100 هکتار جنگل سوخت

درختان بلوط در آتش

آتش جنگل های مرز استان خوزستان و شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری در منطقه بلوط بلند فراگرفته و تلاش‌ها برای اطفا حریق در حال انجام است.
کد خبر: ۵۷۱۲۳۰
درختان بلوط در آتش

آتش‌سوزی شب گذشته در جنگل‌های بلوط مرز شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان نزدیکی دهدز اتفاق افتاده است.

این آتش سوزی از سمت ایستگاه صلواتی مستقر در استان خوزستان شروع شد و به سمت جنگل های شهرستان اردل در حال پیش روی بوده است.

تمامی نیروها و امکانات لازم منابع طبیعی، هلال احمر و نیروهای امدادی برای اطفای حریق در این منطقه از شب گذشته تاکنون بسیج شده است.

این منطقه یکی از مناطق جنگلی استان چهارمحال و بختیاری است که دارای پوشش گیاهی و درختان بلوط و «بنه» است و در مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

بیشتر پوشش گیاهی این منطقه پوشیده از درختان بلوط است.

شب گذشته اکیپ‌های مختلفی از استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان به منطقه اعزام شده است که به علت سخت گذر بودن منطقه اطفاءآتش با مشکل مواجه شده است.

مدیر هلال احمر شهرستان لردگان از اعزام 20 نفر در شب گذشته از هلال احمر لردگان به منطقه خبر داد و گفت: آمبولانس نیز با نیروهای امدادی اعزام شد که خوشبختانه آتش سوزی مصدومی نداشته است.

قربان مرادی افزود: آتش سوزی در نقطه سخت گذر کوهستانی اتفاق افتاده بود که خاموش کردن آن با مشکل مواجه شده بود.

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع آتش سوزی در شب گذشته، تصریح کرد: آتش سوزی از شب گذشته در منطقه بلوط بلند مرز استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان آغاز شده و تلاشهای برای خاموش کردن آن از شب گذشته آغاز شده است و هم اکنون آتش کنترل شده است.

علی بابایی تصریح کرد: سطح آتش سوزی 100 هکتار اعلام شده است و بیشتر منطقه آتش گرفته دارای پوشش گیاهی بوده و صدمه کمتری به درختان بلوط وارد شده است.

وی یادآور شد: درختان بلوط نیز آتش گرفته اند اما به خاط کهنسالی آسیب کمتری به آنها وارد شده است.

بابایی با اشاره به اینکه آتش سوزی در ارتفاعات بوده است، تاکید کرد: خاموش کردن آتش با مشکل مواجه شده است و نیروهای منابع طبیعی به سختی توانسته‌اند آتش را مهار کنند.

وی یادآور شد: در مهار آتش سوزی در این منطقه 50 نیرو از منابع طبیعی، هلال احمر و... حضور داشتند و نیروهای مردمی بومی نیز در اطفاء آتش سوزی کمک کردند.

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی همچنان در منطقه حضور دارند تا اگر آتش سوزی دوباره اتفاق افتاد آنرا مهار کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها