مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد ؛

کسب عنوان دوم رشد و ارتقا عملکرد شرکت های آب و فاضلاب در سطح کشور

تهرانی‌ها به آب بسته‌بندی و دستگاه تصفیه نیاز ندارند

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهرانی‌ها به آب بسته بندی و دستگاه تصفیه آب نیاز ندارند.
کد خبر: ۵۷۳۵۵۲
تهرانی‌ها به آب بسته‌بندی و دستگاه تصفیه نیاز ندارند

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ احمد مشیری با بیان اینکه آب تهران جزو بهترین آب‌های جهان است، افزود: کشورهای اروپایی با وجودی که از 200 سال پیش سامانه جمع‌آوری فاضلاب دارند اما چون پساب فاضلاب را داخل رودخانه‌ها می‌ریزند و از همان رودخانه آب برای تصفیه برداشت می‌کنند، گرچه کیفیت شیمیایی این آب بالاست اما کیفیت فیزیکی و طعم و بوی مناسب نوشیدن ندارد و از آب بسته‌بندی برای آشامیدن استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت : آب تهران بزرگ از برفاب دماوند، البرز، و .... تامین می شود و بدیهی است که نه نیازی به آب بسته‌بندی است و نه دستگاه تصفیه آب.

مشیری تاکید کرد: نکته مهم این است که نباید مشکلات تاسیساتی داخل ساختمان را به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب گذاشت. بهترین کار این است که مشترکان، آب نزدیک‌ترین شیر به کنتور آب را داخل لیوانی بریزند و رنگ و طعم و بوی آن را کنترل کنند ، در غیر این صورت اگر بقیه شیرهای داخل منزل دارای آب کدر و ... است، مشکل از پوسیدگی، زنگ‌زدگی و ...تاسیسات داخلی ساختمان است و نه کیفیت آب.

مشیری با بیان اینکه میزان مصرف یک فرد اروپایی برابر با یک سوم میزان مصرف یک فرد ایرانی است، تصریح کرد: باید حتما به سمت مصرف بهینه آب حرکت کنیم و برای این کار، استفاده از وسایل کاهنده مصرف و نیز شیرآلات اهرمی و حساس ، پیشنهاد می‌شود.

وی درخصوص نحوه عملکرد لوازم کاهنده مصرف آب گفت: این لوازم، هوا را با آب مخلوط می‌کنند‌ بنابراین میزان آبی که بیرون می‌دهند نصف می‌شود در حالی‌ که حجم آب کمتر نمی‌شود.

مشیری افزود: باید آب را برای نسل‌های آینده نگه داریم چون قطعا جنگ جهانی بعدی بر سر آب خواهد بود؛ بیشتر کشورهای جهان مرزهایشان با کشورهای دیگر از طریق رودخانه‌هاست و گاهی آب یک رودخانه از چند کشور مختلف عبور می‌کند و همین امر دلیلی بر نزاع‌های آینده خواهد بود.

newsQrCode
برچسب ها: آب و فاضلاب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
۰
۰
كاش از كیفیت ، طعم و بو آب اهواز و خرمشهر و آبادان و شهرهای خوزستان هم می نوشتید
اهوازیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
۰
۰
كاش ما هم تهرانی بودیم /نمی دونم فرق انسان با انسان چیه كه هر چیزی خوب اول باید برای تهرانی ها باشه/كاش یكی هم پیدا میشد كه از آب كارون كه بدون تصفیه و با گل و لجن وارد سیستم خانه ها میشه حرفی بزنه/حساسیت و خارش های پوستی /ریزش مو هزاران هزار درد بی درمانی كه همه مسولین دلیلش رو میدونن اما علاقه ای به بحث در موردش ندارند/یعنی میشه باور كرد كه همه ی مردم در خلقت یكسان هستند؟یعنی میشه باور كرد كه همه با هم برادرند؟نظر شما چیه؟
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها