چهارشنبه، 2 کره در سئول رودرروی یکدیگر

نتیجه 17 ساعت گفت‌وگو و مذاکره نمایندگان دو کره در روستای مرزی پانمون جان، صبح دیروز در اختیار رسانه‌های خبری قرار گرفت. بنا به اعلام منابع خبری، نمایندگان این دو کشور توافق کردند روز چهارشنبه جاری مذاکراتی را در سطح مقام‌های ارشد در سئول برگزار کنند.
کد خبر: ۵۶۹۹۹۷

قرار است در مذاکرات دو کره که روز چهارشنبه برگزار می‌شود مسائلی همچون از سرگیری تورهای گردشگری کره‌جنوبی در منطقه کوهستانی کره‌شمالی، دیدار مجدد خانواده‌های جداافتاده دو کره و دیگر مسائل بشردوستانه مطرح شود. لکن متقاعد شدن پیونگ‌یانگ برای کنار گذاشتن برنامه تسلیحاتی خود که یکی از مهم‌ترین مسائل حساس برای دولت آمریکاست، در این مذاکره مطرح نمی‌شود.

در همین زمینه، یکی از استادان دانشگاه سئول تاکید کرد قرار نیست در مذاکرات دو کره در سئول مساله اتمی مطرح شود. از سرگیری طرح‌های همکاری متوقف شده میان دو کشور از‌جمله فعالیت دوباره منطقه صنعتی کائه‌سونگ در مرز میان دو کشور، از دیگر مباحثی است که میان طرفین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. البته هنوز مشخص نشده چه کسی قرار است ریاست هیات کره شمالی را در این مذاکرات بر عهده بگیرد. با این حال تحلیلگران عقیده دارند انجام مذاکرات در هر سطحی برای بهبود روابط میان دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از سوی دیگر، چون هائه‌سونگ یکی از مقامات رسمی وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد: این نشست به عنوان گفت‌وگوهای دولتی کره‌شمالی ـ جنوبی در نظر گرفته خواهد شد و براساس توافق میان طرفین قرار است از هر کشور پنج نفر در این گفت‌وگوها مشارکت داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها