اعضای باند خانوادگی که در پوشش گردشگر، پول های خارجی بی ارزش را به طعمه های خود می فروختند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۹۹۷۰
گردشگران قلابی اعضای باند فروش اسکناس های جعلی بودند

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، چهارم دی ماه 1391 مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 176 حسن آباد به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و از طریق فروش پول های خارجی فاقد ارزش، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور قاضی زارع پور، ریاست حوزه قضایی بخش فشافویه، پرونده جهت رسیدگی  در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«به همراه همسرم، از شهر قم و به مقصد شهر تهران سوار یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدیم؛ در بین راه، سرنشین صندلی عقب بگونه ای صحبت می کرد که تصور کردیم که او خارجی و تبعه کشور دیگری است؛ در این زمان، راننده به همراه سرنشین صندلی شاگرد راننده عنوان کردند که این شخص مقداری پول خارجی دارد که قصد تبدیل آنها به ریال را دارد و با طرح این موضوع خودشان اقدام به به خرید مقداری از پول های خارجی سرنشین صندلی عقب کردند».

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کاراگاهان گفت:«من و همسرم که شاهد خرید پولهای خارجی با قیمتی ارزان از سوی راننده و مسافر صندلی جلو بودیم، تصمیم به خرید پول های خارجی گرفته و تمامی مبلغ 700 هزار تومان پول همراه خود را صرف خرید پول های خارجی کردیم؛ در حالیکه فکر می کردم سود خوبی در خرید پول های خارجی در انتظارم است، تصمیم داشتم تا طلاهای همراه همسرم را نیز خرج خرید پول های خارجی نمایم که خوشبختانه همسرم مانع از این کار شد».
 
وی در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری نیز به کارآگاهان اظهارداشت:«فردای آنروز برای فروش پول های خارجی، به مغازه صرافی در خیابان جمهوری رفته اما در کمال تعجب زمانیکه کارمند صرافی پول ها را گرفت، عنوان داشت که این پول ها فاقد اعتبار است کارمند صرافی در توضیحات خود عنوان داشت که پول ها متعلق به زمانِ ماقبل استقلال و تغییر حکومت در یکی از کشورهای اروپایی است و به همین علت هیچگونه ارزش ریالی ندارد».

شناسایی و دستگیری متهمان

با توجه به شیوه و شگرد متهمان در کلاهبرداری، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از شماره پلاک خودرو پراید، چهره نگاری تصاویر سرنشینان خودرو و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار نهایتا موفق به شناسایی سه نفر از اعضای یک خانواده شدند که هر سه نفر آنها دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام کلاهبرداری در پوشش اتباع خارجی هستند.

با شناسایی تصاویر «شعبان . م» (52 ساله)، «مکرالدین . م» (42 ساله و برادر شعبان) و «مهران . م» (26 ساله و فرزند شعبان) توسط مالباخته و همسرش، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس اگاهی با شناسایی مخفیگاه متهمان در منطقه قلعه حسن خان، طی دو عملیات همزمان، هر سه متهم را دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ مرتضی رستمی رئیس پایگاه نهم  پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به اعترافات صریح متهمان به کلاهبرداری و سرقت به شیوه فوق در محدوده میدان آزادی بویژه در مسیرهای ورودی به شهر تهران، گفت:«نظر به سوابق متهمان و همچنین اعترافات صریح هر سه متهم در اقدام به کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق و با توجه به احتمال ارتکاب جرایم متعدد و همچنین برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها