خبر سلامت

رعایت نکات بهداشتی هنگام ارتودنسی

خوردن غذاهای سالم بویژه هنگامی که شما به بریس ارتودنسی نیاز دارید، مهم است؛ یعنی از خوردن غذاهای شیرین که می‌تواند به ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان‌ها منجر شود، اجتناب کنید.
کد خبر: ۵۷۲۹۴۴

به گزارش ایسنا، بریس دندانپزشکی که به عنوان بریس ارتودنسی نیز شناخته می‌شود، وسایلی است که در ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دندان‌ها را تراز و ردیف کرده و کمک کند موقعیت دندان‌ها متناسب با دندان نیش باشد، همچنین باعث بهبود سلامت دندان‌ها می‌شود.

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه‌هایی را برای افرادی که از بریس‌های ارتودنسی استفاده می‌کنند، ارائه داده است. بر این اساس، کسانی که از این نوع بریس‌ها استفاده می‌کنند باید از خوردن بلال، ذرت بوداده و گاز زدن سیب به صورت کامل اجتناب کنند، مواد غذایی چسبنده مانند آدامس و آب‌نبات‌های جویدنی نخورند و رژیم غذایی متعادل و مغذی مصرف کنند. این گروه باید اصول بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنند و از متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک درباره دیگر مواد غذایی که آنها باید از خوردن آن اجتناب کنند، بپرسند.

کودکان را با عروسک‌‌های نرم‌نخوابانید

محققان توصیه می‌کنند، از قراردادن بالش، پتو و عروسک‌های نرم در تخت نوزادان اجتناب کنید.

به گزارش ایسنا، نوزادان و کودکان نوپا بیشتر در معرض خطر خفگی در هنگام خواب هستند.

والدین می‌توانند با پیروی از دستورالعملی که محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا پیشنهاد می‌دهند، نوزادان خود را از این خطرات محفوظ دارند:

نوزاد خود را در تختخواب خود با یک تشک محکم، بدون پتو، بالش یا عروسک‌های نرم قرار دهید./ بالای تخت نوزاد، اشیای مختلف مانند اسباب بازی‌های قابل حرکت آویزان نکنید./ هنگام غذادادن به او مواد غذایی را به اندازه تکه‌های کوچک درآورید. هنگام غذا خوردن فرزندتان همیشه به دقت مراقب او باشید./ اطمینان حاصل کنید همه اسباب بازی‌های فرزندتان متناسب با سن اوست، وسیله‌هایی را که دارای تکه‌های کوچکی بوده و احتمال خطر خفگی با آنها وجود دارد در دسترس کودکتان قرار ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها