پیام تبریک رئیس مجلس به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی

فرزندان غیرتمند ملت بار دیگر شکوه و عظمت ایران را رقم زدند

صعود شیرمردان ایران به جام جهانی

شیر مردان تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال 2014 تیم پرمدعا ی کره جنوبی را در برابر 45 هزار تماشاگر خانگی اش شکست داد و مستقیما به جام جهانی راه یافت.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۰
صعود شیرمردان ایران به جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی ایران در استادیوم مونسو شهر اولسان در مقابل 45 هزار تماشاگر با تک گلی که رضا قوچان نژاد در دقیقه 61 وارد دروازه کره جنوبی کرد با نتیجه یک بر صفر این تیم پرمدعا را شکست داد و مستقیم به جام جهانی برزیل در سال 2014 راه یافت.

در این دیدار رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری(65 غلامرضا رضایی)، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی(82 احسان حاجی صفی) و رضا قوچان‌نژاد(92 فرزاد حاتمی) برای ایران به میدان رفتند.



از آغاز بازی تیم کره جنوبی حملات بی وقفه ای را روی دروازه ایران انجام داد که تقریبا در تمام طول 45 دقیقه نیمه نخست این روند ادامه داشت.

بازی در نیمه نخست در اختیار تیم کره جنوبی بود. هواداران تیم کره جنوبی دائما در حال تشویق تیم خود بودند که از دقیقه 40 با توجه به عدم نتیجه گیری میزان تشویق ها فروکش کرد.

نیمه نخست با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید.



درابتدای نیمه دوم بازهم با برتری کره ای ها همراه بود و آنها همچنان به ارسال توپ از جناحین تاکید می کردند.

در دقیقه 61 رضا قوچان نژاد با هشیاری از اشتباه دفاع کره استفاده کرد و از یک موقعیت سوخته بهترین فرصت را برای فرارخود ایجاد کرد و با ضربه دقیق و فنی دروازه کره را باز کرد تا ایران از حریف پیش بیفتد.

در دقیقه 75 خطای امیرحسین صادقی یک موقعیت ایده ال را در جناح راست برای کره ای ها ایجاد کرد که ارسال این توپ دو موقعیت مطلوب برای کره را بوجود آورد که رحمان احمدی با شهامت این دو موقعیت که بهترین فرصت های کره بودند را مهار کرد. احمدی در این صحنه ها نمایشی فوق العاده داشت.



در دقایق پایانی کره ای ها فشار روی  دروازه ایران افزایش داده و حملات زیادی را روی دروازه احمدی انجام دادند اما دفاع سرسختانه مدافعان ایرانی و نیز احمدی مانع از به گل رسیدن چشم بادامی ها شد.

در پایان 90 دقیقه وقت قانونی چهار دقیقه وقت اضافی اعلام شد که هشیاری بازیکنان ایران و نیز هدایت صحیح کرش باعث شد تا این دقایق نفس گیر نیز برای کره ای ها بی نتیجه سپری شود.

باید گفت که به رغم حساسیت بازی و حاشیه هایی که مربی کره و برخی بازیکنان این تیم برای تیم ایران ایجاد کرده بودند، مهارت و حرفه ای گری کارلوس کرش مربی و نیز خونسردی شیرمردان ایرانی این پیروزی شیرین را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.



ایران با این پیروزی با 16 امتیاز به عنوان تیم اول گروه بالاتر از کره جنوبی به جام جهانی صعود کرد. کره جنوبی و ازبکستان با 14 امتیاز در مکان دوم گروه جای گرفتند که کره ای ها به لطف تفاضل گل بهتر به عنوان دومین تیم راهی برزیل شدند.

جام جم آنلاین راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان را به جام جهانی برزیل به تمام هم میهنان عزیز تبریک می گوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰

سلام بر ایران
سلام بر جام جهانی
سلام بر برزیل
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
تبریییییییییییك به ملت شریف ایران
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
هرچند بیشتر بازی در اختیار كره جنوبی بود اما با یك ضد حمله و فرصت طلبی قوچی برنده بازی شدیم. امیدوارم با یك برنامه ریزی مدون تا سال اینده یك تیم قدرتمند به جام حهانی بفرستیم و شگفتی ساز جام جهانی برزیل باشیم.به امید آن روز
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
تبریك اما به مهدی رحمتی بگویید كه تیم ملی غرور و تبكر نیست اگر پول گرقتن شما حرفه ای است ولی رفتار و منش شما حرفه ایی نیست . دیدید بدون رحمتی هم می شود به جام جهانی رفت تبریك به همه بازیكنان و كلیه مربیان تیم و درود بر همه مردم ایران
علی شیخی(همدان)
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
آفرین و هزاران آفرین بر دلاوران ایرانی كه حق مربی بی كفایت كره را كف دستش گذاشتند.تا او باشد و گنده تر از دهنش حرف نزند.زنده باد ایران و ایرانی غیور
عابد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
ایول رحمان، عجب دوتا توپی رو درآورد. ایول سیدجلال. ایول آندو با پاسش. ایول گوچی با فرار قشنگش و ضربه دقیقش...ایول همه. خیلی شانس آوردیم ضربه سر آخری نرفت تو گل داشت نفسم بند میومد.
شجاعی بازم ضعیف عمل كرد همینطور جباری
مدیربایزیدی- پیرانشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
۰
۰
بنده صمیمانه این پیروزی بزرگ را ازطرف خودم ومردم پیرانشهر به ملت شریف ایران ودلاورمردان تیم ملی تبریك عرض مینمایم.
میثم-ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
۰
۰
ایول،ایوله،ایول،ایران تاج سره،ایول
واقعا به خودم میبالم كه یه ایرونی هستم.ماشالله به قوچان نزاد وهمه بروبچ ایرونی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
۰
۰
با سلام و خسته نباشیدبه تمامی بازیكنان تیم ملی . بنده فقط این را می خواستم بگم كه بازیكنان ما یكدست بودند. و داشتند از جان و دل بازی می كردند و كوچكترین فتنه و حرف ..... در بین آنها نبود.

نیازمندی ها