین مجلس
احمدی نژاد: در 8 سال معادل 27 سال کار کردیم

مردم سالاری

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران:نماز جمعه به‌ هاشمی احتیاج دارد
حکومت مردمی، از رسانه آزاد نمی‌ترسد
صدای پای انقلاب دوم مصر
رویانیان مدیرعامل پرسپولیس باقی ماند

آفرینش

کار قرائت پاسخنامه‌ها آغاز شد
مهمترین دستاورد حادثه 7 تیر هوشیاری جامعه برای مقابله با دروغ‌های مردم فریب بود
دولت هیچ تعهدی به هیچ حزب و جناحی نداده و وامدار هیچ گروهی نیست
پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در واحد بین‌الملل دانشگاه شریف

دنیای اقتصاد

نرخ تورم از نفس می‌افتد؟
درگیری‌های خونین در مصر
قله 50 هزار در تسخیر بورس
به وعده‌هایم وفادار هستم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها