در جدول دو گروه A و B رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا، آمارهای مختلفی ثبت شده است.
کد خبر: ۵۷۲۱۴۵
ژاپن بهترین آمارها را دارد

در میان همه آمارهای ثبت شده در این دو گروه، ژاپن در صدر «ترین»‌های فوتبال آسیا قرار دارد. این تیم بیشترین امتیاز کسب شده در این مرحله از رقابت‌ها را دارد، ضمن این‌که بیشترین برد، بهترین خط حمله و بهترین تفاضل گل هم به نام این تیم ثبت شده است.

بدترین‌ها و بهترین‌های دو جدول مقدماتی جام‌جهانی 2014 به شرح ذیل است:

بیشترین امتیاز: ژاپن با 17 امتیاز

کمترین امتیاز: عراق و لبنان با 5 امتیاز

بیشترین برد: ژاپن با 5 برد

کمترین باخت: لبنان و عراق با یک برد

بیشترین مساوی: استرالیا با 4 مساوی

کمترین مساوی: ایران، قطر و اردن هر کدام با یک مساوی

کمترین باخت: کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هر کدام با یک باخت

بیشترین باخت: لبنان با 5 باخت

بهترین خط حمله: ژاپن با 16 گل زده

بدترین خط حمله: لبنان با 3 گل زده

بهترین دفاع: ایران با 2 گل خورده

بدترین دفاع: اردن با 16 گل خورده

بهترین تفاضل گل: ژاپن با تفاضل گل 11+

بدترین تفاضل گل: اردن با تفاضل گل 10‌ـ‌

9 بازیکن به تیم‌های خودشان گل زدند

همه گل به خودی‌های مقدماتی جام‌جهانی

در دو مرحله رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل، 9 بازیکن به تیم‌های خود گل زدند تا به نوعی دیگر نام خود را در جمع گلزنان قرار بدهند، هر چند نامشان به طور رسمی در جدول گلزنان این رقابت‌ها قرار نگرفت. در ادامه بازیکنانی که به اشتباه دروازه تیم خودشان را باز کردند معرفی می‌کنیم.

مایل جدنیاک: او در دیدار استرالیا و عمان به اشتباه دروازه تیم خود یعنی استرالیا را باز کرد. این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

محمود بغیر یونس: بازیکن تیم ملی فوتبال لبنان به همراه تیمش از صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی بازماند. او در مرحله نخست این رقابت‌ها مقابل کویت، دیگر تیمی که در جمع ده تیم حاضر در مرحله دوم این رقابت‌ها قرار نگرفت، دروازه تیم خود را به اشتباه باز کرد.

رشید الفارسی: این بازیکن عمانی نیز در دیدار تیم کشورش با تایلند در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی یک بار دروازه تیم خودی را گشود.

کی سونگ یونگ: این بــازیکن در دیدار ازبکستان و کره​جنوبی به اشتباه دروازه تیم خود یعنی کره را باز کرد. گل به خودی سونگ یونگ تفاوتی در نتیجه نهایی دیدار ایجاد نکرد، چرا که کره‌ای‌ها 4 بر یک پیروز میدان بودند.

آریتوم فیلیپوسیان: ازبک‌ها در هر دو دیدار رفت و برگشت خود مقابل کره جنوبی به اشتباه دروازه خود را باز کردند. این اشتباه در دیدار رفت را آریتوم فیلیپوسیان مرتکب شد. ازبکستان در این دیدار 4 بر یک شکست خورد.

اکمال شاروخمدوف: در میان همه گل به خودی‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی، این یکی از همه بدتر بود. اگر شاروخمدوف در دیدار ازبکستان و کره جنوبی به اشتباه دروازه تیم خود را باز نمی‌کرد کره‌ای‌ها یک بر صفر بازی را نمی‌بردند و ازبک‌ها احتمال صعودشان به جام‌جهانی کمتر نمی‌شد.

فرج چوریف: این بازیکن تیم ملی فوتبال تاجیکستان مقابل سوریه دروازه تیم ملی کشورش را باز کرد.

ولید عباس: این بازیکن اماراتی دیگر بازیکنی بود که در جمع گلزنانی قرار گرفت که گل به خودی زده‌اند. او در دیدار امارات و کویت یک گل به تیم خودش زد.

حمدان الکمالی: او دومین بازیکن از امارات است که دروازه تیم خود را به اشتباه باز کرد. او در دیدار مقابل کره جنوبی یک گل وارد دروازه تیم خودش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها