زن جوانی که با به همراه داشتن کودک شیرخواره خود اقدام به جیب‌بری در مراکز خرید می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۶۸۱۵۳
جیب بری با کودک شیرخواره

به گزارش پلیس آگاهی تهران، در پی وصول پرونده سرقت های مشابه جیب بری به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، هماهنگی‌های لازم با شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران انجام و موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با تجمیع پرونده سرقت‌های جیب بری در مناطق شمال و شمال غرب تهران مشخص شد که سرقت‌ها توسط خانم جوانی حدودا 30 ساله و در حالی که به همراه خود یک دختربچه دو ساله به همراه داشته، انجام شده است.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه یکم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 14 بهمن سال گذشته برای خرید دارو به داروخانه‌ای در میدان قدس ـ ابتدای خیابان شریعتی مراجعه کرده اما زمانی که قصد پرداخت پول داروها را داشتم متوجه سرقت کیف پول خود از داخل کیف دستی شدم ؛ موضوع را با مدیر داروخانه در میان گذاشته و او نیز تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل داروخانه را در اختیارم گذاشت.

مالباختگانِ دیگر که غالب آنها نیز از زنان مراجعه کننده به مراکز تجاری بودند، در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که در زمان سرقت کیف و اموالشان از قبیل گوشی‌های تلفن همراه گران قیمت، وجوه نقد، مدارک شناسایی و...، خانم جوانی در حالی که کودکی شیرخواره را به همراه خود داشته را در داخل مراکز تجاری و در نزدیکی خود مشاهده کرده اما به هیچ عنوان تصور نمی‌کردند که بچه شیرخواره، پوششی برای انجام سرقت توسط زن جوان بوده است.

با شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که به شیوه و شگرد مشابه مورد سرقت قرار گرفته و بررسی تصاویر بدست آمده از برخی مراکز تجاری واقع  در مناطق مختلف گیشا، تجریش، میدان قدس، مجتمع تجاری تیراژه غرب، مرکز تجاری بوستان واقع در میدان پونک و....، تصاویر صحنه‌های سرقت مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از متهمان زن سابقه دار پلیس آگاهی به نام لیلا. ق (29 ساله) شدند.

بررسی سوابق متعدد لیلا. ق نشان داد که وی از سال 75 تاکنون، 14 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت، دستگیر و روانه زندان شده ؛ با بررسی پرونده‌های متعدد متهمه، کاراگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان اسلامشهر شده اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که لیلا. ق پس از آزادی از زندان، مخفیگاهش را تغییر داده است.

همزمان با انجامِ تحقیقات پلیسی جهت دستگیری متهمه و با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد در برخی از مراکز تجاری شمال شهر تهران، آموزش‌های لازم به مدیران این مراکز ارائه و تصویر متهمه نیز در اختیار آنها قرار گرفت تا در صورت مشاهده موارد مشابه بلافاصله موضوع را به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع دهند.

15 اردیبهشت سال جاری، مدیر مغازه شیرینی فروشی واقع در خیابان شریعتی ـ بالاتر از پل صدر متوجه صحبت‌های دو زن جوان داخل مغازه اش شود ؛ یکی از زنان در حالیکه دختربچه‌ای دو ساله به همراه خود داشت، در حال عذرخواهی کردن از خانم جوان دیگری بود ؛ موضوع از سوی مدیر شیرینی فروشی پیگیری و خانم جوان توضیح می‌دهد خانمی که بچه‌ای حدودا دو ساله به همراه دارد، در حالی که کیف دستی اش در کنار کیف دستی او قرار داشته به اشتباه دست خود را وارد کیف او کرده و به همین علت از وی عذرخواهی نموده و موضوع مهمی نیست.

مدیر شیرینی فروشی که پیش از این تاریخ، چند سرقت مشابه در مغازه اش انجام و آموزش‌های لازم نیز از سوی کارآگاهان پایگاه یکم به او ارائه شده بود، بلافاصله به موضوع حساس شده و مانع از خارج شدن زن جوانی می‌شود که دختربچه‌ای دوساله را همراه خود داشت و موضوع را به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع می‌دهد که با حضور کارآگاهان در مغازه شیرینی فروشی، خانم جوانی که خود را به نام مریم دانایی معرفی کرده بود، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.

با انتقال مریم دانایی به پایگاه یکم، وی منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده اما زمانیکه هویت واقعی اش از سوی کارآگاهان بیان و تصاویر بدست آمده از صحنه‌های سرقت نیز در برابرش قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن معرفی هویت واقعی خود ( لیلا. ق ) به دهها فقره جیب بری و کیف زنی اعتراف می‌نماید.

با اعتراف متهمه به دهها فقره سرقت و شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان اسلامهشر، کاراگاهان پایگاه یکم به مخفیگاه متهمه مراجعه و در بازرسی از این محل موفق به کشف دهها عدد کیف زنانه، مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، دسته چک، گذرنامه و... شدند.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم  پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر ضمن اشاره به اعتیاد شدید متهمه به مصرف شیشه گفت:  با توجه به امول و مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد، در حال حاضر شناسایی و دعوت از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمه و همچنین طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران – سه راه یاسر مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها