نخستین نشست خبری رئیس جمهور منتخب

دولت یازدهم شایسته سالار و فراجناحی خواهد بود

حجت الاسلام حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم ریاست جمهوری انتخاب شد. وزیر کشور عصر امروز در یک کنفرانس خبری با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مجموع 36.704.156 رای آقای روحانی با کسب 18.613.329 رای رئیس جمهور ایران شد.
کد خبر: ۵۷۱۳۱۲
روحانی رئیس جمهور یازدهم ایران شد

به گزارش جام جم آنلاین، وزیر کشور در کنفرانس خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و یادآور شد: مردم با حضور متراکم در شعب اخذ رای با ریختن رای خود به صندوق‌ها هم به تکلیف دینی و هم به تکلیف ملی خود عمل کردند و هم نقش و سهم خودشان را در تعیین سرنوشت کشور به خوبی ایفا نمودند.

نجار افزود: با پایان گرفتن کار انتخابات ریاست جمهوری با توجه به سه نوبت تمدید در سراسر کشور و چهار نوبت در تهران به دلیل استقبال بسیار گسترده مردم همکاران بنده در شعب اخذ رای بلافاصله شمارش آرا را آغاز و با تلاش خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه کار شمارش را به سرانجام رساندند. اکنون پس از اتمام جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات که برابر تبصره 8 الحاقی ماده 31  اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری به استحضار ملت رشید و سرافراز می‌رسانم:

از مجموع 50 میلیون و 483 هزار و 192 واجد شرایط انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر رای خود را به صندوق ریخته و مشارکت 72.7 درصدی را رقم زدند.

تعداد کل آرای ماخوذه 36 میلیون و 704 هزار و 156 رای بوده و تعداد آرای صحیح 35 میلیون و 458 هزار و 747 رای است.

حسن روحانی با کسب 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای و به عنوان رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم انتخاب شد.

آرای سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شرح ذیل است:

محمد باقر قالیباف با 6 میلیون و 77 هزار و 292 رای

سعید جلیلی با 4 میلیون و 168 هزار و 946 رای

محسن رضایی میرقائد با 3 میلیون و 884 هزار و 412 رای

علی اکبر ولایتی با 2 میلیون و 268 هزار و 753 رای

سید محمد غرضی با 446 هزار و 15 رای

وزیر کشور افزود: چنانچه احیانا کسانی شکایاتی از روند برگزاری انتخابات داشته باشند مطابق قانون می‌توانند ظرف دو روز شکایات خود را به هیات‌های اجرایی ارائه نمایند و هیات‌های اجرایی ظرف 24 ساعت در جلسه مشترک با ناظرین شورای نگهبان نسبت به شکایات رسیدگی کرده و نتیجه را به وزارت کشور اعلام خواهند داشت. مضافا این که می‌توانند ظرف سه روز از تاریخ اخذ رای شکایت مستند خود را به شورای نگهبان تسلیم نمایند.

لازم به ذکر است مطابق ماده 79 قانون شورای نگهبان ظرف یک هفته و در صورت ضرورت حداکثر 10 روز نظر قطعی خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور نیز از طریق رسانه‌های گروهی نتیجه نهایی را به اطلاع مردم خواهد رساند.

وزیر کشور درخصوص انتخابات شوراها گفت: درخصوص انتخابات شوراها نیز اسامی افراد منتخب از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌های محل اعلام خواهد شد.

وزیر کشور همچنین از تدابیر و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و همچنین حمایت‌های مشفقانه ریاست جمهوری تشکر کرد.

مردم گل کاشتند

وی افزود: از مردم عزیز که بار دیگر گل کاشتند و همه محاسبات و معادلات سلطه‌جویان و نتیجه ماهها زحمت و تلاش بیهوده آنها را به مثابه خاکستری بر باد دادند قدردانی و به این ملت غیور و شجاع و فهیم و شایسته آفرین و دست مریزاد عرض می‌نمایم.

نجار همچنین از اعضای محترم هیات اجرایی مرکزی انتخابات که به عنوان اولین تجربه با تصمیمات و حمایت‌های خود وزارت کشور را در امر برگزاری انتخابات  یاری نمودند تشکر و قدردانی نمود.

وزیر کشور از همکاران خدوم و زحمتکش در وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، هیات‌های اجرایی، اعضای شعب اخذ رای و گروه‌های بازرسی که با تلاش بی‌وقفه کار تسهیل در امر برگزاری انتخابات را صادقانه و خالصانه به انجام رساندند تشکر تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از شورای محترم نگهبان و هیات محترم مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به واسطه تعاملات و همکاری‌های موثر و پیوسته با وزارت کشور سپاسگزاری نمود.

رسانه ملی در عدالت تبلیغاتی رکورد بی‌نظیری از خود به جای گذاشت

وزیر کشور از تلاش‌های شبانه‌روزی و ارزشمند نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی در تامین فضای امن انتخابات قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: از خبرگزاری‌ها، اصحاب رسانه، ارباب جراید و پایگاه‌های خبری و خبرنگاران و فیلمبرداران در پوشش صحیح اخبار انتخابات و به ویژه از رسانه ملی که در این دوره از انتخابات در امر تبلیغات نامزدها و جلوگیری از ریخت و پاش و هزینه و با عدالت تبلیغاتی رکورد بی‌نظیری از خود به جای گذاشت تشکر می‌کنم.

در پایان از همه نامزدها که مسوولانه وارد صحنه انتخابات شدند و خود را در معرض رای مردم قرار دادند و سهم خویش را در گرم کردن تنور انتخابات به خوبی ایفا نمودند و قانونمندانه و اخلاق‌مدارانه در همه مراحل انتخابات اعم از ثبت‌نام، احراز صلاحیت‌ها، تبلیغات و اعلام نتایج آرا با ما همراهی  و قواعد رقابت حرفه‌ای را به خوبی مراعات و بینش بالای سیاسی خود را نشان دادند تشکر می‌کنم.

بدون شک همه این عزیزان در کنار مردم عزیز پیروز صحنه انتخابات 24 خردادماه سال 1392 می‌باشند. از همه مردم عزیز و  همه این بزرگواران به عنوان وزیر کشور و رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات صمیمانه تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
۰
۰
تبریك به همه مردم ایران
fariba
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
۰
۰
تبریك مهم خوب كار كردن است
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
۰
۰
جناب آقای دكتر روحانی پیروزی تان را در این رقابت بزرگ تبریك گفته و سلامتی تان را از خداوند بزرگ خواستارم امیدوارم از رای دادن به شما پشیمان نشویم و خواسته ما جوان ها را كه مشكل اشتغال و مسكن و ازدواج و گرانی است را حل نمایید.دوستدار شما

نیازمندی ها