معترضان به عملکرد نخست وزیر ترکیه می گویند مساله پارک گزی دیگر مطرح نیست و می خواهند در برابر دیکتاتوری بایستند.
کد خبر: ۵۶۸۳۶۵
برای ساقط کردن دیکتاتور خواهیم ایستاد

به گزارش واحد مرکزی خبر، درپی پخش مصاحبه با اردوغان در تلویزیون دولتی، مردم در برابر ایستگاه تلویزیون در استانبول تجمع کردند. معترضان با متهم کردن شبکه های مهم خبری به نادیده گرفتن این اعتراض ها، استعفای نخست وزیر ترکیه را خواستار شدند.

یک معترض حاضر در این تجمع گفت موضوع میهن و مردم است و دیگر مساله پارک گزی نیست. موضوع ترک و کرد مطرح نیست، همه ما یک مردم هستیم و یک خواست را دنبال می کنیم.

یک بانوی معترض دیگر نیز گفت: جنگ با دیکتاتوری مطرح است. ما در برابر دیکتاتور ایستاده ایم و برای سقوط دیکتاتور اینجا هستیم.

پلیس ترکیه همچنان در آنکارا با گاز اشک آور به معترضان حمله کرد و تظاهرات در میدان تقسیم استانبول ادامه یافت.

روز یکشنبه پلیس برای متفرق کردن تظاهرات علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در میدان اصلی آنکارا  از گاز اشک آور استفاده کرد.

گروهی از جوانان نیز برای مقابله با پلیس بمب های آتشزا پرتاب کردند.دست کم هشت تن در این درگیری ها مجروح شدند.

در استانبول نیز معترضان در میدان تقسیم به تظاهرات خود ادامه دادند. معترضان خواستار استعفای اردوغان و دولتش هستند.

از آغاز اعتراضات تاکنون به گفته وزیر کشور هزار و هفتصد و پنجاه نفر بازداشت شده و بسیاری از آنها آزاد شده اند.

بکتاش کالهاچی یکی از معترضان، گفت: ما از روز اول تظاهرات در  اینجا بودیم. اینجا میدان تقسیم یا پارک گزی نیست. اینجا میدان تحریر است، اینجا میدان سرخ است، اینجا میدان انقلاب است. ما اینجا می مانیم تا رجب طیب اردوغان  کشور را ترک کند. ما هیچ جا نمی رویم.

یکی دیگر از معترضان گفت: ما مقاومت خود را ادامه می دهیم. این تظاهرات سه تا چهار روز پیش آغاز شد. مردم نمی بینند که چه اتفاقی می افتد. اگر اینجا بودند متوجه می شدند. مردم خشونت فوق العاده پلیس علیه سیل مردم را ندیدند. ما اینجا بودیم و دیدیم. ما تا زمان پیروزی اینجا می مانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها