زن و شوهر سارق با بیهوش کردن زوج صاحبخانه سالخورده در تهران 200 میلیون تومان اموال آنها را سرقت کردند

سرقت بعد از بیهوش کردن زوج سالخورده

ماموران انتظامی کرج در دو عملیات جداگانه یک زوج جوان را به اتهام سرقت منزل و سه زن سارق را که از مغازه‌ها سرقت می‌کردند ، دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۷۴۷۰۴

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان، فرمانده انتظامی کرج در این باره گفت: چند روز پیش مردی با حضور در کلانتری 14 رسالت کرج برای دستگیری سارقان خانه‌اش از ماموران درخواست کمک کرد.در تحقیق از شاکی معلوم شد، او ساکن یکی از مناطق شمالی تهران بوده و از طریق یک مرکز خدماتی با یک زن و شوهر آشنا شده که در زمینه نظافت منزل فعالیت داشته‌اند، بنابراین از آنها می‌خواهد برای انجام کارهای منزل و نظافت به خانه‌اش بیایند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، پس از چند ماه که زوج نظافتچی به خانه مرد شاکی می‌آمدند متوجه وضع مالی او و خانواده‌اش شده و شانزدهم فروردین امسال با خوراندن نوشیدنی مسموم به زوج صاحبخانه آنها را بیهوش کرده و با سرقت 22 میلیون تومان پول نقد، 6700 دلار، چند تخته فرش دستباف گرانقیمت و وسایل دیگری به ارزش 200 میلیون تومان متواری می‌شوند.

زوج صاحبخانه 2 روز بیهوش بودند

خیرخواهان یادآور شد: پس از دو روز که زوج سالخورده به هوش می‌آیند متوجه سرقت اموال شده و موضوع را به پلیس تهران گزارش می‌دهند.

با شروع تحقیقات، روز پیش ردپای سارقان در کرج به دست می‌آید و تحقیقات در این باره برای دستگیری زوج سارق آغاز می‌شود تا این که ماموران کلانتری رسالت مخفیگاه متهمان فراری را شناسایی می‌کنند و آن دو را در حالی که خانه یکی از اقوام خود در منطقه نوروز آباد کرج مهمان بودند، دستگیر می‌کنند.

اعتراف زوج خدمتکار به سرقت میلیونی

فرمانده انتظامی کرج یادآور شد: با انتقال متهمان به مرکز پلیس و تحقیق از آنها معلوم شد، مرد سارق معتاد بوده و همراه همسرش برای نظافت به خانه‌های مردم می‌رفتند که در جریان مراجعه به یکی از این منازل که خانه شاکی بوده، متوجه پولدار بودن آنها می‌شوند.

سارقان در پی رفت و آمد به خانه شاکی اعتمادشان را جلب می‌کنند و سرانجام روز حادثه با خوراندن نوشیدنی مسموم، آنها را بیهوش و اموالشان را سرقت می‌کنند. سپس زوج سارق با فروش بخشی از اموال، به کرج نقل مکان کرده و چند ماه را در یک خانه اجاره‌ای اسکان می‌یابند. آنها قصد داشتند بار دیگر به خانه دیگر نقل مکان کنند که دستگیر می‌شوند.

دستگیری 3 زن سارق

فرمانده انتظامی کرج با اشاره به دستگیری سه زن سارق نیز گفت: روز‌های پایانی خرداد امسال ماموران کلانتری 44 ولدآباد کرج درحال گشتزنی در منطقه جعفرآباد کرج بوده‌اند که صاحب یکی از مغازه‌ها نزدشان آمده و برای دستگیری چند زن سارق از آنها درخواست کمک می‌کند.وی افزود: در تحقیق از مرد مغازه‌دار معلوم شد، یک زن به عنوان مشتری به مغازه‌اش آمده و از او خواسته کالا‌های مختلفی را برایشان بیاورد، همان موقع که او برای آوردن کالا به انبار مغازه رفته بود، دو زن مشتری نیز وارد مغازه‌اش می‌شوند و کالا درخواست می‌کنند.

در ادامه مشخص شد، وقتی مرد مغازه‌دار قصد داشته کالای مورد نظر مشتریان را به آنها بدهد، متوجه می‌شود پول‌ صندوقش سرقت شده و از سه زن مشتری خبری نیست.

خیرخواهان یادآور شد: وقتی صاحب مغازه به خیابان می‌آید تا از مردم درخواست کمک کند، می‌بیند همان سه زن مشتری که پول‌هایش را سرقت کرده‌اند با یک خودروی ماتیز متواری می‌شوند که تعقیبشان می‌کند اما موفق به دستگیری آنها نمی‌شود.

وی گفت: ماموران انتظامی با اطلاع از موضوع، جستجو برای دستگیری سه زن سارق را آغاز می‌کنند تا این که در خیابان بعدی خودرویی را می‌بینند که مشخصات سرنشینان آن با سه زن سارقی که در تعقیبشان هستند، مطابقت دارد. بنابراین آنها را تعقیب کرده و پس از تعقیب و گریز خودرویشان را متوقف کرده و هر سه زن را دستگیر می‌کنند. در بازرسی از خودروی آنها اموال مسروقه از جمله گوشی تلفن همراه، مدارک شناسایی و کارت عابر بانک کشف و ضبط می‌شود.

با انتقال متهمان به مرکز پلیس و بازجویی از آنها معلوم می‌شود سارقان شیرین، سحر و سیما نام داشته و در زمینه دزدی از مغازه‌ها فعالیت دارند.در ادامه مشخص شد یکی از متهمان ابتدا به عنوان مشتری وارد مغازه‌ می‌شده و سپس دو همدستش از خودرو پیاده شده و به او ملحق می‌شدند و با سفارش دادن کالاهای مختلف، حواس مغازه‌داران را پرت کرده و در این فرصت گوشی تلفن همراه، پول، اموال کم حجم و مدارک هویتی و کارت‌های بانکی موجود در مغازه‌ها را دزدیده و متواری می‌شدند.

متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی/ گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها