دختر جوان وقتی به بهانه هم خانه شدن در دام کلاهبرداری گرفتار شد و 12 میلیون تومان پول خود را از دست داد به این شیوه شروع به کلاهبرداری از دختران دانشجو کرد.
کد خبر: ۵۶۴۱۰۹
کلاهبرداری از دختران دانشجو

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، اول اسفند ماه 1391 خانم جوانی بامراجعه به دادسرای ناحیه 4 تهران اعلام کرد که توسط خانمی که مدعی پیدا کردن هم اتاقی بوده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«چندی پیش و از طریق آگهی نیازمندی یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به دنبال پیدا کردن یک خانه دانشجویی با یک هم اتاقی بودم که در میان آگهی های «هم اتاقی دانشجویی»، نظرم به یک آگهی جلب شد؛ با شماره تلفن همراه داخل آگهی تماس گرفته و خانم جوانی به نام «کیمیا» مدعی شد که همانند من دانشجو است و در حال حاضر در منطقه تهرانپارس ـ میدان پروین سکونت دارد؛ پس از گرفتن نشانی خانه، به آدرس مراجعه و در آنجا با کیمیا آشنا شدم؛ کیمیا مدعی بود که هم اتاقی اش از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به همین علت قصد بازگشت به شهرستان را دارد و او نیز به دنبال پیدا کردن هم اتاقی جدید است».

مالباخته در ادامه اظهاراتش و در خصوص چگونگی اعتماد به کیمیا به کارآگاهان اظهارداشت:«زمانیکه در خصوص شرایط کرایه ی خانه به توافق رسیدیم َ، قرار شد تا پول ودیعه منزل به مبلغ سه میلیون تومان توسط من پرداخت و اجاره ماهیانه نیز بر عهده کیمیا باشد؛ حتی کیمیا برای جلب اعتمادم، اجاره نامه خانه را نیز نشان داشت و به این شیوه اعتماد مرا به طور کامل جلب کرد و من نیز مبلغ سه میلیون تومان را به او پرداخت کردم و حتی در ازای پرداخت پول، رسید نیز گرفتم».

مالباخته افزود:30 بهمن سال گذشته به قصد اسباب کشی به منزل مراجعه کردم؛ در حالیکه منتظر بودم تا کیمیا درب خانه را برایم باز کند، ناگهان خانم میانسالی با حضور در مقابل درب خانه مدعی شد که مستأجر قبلی خانه چندین روز است که تسویه کرده و او به همراه خانواده اش، به تازگی به آنجا آمده اند؛ بلافاصله با شماره تلفن همراه کیمیا تماس گرفتم اما خاموش بود».

شناسایی و دستگیری متهمه

با آغاز تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهمه، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و در اولین مرحله موفق به شناسایی هویت واقعی کیمیا به نام «مریم . ج» (26 ساله) شدند.

با شناسایی هویت واقعی متهمه و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه مریم در خیابان 196 تهرانپارس شده و پس از اطمینان از حضور وی، موفق به دستگیری مریم شدند.

در بازرسی از مخفیگاه «مریم . ج»، کارآگاهان موفق به پیدا کردن کپی اسناد و مدارک شناسایی متعلق به تعداد دیگری از خانم های جوانی شدند که با شناسایی و دعوت از این افراد، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که این افراد نیز به همین شیوه و شگرد و توسط متهمه مورد کلاهبردرای قرار گرفته اند.

متهمه در اظهاراتش، با اعتراف صریح به کلاهبرداری از شکات، در خصوص انگیزه خود از کلاهبرداری گفت: سال گذشته، دقیقا به همین شیوه از من کلاهبرداری شد و مبلغ 12 میلیون تومان را از دست دادم؛ به همین علت تصمیم گرفتم تا به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده تا بتوانم پول خود را بازپس بگیرم.

سرهنگ رضا مؤذن رئیس پایگاه چهارم  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با شناسایی تعدادی از دانشجویان خانم که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و با توجه به اعتراف صریح متهمه به کلاهبرداری و همچنین بدست آمدن اسناد و مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد، شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، بویژه در منطقه تهرانپارس مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها