نجات 25 تن از میان شعله های آتش‎

برج مسکونی در تهران طعمه حریق شد

آتش سوزی برج مسکونی در غرب تهران

رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کار، باعث آتش‌سوزی برج مسکونی واقع در غرب تهران شد.
کد خبر: ۵۷۳۵۴۱
آتش سوزی برج مسکونی در غرب تهران

معاون عملیات منطقه 4 آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: ساعت 10 و 17 دقیقه امروز،  وقوع حریق در طبقات چهارم، پنجم و ششم برج مسکونی 14 طبقه به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده شد.

علیزاده افزود: بلافاصله نیروهای ایستگاه های آتش نشانی 20، 45، 30 به همراه نردبان، بالابر و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: این برج مسکونی درحال ساخت در حاشیه بزرگراه آزادگان در کنار پارک جنگلی چیتگر قرار دارد.

علیزاده افزود: ماموران آتش نشانی با حضور در محل متوجه شدند که 6 نفر از کارگران در طبقات محبوسند.

وی گفت: آتش در لحظات اولیه اطفا شد و ماموران آتش نشانی اقدام به خارج کردن کارگران از طبقات کردند.

معاون عملیات منطقه 4 آتش نشانی تهران افزود: حریق از طبقه چهارم از بخش کامپوزیت های داخلی شروع شد و به سرعت به طبقات پنجم و ششم سرایت کرد و کابل های برق،‌ لوله ها و اتصالات پلاستیکی را در بر گرفته بود که با حضور به موقع آتش نشانان حریق در همان طبقه ششم کاملا اطفا شد.

علیزاده با اشاره به اینکه علت حادثه در حال بررسی است، گفت: با توجه به اینکه کارگران مشغول جوشکاری بودند احتمال دارد گدازه های جوشکاری روی لوازم قابل اشتغال افتاده باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که در برج های مسکونی بلندمرتبه زندگی می کنند باید نکات ایمنی را رعایت کنند، افزود: ساختمان های بلندمرتبه از 5 طبقه به بالا حتما هر طبقه آن باید به تجهیزات کامل آتش نشانی مجهز باشد.

علیزاده گفت: در این ساختمان های مسکونی باید آموزش های لازم به نگهبانان و ساکنان برج ها داده شود و آنها باید بدانند که چگونه از تجهیزات آتش نشانی نصب شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در برج هایی که دچار حریق می شوند، دود به سمت بالا می رود، افزود: ساکنان این برج ها اگر بالکنی دارند می توانند از این بالکن ها استفاده کنند و خود را به محوطه باز و یا طبقات بالاتر و پشت بام برسانند.

علیزاده از ساکنان ساختمان های بلندمرتبه دچار حریق خواست هنگام حضور آتش نشانان به دستورات آنها دقت کنند و دچار دستپاچگی نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها