با تلاش مسئولان و مددکاران زندان زابل و ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان،‌ یک مرد زندانی با جلب رضایت خانواده شاکیان پس از 28 سال از زندان آزاد شد.
کد خبر: ۵۶۵۳۰۱
آزادی محکوم 70 ساله پس از 28 سال زندان

به گزارش جام‌جم، غلامرضا مهویدی، رئیس زندان زابل در این باره گفت: این فرد که اکنون 70 سال دارد، سال 1364 هنگام رانندگی در محور زابل ـ زاهدان با یک خودروی عبوری که سه سرنشین داشته، تصادف کرده و این حادثه باعث مرگ آنها شده است. پس از حادثه، با طرح شکایت خانواده هر سه قربانی، مرد راننده که در آن زمان 42 سال داشته، بازداشت و زندانی می‌شود.

محکومیت متهم به پرداخت دیه 2 مرد

مهویدی افزود: خانواده متهم در جریان رسیدگی به پرونده، موفق به جلب رضایت خانواده یکی از قربانیان می‌شوند، اما خانواده دو قربانی دیگر، رضایت نمی‌دهند. به این ترتیب با صدور کیفرخواست، پرونده مرد زندانی به دادگاه ارسال می‌شود و قاضی دادگاه با توجه به گذشت خانواده یکی از قربانیان، متهم را به پرداخت دیه دو مرد مسلمان محکوم می‌کند.

رئیس زندان زابل یادآور شد: با تائید حکم و ارسال آن به واحد اجرای احکام، با توجه به این که متهم قادر به پرداخت دیه نبوده، در زندان می‌ماند. در این مدت مسئولان زندان زابل، واحد مددکاری زندان، مسئولان واحد اجرای احکام دادگستری و ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان، برای جلب رضایت خانواده هر دو قربانی، تلاش کردند، اما بی‌نتیجه بود.

آزادی پس از 28 سال

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای آزادی مرد زندانی ادامه داشت تا سرانجام مسئولان و مددکاران زندان با همکاری مسئولان ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان موفق به جلب رضایت خانواده دو قربانی دیگر این حادثه شدند و از طریق ستاد دیه مبلغ 150 میلیون تومان به خانواده شاکیان پرداخت و مقدمات آزادی این محکوم بعد از 28 سال تحمل کیفر، فراهم شد. این مرد زندانی هجدهم اردیبهشت امسال از زندان آزاد شد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
۰
۰
این یعنی بی عدالتی محض كه یك فرد تقریبا نصف عمر خود را درزندان باشدبه خاطر بی پولی .خدا میداند خانواده وی در این مدت چه بلایی بر سرشان امده است.واقعا این یعنی عدالت ؟

نیازمندی ها