جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح خبر داد:

تمدید کسر خدمت متولدین ۷۲ به قبل

اعطای تسهیلات به سربازان مناطق زلزله‌زده بوشهر

سازمان وظیفه عمومی ناجا تسهیلات و معافیت‌های مصوب شده برای سربازان و مشمولان اعزامی از مناطق زلزله‌زده استان بوشهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۶۷۰۰۴
اعطای تسهیلات به سربازان مناطق زلزله‌زده بوشهر

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: سربازان اعزامی از مناطق زلزله زده استان بوشهر، که خانواده های آنان در مناطق زلزله زده سکونت دارند و به اعضای خانواده و یا واحد مسکونی شان 40 درصد و یا بیشتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری به آنان داده می شود.همچنین این مدت جز خدمت دوره ضرورت سربازان مذکور محسوب خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید:، افرادی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترک کرده اند در صورتی که متحمل آسیب های جانی و مالی (تخریب چهل درصد و یا به بالا واحد مسکونی ) گردیده اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این 10 روز جزء مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.

لازم به ذکر است، سربازانی که خانواده آنان در محل زلزله زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی در حد چهل درصد و یا بالاتر به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی شان وارد شده به نزدیک ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل می شوند.

همچنین اعزام مشمولان شهرستان های زلزله زده که آسیب وارده به خانواده و یا واحدهای مسکونی آنان چهل درصد و یا بالاتر بوده، به مدت شش ماه تا تاریخ 30 شهریور 1392 به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا 29 اسفند 1392 پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کار می گیرند.

گفتنی است، مشمولان و سربازان زیر با تشخیص هیات رسیدگی مرکز وظیفه عمومی از انجام و یا ادامه خدمت دوره ضرورت معاف می شوند:

- کسانی که تمام یا حداقل دو نفر از اعضای خانواده درجه یک خود را از دست داده باشند.

- کسانی که سرپرست خانواده را ازدست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد.

- سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد.

- سربازان متاهلی که بدلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو)، همسرشان در محل بی سرپرست باشند.

- سربازان متاهلی که منزل مسکونی شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها