استاندارد: مردم چای با بسته‌بندی خارجی نخرند

معاون نظارت براجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران با رد اخباری مبنی بر واردات گندم از هند و پاکستان اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم از خرید چای با بسته‌بندی خارجی خودداری کنند.
کد خبر: ۵۶۶۵۸۰

بهادر کاظمی در گفت‌و‌گو با ایرنا درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر واردات گندم آلوده و چای تاریخ مصرف‌گذشته، تاکید کرد: تاکنون هیچ گندمی از دو کشور هند و پاکستان وارد کشور نشده است.

وی یادآور شد: بحثی برای واردات صد هزار تن گندم از این کشورها مطرح بود که در مراحل بررسی است و هنوز عملیاتی نشده است و اگر مجوز واردات آنها صادر شود، بررسی لازم برای اطمینان از سلامت آن صورت خواهد گرفت.

کاظمی در مورد وجود چای تاریخ مصرف گذشته در بازار نیز اظهار کرد: واردات و توزیع چای نیز تحت نظارت است و چای سنواتی موجود در انبارها، قابل توزیع نیست.

این مقام مسئول سازمان استاندارد با اشاره به این که این سازمان تاکنون موردی درخصوص عرضه چای تاریخ مصرف گذشته مشاهده نکرده است، گفت: ممکن است این نوع چای به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشد.

کاظمی گفت: از آنجا که واحدهای بسته‌بندی داخلی تحت کنترل هستند، به مردم توصیه می‌کنیم فقط نسبت به مصرف چای‌های با بسته‌بندی داخلی اقدام کنند و از خرید چای با‌بسته‌بندی خارجی خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها