قالیباف:

اقتصاد کشور را در مدت دو سال حل می‌کنم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که بیکاری و گرانی بزرگترین مشکل کشوراست و باید برای حل آن اقدام جدی صورت گیرد، گفت: من با برنامه ریزی صحیح اقتصادی که دارم،مسائل اقتصادی کشور را در مدت 2 سال حل می‌کنم و مردم آثار آن را در زندگی خود خواهند دید.
کد خبر: ۵۶۷۳۳۸
اقتصاد کشور را در مدت دو سال حل می‌کنم

به گزارش واحد مرکزی خبر محمدباقر قالیباف در جمع مردم در مسجد قدس اردبیل افزود: مسائل اقتصادی حل نمی‌شود مگر با اقدام جدی و برنامه ریزی صحیح، بنابراین من با برنامه ریزی صحیح اقتصادی که دارم،مسائل اقتصادی کشور را در مدت 2 سال حل می‌کنم و مردم آثار آن را در زندگی خود خواهند دید.

قالیباف توجه به دهکهای پائین جامعه را جز اولویت برنامه‌های خود برشمرد و افزود: امکانات کشور بیشتر در اختیار دهکهای پائین قرار خواهدکرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چالش اصلی کشور را مدیریتی دانست و گفت: قول می‌دهم در 6 ماهه اول ریاست جمهوری قیمت کالاهای اساسی مردم را تثبیت وحتی کاهش دهم.

وی قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت را در مقایسه با خریدهای خارجی ناچیز دانست و گفت: کشاوررزان ما  با وجود زحماتی که می‌کشند کالایشان ارزانتر از محصول خارجی خریداری می‌شود که برای این مساله نیز باید  برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به این‌که در برنامه‌های خود به جوانان اولویت خواهد داد افزود: پس از پیروزی انقلاب هر موقع فرصتی به جوانان داده شده است خودشان را نشان داده‌اند.

قالیباف با بیان این‌که بیشترین مالیات از آنانی گرفته میشود که کمترین درآمد را دارند تاکید کرد ما این سازو کار را تغییر خواهم داد.

وی افزود:قانون اساسی میثاق ملی ماست و بندهای آن مخصوصاً بند 15 و 19 را  اجرا می‌کنم و زمینه اجرای  فصل سوم را که مربوط به حقوق ملت است فراهم خواهم کرد چون حقوق ملت برحقوق حاکمیت اولویت دارد.

 از سوء تدبیر در جامعه نگران هستیم      

نامزد ریاست جمهوری گفت:‌ به عنوان خدمتگزار مردم قول می‌دهم در دولت آینده سیاست‌های جبرانی در حوزه کشاورزی، اقتصادی، صنعت و نیز استفاده از یارانه‌ها در جهت تولید بیشتر به کار گرفته شود.

محمدباقر قالیباف  بعد از ظهر امروز در جمع  مردم اردبیل در مسجد قدس این شهر در سخنانی افزود: استان اردبیل عالم پرور و مجاهدپرور است که همیشه در طول تاریخ نقش‌های بزرگی برای این سرزمین ایفا کرده است.

وی گفت: علمای بزرگی همچون آیت الله موسوی اردبیلی،‌آیت الله مشکینی و آیت الله مروج  از علمایی بزرگ این شهر بوده‌اند.

قالیباف افزود: مردم شهید پرور اردبیل در مبارزه با استکبار جهانی و دشمنان خارجی همیشه در صف مقدم بودند و امروز خوشحالم که در جمع چنین مردمی توفیق حضور دارم.

وی گفت: ما با استبداد داخلی مبارزه کردیم و طاغوت را شکست دادیم و از ظلمات به سمت نور آمدیم و اسلام را در مرکز قدرت قرار دادیم اینها به همت شما مردم و روحانیت بود.

قالیباف افزود: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که زندگی رحمانی برای مردم فراهم  و به معیشت آنان رسیدگی کنیم.

وی گفت: ممکن است فقر در جامعه به گونه‌ای توسعه پیدا کند که انسان‌ها را از دین باز بدارد و از مسیر تربیت، اصلاح و بندگی دور کند و ثروت حرام نیز ما را از راه آخرت و سعادت باز می‌دارد اما باید در نظام اسلامی دقت کنیم که یکی از اهداف انقلاب ما ایجاد زندگی رحمانی و زیست مومنانه بود.

قالیباف تصریح کرد: در طول سالهای گذشته دهها توطئه عظیم را پشت سر گذاشتیم و پیشرفت‌های قابل توجهی  در تمام عرصه‌ها داشته ایم و من دست همه کسانی را که زحمت کشیدند می‌بوسم ولی معتقد به این موضوع هستم که زندگی مردم و شرایط اقتصادی و فرهنگی کشورمان در حال حاضر زیبنده نیست.

وی افزود: امروز گرانی و بیکاری مهم ترین دغدغه‌ای است که در کشور شاهد آن هستیم و این موضوع باعث شده که کانون گرم خانواده‌ها دچار چالش شود.

قالیباف گفت: در استان اردبیل نیروی جوان و کاری وجود دارد و این استان از شرایط اقلیمی بسیار خوبی برخوردار است اما مشکلات آن همانند دیگر شهرهایی است که شرایط اقلیمی مناسبی ندارند.

وی اضافه کرد: ما از فقر جامعه نگران نیستیم اما از سوء تدبیر در جامعه نگران هستیم زیرا اگر سوء تدبیر باشد یک جامعه ثروتمند نیز فقیر می‌شود و سوء‌ تدبیر مهم‌ترین چالشی است که ما را به این وضع رسانده و چالش ما چالش مدیریتی است.

قالیباف با اشاره به این‌که در شهرداری تهران کارهای بزرگی انجام شده است به شرایط بد مالی در این حوزه اشاره کرد و گفت:‌ برغم مصوبات مجلس برای کمک‌های مالی به شهرداری، دولت این کار را انجام نداد و با وجود شرایط اقتصادی بد توانستیم خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه  و شهر تهران را متحول کنیم.

وی تصریح کرد: نباید در خصوص بیمه مردم بگوییم که بیمه شهری باید از بیمه روستایی مزایای بیشتری داشته باشد اگر بناست عدالت باشد باید شرایطی به وجود آورد که تبعیض نباشد زیرا اگر تبعیض باشد همدلی وجود نخواهد داشت.

بعد از پایان سخنرانی قالیباف در مسجد قدس وی دیداری خصوصی نیز با امام جمعه  اردبیل داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها