نجفقلی حبیبی:

شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است

عضو انجمن مدرسین دانشگاه ها اظهار کرد: انتخابات یک امر معنوی و یک وظیفه الهی است و همه باید این را به عنوان یک وظیفه تلقی کنیم و امید است که در انجام آن موفق باشیم.
کد خبر: ۵۷۰۷۶۴
شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است

نجفقلی حبیبی، عضو انجمن مدرسین دانشگاه ها در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت و گو به تبیین دیدگاه‌های خویش در مورد روند برگزاری انتخابات روز 24 خرداد و شیوه های تحقق این حماسه سیاسی پرداخت.

حبیبی در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه نظام ما جمهوری اسلامی است، گفت: مردم کشور ما انتخابات را که عامل اداره امور کشور است جزء حق خود می دانند. مردم ما حق دارند رئیس جمهور خود را برای اداره امور کشور انتخاب کنند.

عضو انجمن مدرسین دانشگاه ها ادامه داد: مردم ما چون مسلمان هستند، اسلام برایشان رکن اساسی است و بنابر این، اداره امور کشور باید بر اساس رأی مردم باشد و کسی که انتخاب می شود نیز باید تابع ضوابط اسلامی بوده و بر اساس قانون اساسی عمل کند.

حبیبی گفت: در نظام جمهوری اسلامی کسی نمی تواند خود تصمیم بگیرد که چه کند و مردم باید تعیین کننده باشند. محتوای اصول مربوط به اسلامی بودن نظام و جمهوریت حکومت قابل تغییر نیست.

عضو انجمن مدرسین دانشگاه ها ادامه داد: این حق مردم است که بنابر قانون اساسی رأی بدهند و نمایندگان خود را برای اداره امور کشور تعیین کنند. همه متوجه باشند که جایگاه انتخاب کجاست؛ مردم آزادند نمایندگان خود را تعیین کنند البته با رعایت اصولی که در قانون اساسی گفته شده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اصل اینکه کسی انتخاب بشود و نمایندگان مردم امور کشور را به عهده بگیرند یک اصل عقلایی است. اما در کشورهای غربی تعهد در عمل به وعده‌ها قانون شده است اما در کشور ما این موضوع با جنبه دینی تحقق می یابد.

عضو انجمن مدرسین دانشگاه ها ادامه داد: کسی که خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود می‌بیند، وعده دروغ نمی دهد و این در کشور ما نهادینه شده است. کشورهای غربی چون نیات شرعی ندارند بر اساس قانون عمل می کنند اما ما چون نیات شرعی خود را قانون نیز کرده‌ایم، اگر نیات شرعی خود را محقق کنیم هم ثواب برده‌ایم و هم امور کشور براساس قانون پیش رفته است.

حبیبی تصریح کرد: مسئولان انتخابات از شورای نگهبان تا وزارت کشور و مجری انتخابات بیش از همه در این قضیه مسئول هستند و آنها باید این امانت مردم را به خوبی نگهداری کنند.

عضو انجمن مدرسین دانشگاه ها ادامه داد: قانون حقوق را تعیین کرده است و کسی حق ندارد رأی ها را جابجا کند. هر کسی که دخالتی در امور انتخابات دارد باید بداند که، مجری قانون است و باید بر اساس نیات شرعی به قصد عبادت تمام تلاش خود را به کار بندد.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: مردم باید متوجه باشند که هنگام رأی دادن هم امور دنیایی خود را پیش می برند و هم عبادت کرده و در کار خیر پیش قدم شده‌اند. البته در این زمینه نباید دیگران را نصیحت کنیم و خود به شکل دیگری عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها