کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بر اساس باورهای ما، کسی که در روند برگزاری انتخابات تخلفی کند، خدا شاهد بر رفتارهای اوست. این فرهنگ در انتخابات ما نهادینه شده است و خود مشوق حضور مردم در انتخابات است و منجر به رشد و تعالی ملی می شود.
کد خبر: ۵۷۰۷۷۹
باید به کسی رأی بدهیم که امانتدارتر است

اسدالله بادامچیان،کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با برنامه «رویداد» از رادیو گفت وگو به تبیین دیدگاه های خویش در مورد روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال جاری بر اساس مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اسدالله بادامچیان در ابتدای این برنامه رادیویی قانون اساسی را یک منشور ملی دانست و گفت: انتخابات را مردم در نظام ما متفاوت از انتخاباتهای غربی می دانند. نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و نه شرقی و نه غربی است و عقبه فرهنگی بلند مدت تمدن ایرانی را با خود به همراه دارد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دنیای سرمایه داری بر اساس جنگ قدرت، انتخاباتهای خود را ترسیم می کند اما در کشور ما، مردم و مسئولان علاوه بر میهن دوستی، مسئله تعهد و مسئولیت در برابر خداوند تعالی و باور روز قیامت را نیز دخیل در عرصه انتخابات می دانند.

بادامچیان گفت: مردم ما رای دهی به افراد را نه بر مبنای قومیت و یا مسائل جناحی بلکه بنابر مصلحت اسلام و نظام جمهوری اسلامی مد نظر قرار می دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نامزدها نباید مصالح شخصی و جناحی را بر مصالح ملت ترجیح دهند. در شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات ریاست جمهوری مردم با وضو پای صندوقهای رای می روند و هنگام برگشت خود را ثواب کار دانسته و احساس عبادت می کنند.

بادامچیان ادامه داد: نظام ما با یک جمهوری مطلق فرق دارد. امام خمینی(ره) وقتی بر جمهوری اسلامی تاکید کردند منظورشان این بود که در درون اسلامیت، جمهوریت گنجانده شده است. منتها نوع جمهوری اسلامی با آنچه در غرب تدوین شده است متفاوت است. حق انتخابات در کشورهای غیر اسلامی یک حق است اما در نظام ما که کشور اسلامی است انتخابات هم یک حق است و هم یک تکلیف.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر کسی در روند برگزاری انتخابات تخلفی کند ممکن است کسی متوجه نشود اما خدا شاهد بر رفتارهای ماست و این تخلف در محضر الهی ثبت شده و عقوبت دنیا و آخرت را برای خاطی در پی خواهد داشت. این فرهنگ در انتخابات ما نهادینه شده است و خود مشوق حضور مردم در انتخابات است و منجر به رشد و تعالی ملی می شود.

وی افزود: مردم ما کسی که درآمد مشتبه به حرام داشته باشد و آن را خرج تبلیغات انتخاباتی کند انتخاب نمی کنند.در غرب که ادعای قانون گرایی می شود نیز تجازو از قانون دیده می شود و ما باید همه با هم تلاش کنیم که فرهنگ رعایت قانون را نهادینه کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: رای دست مردم است و مردم باید خود مواظب باشند که کسی که در روند تبلیغات خود رعایت اسلام و قانون را نکرده است انتخاب نکنند.

بادامچیان تصریح کرد: ما باید به کسی رأی بدهیم که امانتدارتر است. همه گونه نامزد در این انتخابات هست که شاید نتوان از نظر قانونی خوب تمیز داد که کدام یک تخلف کرده است؛ اما مردم بدانند کسی که ریخت و پاش می کند از کسانی پول گرفته است و وامدار آنهاست و در آینده نمی تواند برای مردم کار کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها