برای سالروز تولد خسرو شکیبایی

شکیبایی اگر بود امروز 71 ساله می‌شد

کد خبر: ۵۶۵۳۷۷
خسرو شکیبایی را در «کیمیا» ببینید

فیلم «کیمیا» روز جمعه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

 

فیلم سینمایی «کیمیا» به تهیه کنندگی هارون یشایائی محصول سال ۱۳۷۳ است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم را احمدرضا درویش برعهده داشته و محمود کلاری فیلمبردار، عباس گنجوی تدوین و احمد پژمان آهنگساز این فیلم بوده‌اند. خسرو شکیبایی، رضا کیانیان، بیتا فرهی، نادر رجب پور، پریسا شاهنده، مهناز برزگر، محمودرضا ثانی و علی اکبرزادگان نیز بازیگران اصلی این فیلم هستند.

رضا کیانیان بازیگر هفته شبکه نمایش در فیلم «کیمیا» با وجود داشتن نقش دوم مرد، با حضورش در کنار زنده یاد خسرو شکیبایی و بیتا فرهی، فیلمی به یادماندنی را تولید کرده‌اند. بازی روان و زیبای این سه بازیگر در کنار داستانی جذاب و کارگردانی خوبِ احمد رضا درویش باعث شده تا فیلم «کیمیا» یکی از به یادماندنی ترین فیلم‌های دفاع مقدسِ تاریخ سینمای ایران باشد.

داستان فیلم «کیمیا» از این قرار است که در آغاز جنگ تحمیلی، همسر «رضا» باردار است و باید مورد عمل جراحی قرار گیرد. رضا او را به بیمارستان می‌رساند و خود به اسارت قوای دشمن در می‌آید. همسر «رضا» حین عمل جراحی می‌میرد و «شکوه» جراح بیمارستان، فرزند «رضا» را نجات می‌دهد. پس از گذشت نه سال، وقتی «رضا» از اسارت آزاد می‌شود، پی می‌برد که همه اعضای خانواده‌اش را از دست داده است. حال او در جستجوی تنها بازمانده خود، فرزندش است. «کیمیا» فرزند «رضا» نزد «شکوه» در مشهد زندگی می‌کند. مشکل اینجاست که «شکوه» به طور کامل به «کیمیا» وابسته است...

احمد رضا درویش کارگردان فیلم «کیمیا» متولد سال ۱۳۴۰ در تهران و فارغ التحصیل رشته معماری و گرافیک است. وی فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد. او از اعضای هیأت مدیره موسسه «فرهنگ و تماشا» است. احمدرضا درویش از نسل دوم سینماگران بعد از انقلاب به شمار می‌آید. وی در گروه فیلمسازانی قرار دارد که به مضامین جنگ و حاشیه جنگ پرداخته‌اند. صحنه‌های آغازین فیلم «سرزمین خورشید» درویش شاید بهترین صحنه‌های جنگی سینمای ایران باشد. درویش در آثار خود بدون قهرمان سازی، واکنش‌های غیرواقعی شخصیت‌های آثار خود را معرفی می‌کند. از دیگر آثار این فیلم ساز می‌توان به فیم‌های «روز رستاخیز (۱۳۸۸)»، «دوئل (۱۳۸۲)»، «متولد ماه مهر (۱۳۷۸)» و «آذرخش (۱۳۷۱)» اشاره کرد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها