کاهش ساعت کار نسوان

چقدر گفتیم خانم‌ها خیلی در قید و بند بستن ساعت نباشند. حتما که نباید ساعت داشت که گوش نکردند، بستند؛ الان دنبال این هستند که ساعت کارشان کمتر شود. تا الان هم بدون آن‌که ما بویی ببریم و شستمان خبردار شود؛ خیلی آرام و آهسته، اقدام به تنظیم لایحه آن کردند و همین حالیه تائید آن را از دولت گرفتند و تقدیم مجلس کردند. احسنت به این موقع‌شناسی خانم‌ها!
کد خبر: ۵۷۳۰۹۳
کاهش ساعت کار نسوان

ـ زیادی خوشحال نشوید؛ به همه مربوط نمی شود. (این مطلب را یک خواهری که انگار اطلاعات بیشتری از این لایحه داشت، نه‌گذاشت و نه برداشت، به همه گفت و دیگر چیزی نگفت!)

خبر تکمیلی: «رئیس مرکز امور زنان، مخاطبان این لایحه را سه گروه از زنان می‌داند؛ آنها که سرپرست خانوارند، فرزند زیر هفت سال دارند و صاحب همسر یا فرزندی معلول یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند و در بازار کار فعالیت می‌کنند.» ـ به نقل از همین خواهر داخل پرانتز بالایی!

باری؛ اولا همچین نیست که تمامی زنان شاغل، روزی یک‌ساعت کار کنند و باقی ساعات کارشان را بدون کار حقوق بگیرند، در ثانی آنهایی هم که مشمول این کاهش می‌شوند، این طور است که فرضا اگر زنی شاغل با شرایط عادی، 44 ساعت در هفته کار می‌کند؛ زنان مشمول این قانون فقط 36 ساعت در هفته در محل کار حاضر می‌شوند که البته استفاده از این کاهش ساعت کاری کاملا اختیاری است و کسی حق مجبور کردن زنان به این کار را ندارد. زور که نیست!

نظریه افراطی:

زنان را بود بس همین یک هنر

نشینند و زایند شیران نر

نظریه افراطی بالا در عصر حاضر شدیدا رد و طرد می‌شود و علی‌الخصوص از سوی خود جماعت محترم نسوان که علاقه‌مند به حضور در جامعه و استفاده از تخصص خود در مشاغل گوناگونند. حالا یک کسی ممکن است بگوید که نظریه فوق‌الذکر مال حکیم ابوالقاسم فردوسی است. اولا که صحت‌و‌سقم این انتساب معلوم نیست و مشخص نیست که ایشان گفته باشد؛ در ثانی اگر هم گفته باشد، خب ممکن است متناسب با زمان خودش فرموده باشد و الان اگر می‌بود، یک همچین چیزی نمی‌فرمود؛ بلکه یک اصلاحیه‌ای بر آن می‌زد و مثل ما این چنین انشاد می‌فرمود:

زنان را بود بس نه این یک هنر

نشینند و زایند شیران نر

بباید به دانش که مایل شوند

سپس در ادارات شاغل شوند

ـ احسنت به این حکیم فردوسی آپ‌تودیت شده! (این را هم همان خواهر داخل پرانتز بالا گفت که هیچ بعید نیست از واحد خواهران امور زنان بوده باشد. تا آمدیم بشناسیمش، رفته بود!)

بسته پیشنهادی: درست است که ما آقا می‌باشیم؛اما این دلیل قرص و قائمی نمی‌شود که در راستای مسائل زنان،عرایضی نداشته باشیم:

1ـ لایحه افزایش کار در خانه: به موازات تصویب لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل، یک لایحه‌ای هم تصویب شود تحت عنوان افزایش ساعات کار زنان در منزل! ( البته خانم‌ها بیش از حد در منزل کار می‌کنند و این لایحه صرفا محض یادآوری است و گرنه ما کی باشیم که مدعی باشیم برخی زنان ممکن است در خانه کم کار کنند؟ هیهات که ما همچین چیزی گفته باشیم!)

2ـ دایورت نشدن امور: همچین نباشد که اگر از ساعات کاری خانم‌های شاغل زده شد، مقدار زده شده‌اش روی آقایان محترم دایورت شود. جور بقیه را که نباید بقیه بکشند. از قدیم شایع کردند که: هر کسی کار خودش، بار خودش، محصول انبار خودش! (این قدیمی‌ها همیشه چیزهای سفت و محکمی گفته‌اند، اما گاهی هم مثل الان از دستشان در رفته، چیزهای شل و ول گفته‌اند!)

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
آینده نگر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
۰
۰
در تكمیل حرف نظر خانم محترم باید بگویم چند وقت پیش رئیس مافوق ما فرد جدید الاستخدامی را مدیر یكی از گروهها كرد وقتی دلیل را پرسیدیم می گوید چون ایشان همیشه دم دست و حتی بعد از ساعت اداری هم هستند ولی شما خانم ها نیستید
یك كارمند بانك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
۰
۰
چه اشكالی دارد كه خانم ها قدری كمتر از اقایان كار كنند حتی با حقوق كمتر به كجا ی دنیا برمی خورد مگه تاالان چه كم كاری كردیم چه بسا بسیار بهتر از اقایان كار كردیم .
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
۰
۰
آقای رفیع سلام من همیشه مطالب شمارو توروزنامه میخونم و همیشه دلم میخواست به ایمیل شما یه چیزی بفرستم(تشكری مطلبی خودمم میدونستم چی) الآن تصادفی اسم شما رو پایین این مطلب دیدم ،من كارشناسی نمی كنم اما فقط اینو بگم كه زنان كارمند واقعا زحمت كش اند مخصوصا ما شهرستانیها كه مردها مون خیلی زرنگ نیستند،هم كار خونه رو داریم هم بیرون آخرش هم اختیار نداریم صد تومن از حقوقمون رو به مادرمون بدیم اینجا دیگه مادرشوهر و مادرزن مساوی میشن(موقع نگهداری از بچه و كارهای دیگه كه مادرشوهر نداریم)
خیلی باحال و باهوشی همیشه مطلب بنویس موفق باشی

نیازمندی ها