تا حماسه‌ای دیگر

تب مناظره همچنان ادامه دارد

یک روز بعد از مناظره داغ روز جمعه بین هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، پس‌لرزه‌های رسانه‌ای و سیاسی آن هنوز در فضای انتخاباتی احساس می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۴۵۳
تب مناظره همچنان ادامه دارد

به نظر می‌رسد مباحث داغ و گفت‌وگوهای چالشی درباره موضوع پرونده هسته‌ای بیشتر از بقیه مباحث مناظره مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

محمود احمدی‌نژاد که در لابه‌لای مباحث مناظره، اشاره‌ای به مخالفت وی با طرح هسته‌ای سولانا ـ لاریجانی شد، دیروز در حاشیه بازدید از پروژه انتقال راه‌آهن تهران ـ تبریز گفت: نمی‌خواهم وارد بحث مذاکرات هسته‌ای شوم، چون خودشان مسئولند و می‌دانند چه باید بکنند و کاری به آن ندارم و دخالتی هم ندارم.

دکتر علی‌اکبر ولایتی هم در اولین واکنش به مناظره روز جمعه گفت: پیش از این به دلیل رعایت مصالح نظام جمهوری اسلامی و عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حفظ آرامش کشور درخصوص کارشکنی برخی در مذاکرات هسته‌ای صحبتی نکرده بودم، اما در مناظره ناچار شدم برخی حرف‌ها را بزنم تا معلوم شود بعضی که سیاه‌نمایی می‌کنند، واقعیت‌ چیز دیگری است.

از طرف دیگر، سیدمحمد غرضی، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مجددا خواهان برگزاری یک مناظره دیگر شده است، پیشنهادی که هنوز به تصویب ستاد تبلیغات انتخابات کشور نرسیده است.

فیلم منتشر شده از حسن روحانی بعد از مناظره

همچنین دیروز فیلمی کوتاه از حسن روحانی در فضای مجازی پخش شد که در آن روحانی بعد از پایان مناظره، سوار بر اتومبیل با اطرافیانش درباره مناظره سخن می‌گفت.

روحانی در بخشی از این فیلم می‌گوید: یکی از نامزدها به یکی از جلسات اشاره کرد، من همان لحظه، صدها جلسه در ذهنم رژه رفت، خواستم یکی دو نمونه را بگویم، اما دلم نیامد، همان چیزهایی را هم که گفتم، مجبور شدم بگویم، اگر آنها شروع نمی‌کردند، همان‌ها را هم نمی‌گفتم.»

تکذیب ادعای عارف در مناظره

محمدرضا عارف در جریان مناظره روز جمعه در حاشیه پرسشی از محسن رضایی مدعی شد چند نفر از هواداران وی در بازار تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. عارف همچنین مدعی شد یکی از میزبانان وی در ارومیه هم بازداشت شده است و سه هفتـه بدون اطلاع خانواده‌اش در بـــازداشت به​سر می‌برد.

یک منبع آگاه به نقل از مقامات امنیتی و انتظامی با تکذیب این خبر اعلام کرد هیچ فردی در رابطه با حضور آقای عارف در بازار تهران توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت نشده است. ضمن این ‌که فرد بازداشت‌شده در ارومیه به نام آقای الف ـ م که از عناصر افراطی استان است، 20 روز قبل و پیش از تائیدصلاحیت‌ها به دلیل جرایم مختلف امنیتی از جمله توهین به نظام و مطرح کردن مسائل قومیتی و ضدامنیتی در صفحه فیس‌بوک خود بازداشت‌شده و آقای توفیقی رئیس ستاد عارف در ارومیه نیز هرگونه ارتباط نامبرده با ستاد عارف را تکذیب کرده است.

مصلحت انقلاب را به ائتلاف ترجیح دادم

دکتر غلامعلی حدادعادل دیروز در نشست خبری که خبرگزاری فارس برای دومین بار برای وی ترتیب داده بود، با اشاره به انتقاداتش به ولایتی در جریان مناظره گفت: دلیل این‌ که من در مناظره دیروز به آقای ولایتی انتقاد کردم این بود که مردم بدانند من مصلحت انقــــلاب را بر ائتـلاف ترجیح می‌دهم.

حدادعادل درباره احتمال کناره‌گیری‌اش از انتخابات نیز گفت: حضور من در مناظره بهتر از کناره‌گیری من بود و این یکی از دلایل حضور من در انتخابات است.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین درباره مناظره‌های دو به دو گفت: اگر هر یک از نامزدها آماده باشند من هم آمادگی دارم که چنین مناظره‌هایی برگزار شود.

موضع جامعه روحانیت مبارز در انتخابات

جامعتین که شامل «جامعه روحانیت مبارز» و «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» است، یکی از ارکان اصلی سیاستگذاری در جریان اصولگرا محسوب می‌شود. این تشکل قدیمی هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره انتخابات ریاست جمهوری نرسیده است، اما اخباری که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد این تشکل روحانی احتمالا بزودی رسما از علی‌اکبر ولایتی حمایت خواهد کرد.

نتایج آخرین رای‌گیری معاونت استان‌های جامعه روحانیت مبارز حاکی است از مجموع 23 استان که دفاتر جامعه روحانیت مبارز در آنها مستقر است، 17 استان دکتر علی‌اکبر ولایتی را به عنوان اولویت اول جامعه روحانیت مبارز استان‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردند. یک استان نیز دکتر محمدباقر قالیباف را به عنوان اولویت انتخاب کرده‌ است و پنج استان نیز هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

تعمیم الگوی مدیریت تهران به ایران

دکتر محمدباقر قالیباف روز گذشته به قرچک ورامین رفت و از تلاشش برای کاهش فاصله جنوب و شمال تهران و تعمیم این الگوی مـــــدیریتی به کل کشور سخن گفت.

شهردار تهران گفت: اگر امروز مدعی هستیم می‌خواهیم خدمت کنیم، اگر خودمان را پیرو امام و رهبری می‌دانیم، باید کاری کنیم تا مردم کارآمدی دین در اداره جامعه را بخوبی مشاهده کنند و هرچه از انقلاب می‌گذرد، مردم وضعشان بهتر شود نه بدتر. باید با یک همت جهادی، مشکلات اشتغال و تورم و دغدغه‌های اقتصادی مردم را برطرف کنیم.

ایثارگران دوباره به میدان بیایند

دکتر سعید جلیلی در سفر به استان اردبیل، بر استفاده واقعی و غیرشعاری از ظرفیت ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عرصه مــدیریت کشور تاکید کرد.

وی خطاب به ایثارگران گفت: دوباره مانند صحنه جنگ به میدان بیایید و با به نمایش گذاشتن دلباختگی خود به نظام از ظرفیت خود در اعتلای این کشور استفاده کنید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ نشان دادن ظرفیت ایثارگری تنها به سالی یک بار سفر راهیان نور نیست؛ بلکه به این است که هر لحظه خاطرات رزمندگان در عمل زنده، ساری و جاری باشد؛ چراکه غفلت در این حوزه بزرگ‌ترین آسیب را به دنبال می‌آورد.

شرایط بحرانی است، اما مدیران شرایط را عادی می‌بینند

دکتر محسن رضایی برای سی و یکمین بار در یک سال اخیر به خوزستان سفر کرد و در جمع مردم سوسنگرد از شهرهای جنگ‌زده استان خوزستان به سخنرانی پرداخت. رضایی با بیان این‌که نجابت خوزستانی‌ها زبانزد است، گفت: مردم خوزستان کنار ثروت نشسته‌اند، ولی فقیر و بیکار هستند، صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند، ولی نجابت دارند و همیشه با این نجابت، ولایت و رهبری را همراهی کرده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضع کنونی کشور ادامه داد: از یک طرف به دلیل تحریم‌های اقتصادی بیش از یک سال است که نمی‌گذارند یک میلیون بشکه در روز بفروشیم و این موجب شده که بودجه بشدت کاهش یابد. مدیران کشور مدیران شرایط عادی‌اند و اگر شرایط کنونی عادی بود، این مدیران می‌توانستند کشور را اداره کنند، ولی اکنون شرایط بحرانی است و برخی سوءمدیریت‌ها، همراه تحریم‌ها، مشکلات را دوچندان کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مجددا جمله کلیدی خود در مناظره را تکرار کرد و گفت: منازعات سیاسی در کشور اوضاع را بدتر و مردم را خسته کرده است.

خوزستان بیش از سه میلیون نفر واجد شرایط رای دارد.

غرضی: برای افزایش سرمایه ملی تلاش کنید

سید محمد غرضی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم دیروز در دیدار جمعی از بازرگانان گفت:‌خودتان می‌دانید که من رئیس‌جمهور بشو نیستم و شورای نگهبان من را به صورت اتفاقی تائیدصلاحیت کرد و باعث شد که هم‌اکنون در جمع شما باشم.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد غرضی که در اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ایران حضور یافته بود خطاب به حاضران در جلسه افزود:‌ از شما می‌خواهم که برای افزایش سرمایه ملی تلاش کنید.این نامزد ریاست‌جمهوری در این نشست از کنترل تورم به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت خودش یاد کرد و اصلی‌ترین علت ایجاد تورم در کشور را هزینه‌های بیش از حد دولت دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها