در اروپا شرایط خاصی برقرار است. قانون می‌گوید تا تیمی صد درصد صعود نکرده، نباید آن را جزو 32 تیم اصلی بیستمین دوره جام جهانی برشمرد.
کد خبر: ۵۷۲۱۴۷
حتی هلند هم با 6 برد در 6 بازی صعود نکرده است

با این حال در برخی گروه‌های 9‌گانه این قاره شرایطی برقرار است که فقط حوادث خاص و غیرطبیعی می‌تواند از صعود پیشاهنگان آنها جلوگیری کند.

در گروه اول، بلژیک که دوباره مثل ابتدای دهه 1970 و تمام دهه 1980 به پدیده‌ای آشکار تبدیل شده، از هفت بازی خود شش بازی را برده و تنها مساله‌ای که باعث شده نتوان آن را صعودکننده‌ای قطعی برشمرد این است که کرواسی بیشتر از سه امتیاز با یاران هازارد و کمپانی که 19 امتیازی‌اند، فاصله ندارد.

در گروه دوم ایتالیای بدون شکست چهار بازی از شش مسابقه‌اش را برده، ولی از بلغاری‌ها فزون‌تر از چهار امتیاز فاصله ندارد. در گروه سوم نیز آلمان بی‌شکست است و پنج مسابقه از شش دیدارش را برده، ولی چون اتریش در فاصله پنج امتیازی مردان یواخیم لو است و بـــرای هریک از تیم‌ها چهار بازی باقی مانده است، نمی‌توان هیچ‌کدام را از مسیر صعود خارج یا صد درصد داخل دانست. در گروه چهارم هلند را که هر شش بازی‌اش را برده و در قبال 20 گل زده فقط دو گل خورده دارد، باید از حالا صعود کرده دانست، اما چون اینجا هم چهار مسابقه برای هریک از شش تیم گروه مانده، هر اتفاقی لااقل روی کاغذ متصور است.

در گروه پنجم، بی‌شکست ماندن سوئیس با وجود انجام شش بازی برای این تیم و رقبایش یک رویداد جالب توجه است، اما در گروهی که تمام تیم‌هایش متوسط‌ هستند مردان اوتمار هیتسفلد معروف توسط آلبانی تعقیب می‌شوند و هنوز به حاشیه امنیت نرسیده‌اند. در گروه ششم پرتغال و روسیه با داشتن فقط دو امتیاز فاصله و با احتساب این که تیم فابیو کاپلوی معروف (روسیه) دو بازی کمتر از یاران کریس رونالدو انجام داده، هر کاری را می‌توان انجام داد بجز تغیین سرگروه و در گروه هفتم ثبت رکورد عالی پنج برد در شش بازی برای بوسنی هم جهت قطعی شدن صعودش کفایت نکرده، زیرا یونان در سه امتیازی مردان بوسنی است. در گروه هشتم عده‌ای پیشتازی مونته‌نگرو را جدی نگرفته‌اند، زیرا انگلیس فقط دو امتیاز از این تیم بیرون آمده از دل یوگسلاوی سابق کمتر دارد و تازه مردان «روی هاجسون» یک بازی عقب‌افتاده هم دارند و در گروه نهم حتی اسپانیا که قهرمان تمام جام‌های بزرگ ملی سال‌های اخیر است، صعودش قطعی نیست زیرا فقط یک امتیاز از فرانسه پیش است.

اینها به ما می‌گوید برای تشخیص سیمای فاتحان و صعودکننده‌ها از اروپا باید تا شهریور و حتی مهر که چهار بازی آخر داخل گروه‌ها برگزار می‌شود، صبر پیشه کرد و همین‌طور برای مرحله پلی‌آف که آبان برپا می‌شود.

لازم به توضیح است که از اروپا 9 تیم فاتح در گروه‌های 9‌‌گانه مستقیما بالا می‌روند و هشت تیم برتر از بین 9 تیمی که در این گروه‌ها دوم شده‌‌اند، در مرحله پلی‌آف دو به دو با هم مصاف می‌ دهند تا چهار تیم نیز از این طریق بالا بروند. بـــه این شکل است که 13 سهمیه اروپا در جام‌جهانی بیستم مشخص خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها