ایران زمین

ساختمان‌های مشهد با معماری فاخر ساخته نمی‌شود

شهردار مشهد گفت: متأسفانه ساختمان‌های شهر مشهد با معماری فاخر ساخته نمی‌شود و ساختمان‌های قدیمی موجود در شهر به بازسازی و مرمت نیاز دارد.
کد خبر: ۵۶۷۱۲۵

سیدمحمد پژمان با بیان این‌که در ساخت و سازها باید الگوهای غربی را کنار گذاشته و مطابق با الگوی معماری ایرانی و اسلامی نمای شهر ساخته شود، خواستار گذاشتن ابزارهای قانونی برای اجرای نما قبل از خاتمه پروژه‌ها شد.

وی افزود: اگر نماهای ساختمان در چارچوب درست علمی و بومی ساخته شود، قطعا شهر از زیبایی و یکپارچگی بیشتری برخوردار می‌شود.‌/‌ فارس

شیوع «سالک» در روستاهای دامغان

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‏های مرکز بهداشت ‌دامغان گفت: ‌بیماری سالک طی ماه‏های اخیر در سطح روستاهای این شهرستان شیوع پیدا کرده است.

صادق محمد‏ازنی با اشاره به تدابیر انجام شده برای مقابله با این بیماری و کاهش آن افزود: طرح مبارزه با مخزن جوندگان در جنوب شهرستان دامغان با هدف مبارزه با بیماری سالک در حال اجرا شدن است.

وی ‌یادآور شد: علاوه بر این طرح، سمپاشی کوره‏های آجرپزی نیز در شهرستان دامغان انجام و دافع حشرات و پشه‏بند آغشته به سم نیز در بین روستاییان جنوب شهرستان دامغان توزیع می‏شود.

این مسئول با بیان این‌که روستاهای وامرزان، برم، مهماندوست و حسن‏آباد از روستاهایی است که در معرض خطر بیماری سالک قرار دارد، گفت: بیماری سالک در شهرستان دامغان دارای سابقه پانزده ساله است و در فصل تابستان گریبانگیر مردم بیش از 30 روستا در جنوب و شرق دامغان می‏شود.‌/‌ فارس

لایروبی رودخانه کارون ادامه می‌یابد

فرماندار خرمشهر گفت: لایروبی رودخانه کارون که به دلیل کمبود اعتبار با وقفه مواجه شده بود، بزودی آغاز می‌شود. عبدالله حسینی از باقی ماندن لوله‌های خارج کننده نخاله‌های رودخانه کارون خبر داد و افزود: به دلیل نزدیک‌بودن محل تخلیه نخاله‌های رودخانه کارون به سمت غربی شهر، این لوله‌ها در جای خود باقی خواهد ماند تا کار لایروبی این رودخانه به پایان برسد.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص داده شده است و پس از توافق با پیمانکار این مرحله از لایروبی رودخانه کارون عملیاتی خواهد شد.‌/‌ فارس

گیاه خارشتر بعد از سال‌ها در ریگان رویید

گیاه خارشتر بعد از گذشت چند سال خشکسالی در ریگان، بر اثر بارندگی‌های خوب اخیر دوباره در منطقه روییده است. فرماندار ریگان در این خصوص گفت: این گیاه دارویی در پنج هکتار اراضی ده‌رضای شهرستان ریگان رویش کرده است که بجز خواص دارویی سرسبزی خاصی به این منطقه کویری بخشیده است. مجید اعتمادی افزود: افرادی که قصد عرق‌گیری از گیاه خار شتر را دارند با راه‌اندازی کارگاه‌های عرق‌گیری در این منطقه از این گیاه دارویی استفاده کنند.

گیاه خارشتر که به صورت خودرو در ریگان رشد می‌کند، برای دفع سنگ کلیه و بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها