رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد تا دو ماه دیگر بیش از ده هزار زندانی جرائم غیر عمد آزاد می شوند.
کد خبر: ۵۶۲۰۴۰
آزادی 10 هزار زندانی جرائم غیر عمد تا 2 ماه دیگر

اسدالله جولایی صبح یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد: سال 1391 بیش از 9200 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری آزاد شده اند که از این تعداد 8980 تفر مرد و 226 نفر زن بوده اند. همچنین 2741 نفر از این تعداد زندانی دیه و 6465 نفر زندانی مالی اعم از نفقه مهریه و چک بوده اند.

وی افزود: مجموع بدهی این افراد 894 میلیارد بود که توانستیم با گذشت شاکیان و طلبکاران 505 میلیارد تومان آن را کم کنیم.

جولایی به تمامی رانندگان توصیه کرد با آغاز ماه رجب به عنوان ماه حرام هر چه زودتر الحاقیه بیمه نامه های خود را بگیرند در غیر اینصورت بیمه تنها 114 میلیون تومان دیه می دهد و تا 152 میلیون تومان نرخ دیه ی ماه حرام را باید از جیب بپردازند.

رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد: هم اکنون 10 و 113  نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان ها به سر می برند که 1984 نفر زندانی مهریه، 5849 نفر جرایم مالی غیر کلاهبرداری، 566 نفر زندانی نفقه و 224 نفر زندانی دیه در حوادث کارگاهی هستند.

وی افزود: از این تعداد 1500 نفر زندانی دیه بوده که پرونده ی آنها تشکیل شده و بر اساس قانون صندوق تأمین خسارت بدنه باید هزینه ی آنها را پرداخت کند. الباقی 8613 نفر هستند که حدود 1000 میلیارد تومان بدهی دارند که 4812 پرونده از این تعداد ارسال شده و به امید خدا تا 2 ماه دیگر تمامی 10 هزار زندانی آزاد می شوند.

جولایی در مورد ورود ستادهای دیه به انتخابات گفت: ستادها تلاش کنند وارد موضوعات سیاسی نشوند و نباید از کاندیدایی حمایت کنند. به زودی هم با رئیس قوه قضاییه دیدار خواهیم داشت و یکی از درخواست های ما این است که رانندگانی که بیمه شخص ثالث دارند باید روی شیشه ی خودروی خود برچسب بزنند و اگر برچسب نداشت پلیس با آنها برخورد کند. البته این درخواست را به سردار مومنی نیز داده ایم.

رئیس ستاد دیه همچنین اعلام کرد: به زودی موضوع مهریه، رانندگی، دیه و چک بلامحل برای آموزش وارد کتابهای درسی از پیش دبستانی تا دانشگاه و نشریه های رشد می شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها