فرستاده سازمان ملل متحد در لبنان خواستار مشارکت ایران در کنفرانس «ژنو2» درباره سوریه شد.
کد خبر: ۵۶۹۵۷۹
موفقیت کنفرانس «ژنو2» منوط به مشارکت ایران است

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مایکل ویلیامز فرستاده سازمان ملل در لبنان در مقاله ای که آن را روزنامه «ایندیپندنت»انگلیس منتشر کرد نوشت گفتگو درخصوص حل وفصل دیپلماتیک بحران سوریه همزمان با وخیم شدن اوضاع این کشور از هر زمان دیگر فوری تر می‌نماید.

وی در ادامه با هشدار نسبت به برگزاری کنفرانس ژنو2 بدون حضور ایران تصریح کرد برگزاری کنفرانس ژنو2 بدون حضور نمایندگان ایران امری خطرناک خواهد بود.

ویلیامز همچنین دراین مقاله به همراهی خود با جک استراو وزیر امور خارجه سابق انگلیس در سفربه تهران درخصوص مذاکرات هسته ای اشاره دارد ودراین باره می نویسد ابتکار عمل انگلیس درمورد پرونده هسته ای ایران به دلیل مخالفت دولت جورج بوش ودر غیاب حمایت واقعی از طرف دفتر نخست وزیری انگلیس نتایج ملموسی به دست نیاورد.

فرستاده سازمان ملل در لبنان در بخش دیگری از مقاله خود با اشاره به اینکه غرب طی ده سال گذشته تنها بر سیاست گفتگو درخصوص پرونده هسته ای ایران تمرکز کرده است می افزاید مشارکت ایران در "ژنو2" امری ضروری است.

مایکل ویلیامز در پایان با بیان اینکه غرب در نتیجه مجبور به کوتاه آمدن از اعتراضات خود به حضور ایران در"ژنو2" است می‌نویسد سازمان ملل و"اخضرابراهیمی"توانایی دور کردن ایران را به عنوان یکی از کشورهای بزرگ منطقه از کنفرانس بین المللی "ژنو2" درباره سوریه ندارند.

newsQrCode
برچسب ها: سوریه ایران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها