رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:70 درصد موتورسیکلت های موجود استان پلاک جدید گرفته و 30 درصد باقیمانده هم به دلیل عمربالای وسیله نقلیه خود نمی توانند برابر قانون پلاک جدید دریافت کنند.
کد خبر: ۵۶۴۳۹۵
70درصد موتورسیکلت های اصفهان پلاک جدید گرفتند

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ حسین غلامی در حاشیه دیدار با امام جمعه اصفهان، گفت: برای قانونمند کردن هرچه بیشتر موتورسیکلت سواران از دو سال پیش اعلام شد که مالکان این وسیله نقلیه با پرداخت خلافی و در دست داشتن بیمه برای دریافت پلاک جدید خود اقدام کنند.

70درصد موتورسیکلت های اصفهان پلاک جدید گرفتند

وی افزود: خوشبختانه تاکنون 70 درصد موتورسیکلت های موجود استان پلاک جدید ملی دریافت کردند و 30 درصد باقیمانده نیز به دلیل عمر بالای وسیله نقلیه برابر قانون پلاک جدید به آنها تحویل نمی شود.

این مقام مسئول انتظامی اظهارداشت: برابر قانون جدید راهنمایی و رانندگی موتورسیکلت های دارای عمر بالای 8 سال در کلانشهرها و بالای 10 سال در سایر شهرها پلاک جدید به آنها تحویل نمی گردد و باید این موتورها اوراق شوند اما مشکل اینجاست که هنوز دولت مشخص نکرده  افرادی که موتورهایی با این شرایط دارند وسایل نقلیه خود را برای اوراق کردن به کجا ببرند و آیا در ازای اوراق کردن، موتور جدید به آنها تحویل می شود یا خیر؟!

قانون جدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان رویکرد برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در قانون جدید راهنمایی و رانندگی را تکیه بر جریمه عنوان کرد و اظهارداشت: براساس ابلاغیه جدید توقیف طولانی موتورسیکلت های متخلف حذف شده و تنها در صورت ارتکاب تخلفات حادثه ساز برای بار اول یک هفته و در صورت تکرار برای بار دوم یک ماه توقیف می شود.

به گفته سرهنگ غلامی، عدم بر سرگذاشتن کلاه ایمنی توسط موتورسواران 30 هزار تومان جریمه و یک هفته توقیف برای بار اول و یک ماه توقیف موتورسیکلت برای بار دوم را به همراه خواهد داشت.

مهلت یکساله برای ترخیص

وی از تسهیلات ویژه برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی در مناسبت های ویژه سال خبر داد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در مناسبت های مختلف سال طی اطلاعیه ها و پیام هایی از مالکان موتورسیکلت های توقیفی می خواهد که برای رفع توقیف وسیله نقلیه خود اقدام کنند و ما هم در این خصوص با آنها مساعدت لازم را به عمل می آوریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: اگر شخصی تا یکسال برای رفع توقیف وسیله نقلیه خود مراجعه نکند، موتورهای مذکور به عنوان بلاصاحب محسوب شده و از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مزایده گذارده شده و در صورت مراجعه مبلغ به دست آمده در مزایده به مالک آن تحویل می شود وباز هم اگر مراجعه نکرد مبلغ مذکور به حساب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) واریز خواهد شد.

تاثیر افزایش قیمت موتور بر کاهش تخلفات موتورسواران

سرهنگ غلامی گرانی موتورسیکلت را بر قانونمند شدن موتورسواران موثر توصیف کرد و افزود: در گذشته که این وسیله قیمت نزولی داشت کمتر کسی برای رعایت قانون توجه زیادی می کرد و یا اگر وسیله اش توقیف می شود به سراغش می آمد اما با افزایش قیمت موتورسیکلت، موتورسیکلت سواران نسبت به رعایت قانون اهتمام بیشتری می کنند و از آن طرف هم با مراجعه تعداد بیشتری برای ترخیص کردن موتورسیکلت خود مواجه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها