سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه کانادا‎

افخم: دولت کانادا به عقلانیت در مقابل جنگ طلبی احترام بگذارد

صالحی:

کانادا مسیر عقلانیت در پیش گیرد

علی‌اکبر صالحی با اشاره به ممانعت کانادا از استقرار صندوق‌های آرا برای ایرانیان مقیم این کشور، گفت: امیدوارم کانادایی‌ها مسیر عقلانیت و حکمت را پیش گیرند و اگر سوءتفاهمی بین دو کشور است بیایند و با گفت‌وگو حل کنیم.
کد خبر: ۵۷۰۹۴۳
کانادا مسیر عقلانیت در پیش گیرد

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه حضورش در ستاد انتخابات خارج از کشور وزارت خارجه در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با ایام مبارک شعبانیه،‌گفت: ما این روز را که روز تعیین سرنوشت کشور است به فال نیک می‌گیریم. ملت ایران نشان داده است با وجود همه فشارها و مکرهایی که به کار گرفته شده است توانسته همواره به خوبی پیش رود و جایگاه خود را در دنیا تقویت کند.

وی با اشاره به نگاه رسانه‌های خارجی به انتخابات ایران، گفت: این مساله نشان می‌دهد که ایران تا چه اندازه در عرصه بین‌الملل از جایگاه مهمی برخوردار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد:‌ هر ملتی اگر می‌خواهد خود را از خطرات و آسیب‌های خارجی مصون کند باید به دو عنصر مسائل داخلی و خارجی توجه کند.

صالحی تصریح کرد: ایران با انقلاب اسلامی خودش را از اینکه غلام حلقه به گوش نظام استکبار باشد رهانید و استقلال سیاسی خود را تا به امروز حفظ کرده است. انتخابات یکی از مکانیزم‌های اصلی حفظ استقلال سیاسی است چرا که نمادی از انسجام ملت است. اگر در انتخابات‌ها به طور فراگیر شرکت کنیم و انسجام داخلی خود را به نمایش بگذاریم امنیت ملی‌مان نیز حفظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: یک قرن از انقلاب ما به تاریخ قمری گذشته است و کشور با حمایت مردم و تدبیر امام و مقام معظم رهبری آینده‌ای درخشان خواهد داشت. من معتقدم در سال جاری نتیجه گرفتن از این 34 سال گذشته را شاهد خواهیم بود. همان‌طور که مقام معظم رهبری درباره وزارت خارجه گفته‌اند وزارت خارجه پیشانی کشور در کشورهای خارجی است و نیمی از دولت است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از عزت و منافع ایران دفاع کنیم. وزارت خارجه متصدی برقراری انتخابات در خارج از کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: حدود چهار میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که چندصدهزار نفر از آنها واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هستند. در همه کشورها صندوق‌های رای برقرار است اما متاسفانه برخی کشورها مثل کانادا مانع ایجاد کرده‌اند اما در بقیه کشورها آمادگی لازم را داریم تا هموطنانمان با آزادی کامل کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب کنند.

صالحی تاکید کرد: امیدواریم کسی که رییس‌جمهور می‌شود و این مسوولیت سنگین را به دوش می‌گیرد خداوند توفیق دهد این مسوولیت را تحت رهبری مقام معظم رهبری و با ارشادات ایشان، ملت و کشور را به سر و سامان برساند.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره ممانعت کانادایی‌ها از استقرار صندوق‌های رای در این کشور و اخذ رای ایرانیان مقیم کانادا، گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که کانادا چنین تصمیمی گرفته است و نصیحت می‌کنم مسئولان کانادایی را به عقلانیت و حکمت. کانادا دارد با مردم ایران دشمنی می‌کند بدون هیچ دلیلی. ما می‌خواهیم بهترین رابطه را با کانادا داشته باشیم. ما می‌توانیم دو کشور مکمل یکدیگر باشیم و اگر سوءتفاهمی وجود دارد می‌تواند با گفت‌وگو حل شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها