لیگ‌های فوتبال اروپایی کم‌کم یکی پس از دیگری در حال پایان است.
کد خبر: ۵۶۵۳۷۹
14 پسر طلایی فوتبال اروپا

لیگ‌های معتبر و حتی غیرمعتبر اروپایی در این فصل هم پدیده‌های زیادی معرفی کردند. برخی از این پدیده‌ها هم‌اکنون مشتریان زیادی در سطح اروپا پیدا کرده‌اند و در حالی که هنوز به مرزبیست سالگی هم نرسیده‌اند قیمت بسیار بالایی دارند.

1 ـ تر استیگن (20 ساله، دروازه‌بان تیم بورسیا مونشن گلادباخ) : باور این که یک دروازه‌بان آن هم با 20 سال سن 20 میلیون یورو قیمت داشته باشد، کمی مشکل است، اما مسئولان باشگاه مونشن گلادباخ چنین قیمتی را روی تر استیگن گذاشته‌اند. او تا دو سال دیگر دروازه‌بان شماره یک آلمان خواهد بود. این دروازه‌بان بیست ساله هم‌اکنون تیم‌های بورسیا دورتموند و آ.ث.میلان را مشتریان خود می‌بیند، اما پدرش که خود یک دروازه‌بان بوده به او توصیه کرده در آلمان بماند، چون تغییر و تحول ممکن است پیشرفت او را تحت تاثیر قرار دهد.

2 ـ دانیلو (20 ساله، مدافع پورتو پرتغال) : دانیلو هم‌اکنون با 20 سال سن یکی از ارکان اصلی پورتو است. اصولا بازیکنان شاغل در لیگ‌هایی همچون هلند و پرتغال بسیار مورد توجه لیگ‌های معتبر اروپایی قرار می‌گیرند، اما دانیلو بیش از دیگران از سایر تیم‌های اروپایی پیشنهاد دارد. والنسیا، آتلتیکو مادرید، چلسی و تاتنهام مشتریان این مدافع جوان پرتغالی هستند. این مدافع بسیار تکنیکی است و شم بالای خود را در گلزنی نشان داده است. دانیلو 15 میلیون یورو در بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا ارزش دارد.

3 ـ ماتئو موساچیو (21 ساله، مدافع مرکزی ویارئال): مدافع مرکزی و آرژانتینی ویارئال خیلی زود مورد توجه تیم‌های بزرگ‌تری قرار گرفت، او سال گذشته قرار بود به رئال بپیوندد، اما با مخالفت سران ویارئال این اتفاق نیفتاد. او سرعت زیادی دارد و گام‌های بسیار بلندی هم برمی‌دارد. او بی‌شباهت به یک صخره نیست، اما به هر حال با توجه به سن کمی که دارد، باید بیشتر تجربه‌اندوزی کند. ویارئال فصل گذشته روی او ده میلیون یورو قیمت گذاشته بود، اما در این فصل این قیمت را دو برابر کرده است.

4ـ الیاکیم مانگالا (21 ساله، مدافع پورتو): این فرانسوی سیه‌چرده که تمایل زیادی برای کارهای هجومی دارد، برای این که یکی از ستاره‌های جوان فوتبال اروپا شود، راهی نسبتا طولانی پیمود. او در تیم‌های فرانسوی بازی در رده سنی جوانان را پشت‌سر گذاشت و پس از آن به استاندارد لیژ بلژیک پیوست. پورتو مقصد بعدی او بود که در این تیم به یک ستاره در لیگ پرتغال تبدیل شد. او که پیشنهادهایی از چند باشگاه اسپانیایی و انگلیسی در دست دارد 15 میلیون یورو می‌ارزد.

5 ـ رافائل وارانه (19 ساله، مدافع مرکزی رئال‌مادرید): رئال‌مادرید همیشه به دنبال ستاره‌های جوان دیگر تیم‌هاست، حالا اگر خود یک ستاره جوان داشته باشد که دیگر اصلا آن را از دست نمی‌دهد. رافائل وارانه اکنون جوان اول رئال‌مادرید است. مدافع ملی‌پوش فرانسوی پس از این که از لنس به رئال آمد، مدت زمان زیادی لازم نداشت تا خود و توانایی‌هایش را نشان بدهد. او تنها 19 سال دارد و با همین سن کم بخوبی در رئال جاافتاده است. او بیش از 16 میلیون یورو ارزش دارد.

6 ـ ابراهیم ام‌بایه(17 ساله، مدافع تیم اینتر میلان): نوجوان سنگالی اینترمیلان خیلی خوش‌شانس بود که در سن کم و آن هم از یک کشور بسیار فقیر آفریقایی به باشگاه اینترمیلان رسید. او که از یک آکادمی فوتبال آفریقایی به این تیم معرفی شده بود، تابستان 2010 به اینترمیلان پیوست و در ادامه با درخشش در تیم جوانان فرصت حضور در تیم بزرگسالان را هم پیدا کرد. او اکنون در هفده سالگی بارسلونا را مشتری خود می‌بیند. پست تخصصی او دفاع است، اما توانایی خود را در بازی کردن در دیگر پست‌ها هم نشان داده است. ایراد اصلی کار او این است که خیلی خشن بازی می کند. اینتر میلان او را کمتر از 15 میلیون یورو نمی‌فروشد.

7 ـ پدرو ویلمز (17 ساله، دفاع چپ آیندهوون) : دیگر پسر طلایی فوتبال اروپا هم هفده ساله است. پدرو ویلمز اکنون در آیندهوون هلند بازی می‌کند و از سال 2012 نیز در حالی که تنها 16 سال داشت، برای تیم ملی بزرگسالان هلند هم به میدان رفته است. دفاع چپ 12 میلیون یورویی هم‌اکنون از منچستریونایتد انگلستان پیشنهاد دارد. ویلمز بسیار تکنیکی است، اما گاهی این تکنیک خود را جلوی دروازه آیندهوون نشان می دهد که خیلی خطرناک است. او نیز از بازیکنانی است که دیگر وقتش رسیده در یک تیم بزرگ‌تر و بهتر بازی کند.

8 ـ ایلکای گوندوگان (21 ساله، هافبک بورسیا دورتموند): هافبک ترک‌تبار بورسیا دورتموند درسایه درخشش لواندوفسکی چندان دیده نشد، اما او هم از برترین جوان‌های فوتبال اروپاست. نقطه ضعف بزرگ او این است که خیلی زود آسیب می‌بیند و مصدوم می‌شود، اما با وجود این مشکل در چند سال اخیر در فوتبال آلمان یک پدیده تمام‌عیار بوده است.

9 ـ پل پوگبا (19 ساله، هافبک یوونتوس): پل پوگبا دیگر فرانسوی درخشان فهرست پسران طلایی اروپاست. او 19 سال دارد و به عنوان یک هافبک بازی می‌کند. او پس از پشت‌سر گذاشتن یک فصل ناموفق در منچستریونایتد به یوونتوس پیوست در این فصل 27 بار برای این تیم تورینی به میدان رفته است. شوت‌های او قدرت شگفت‌انگیزی دارند، اما در گلزنی هنوز بازیکن تمام‌عیاری نیست. یوونتوس او را با قیمت 15 میلیون یورو می‌فروشد، اما خودش گفته که جایی نمی‌رود.

10 ـ احمد موسی (19 ساله، هافبک زسکا مسکوی روسیه): دومین آفریقایی پسران طلایی فوتبال اروپا اهل نیجریه است. او احمد موسی نام دارد و هافبک است، اما در بسیاری از بازی‌ها به عنوان مهاجم به میدان می‌رود. او قدرت فیزیکی قابل توجهی دارد و کمتر مدافعی می‌تواند در مقابل او و سرعت بسیار زیادش بایستد. به نظر می‌آید او آخرین فصل حضور خود در فوتبال روسیه را پشت‌سر می‌گذارد زیرا پیشنهادی وسوسه‌کننده از آرسنال دریافت کرده است. قیمت او ده میلیون یورو است.

11 ـ گاستون رامیرز (21 ساله، هافبک تهاجمی ساوتهمپتون انگلستان): ساوتهمپتون بتازگی 25 میلیون پوند روی هافبک اروگوئه‌ای خود قیمت گذاشته است. او با تجربه‌تر از سنش عمل می‌کند و عملکرد بسیار خوبش در این فصل باعث شد بسیاری از تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی را مشتری خود ببیند. رامیرز اگر به قراردادش به باشگاه ساوتهمپتون پایدار باشد، باید تا بیست و چهار سالگی در این تیم بازی کند. سرعت بسیار بالا مهم‌ترین ویژگی اوست.

12 ـ لوکاس پیازون ( 18 ساله، مهاجم مالاگا) : پیازون برزیلی یک فصل است که به طور قرضی برای مالاگا بازی می‌کند، اما در پایان این فصل دوباره به چلسی برمی‌گردد؛ این در حالی است که یوونتوس برای جذب این هجده ساله گلزن پیشنهاد خود را به چلسی ارائه داده است. او مدتی افت قابل توجهی کرده بود، اما اکنون خوب گل می‌زند و خوب گل می‌سازد. پیازون برزیلی هم اکنون ده میلیون پوند قیمت دارد.

13 ـ رحیم شکیل استرلینگ (18 ساله، هافبک لیورپول): استرلینگ که اصلیتی جامائیکایی دارد اکنون برای تیم ملی انگلستان بازی می‌کند و در لیورپول نیز از ارکان اصلی تیم است. کویینز پارک رنجرز و لیورپول تیم‌هایی بودند که او در رده سنی جوانان در آنها به میدان رفت. او سال 2010 به تیم بزرگسالان لیورپول پیوست. استرلینگ قدرت و تکنیک را با هم دارد و از فاصله دور نیز گل‌های بسیار زیبایی می‌زند.

14 ـ استفان کریم الشعراوی (19 ساله، مهاجم آ.ث.میلان): فهرست پسران طلایی اروپا با مهاجم نوزده ساله تیم ملی ایتالیا و آ.ث.میلان کامل نمی‌شود. الشعراوی در همین سن کم در حد و اندازه‌های یک گلزن واقعی نشان داده است. او با ظاهر عجیبش محبوبیت زیادی هم در میان هواداران میلان دارد. استفان کار حرفه‌ای خود در فوتبال ایتالیا را با تیم جنوا شروع کرد، سپس به پادوا پیوست و در نهایت به آ.ث.میلان رفت. این مهاجم 25 میلیون دلاری سه سال دیگر با قرمز پوشان میلانی قرارداد دارد.

سایت مجله ورلدساکر / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها