ثبت ملی 17 محوطه تاریخی قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت 17 محوطه تاریخی در این جزیره همزمان با هفته میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۸۰۸
ثبت ملی 17 محوطه تاریخی قشم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم اسفندیار حیدری‌پور گفت: این آثار شامل محوطه پارینه سنگی بام قشم، قدیمی‌ترین زیستگاه بشر در جزایر خلیج فارس، بندرگاه‌های اشکانی و ساسانی و همچنین بسیاری از آثار مربوط به دوران اسلامی است.

حیدری‌پور با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پروژه باستان‌شناسی خلیج فارس از سال 1390، با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و مجوز پژوهشکده باستان شناسی کشور آغاز شده است، اضافه کرد: در این فعالیت میدانی تا کنون بیش از 200 اثر تاریخی شناسایی شده و این گامی بلند در تقویت و تثبیت حاکمیت سیاسی کشور در خلیج فارس است.

به گفته رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، امسال نیز پروژه ثبت آثار تاریخی در بخش‌های ناپژوهیده جزیره قشم ادامه خواهد یافت و در نهایت نتایج این مطالعات، روشنگر دیرینگی ارتباط ایرانیان با خلیج فارس خواهد بود.

در ایران از روز 28 اردیبهشت تا 3 خرداد هفته میراث فرهنگی نام گرفته است که در این هفته از سوی سازمان میراث فرهنگی برنامه‌های گوناگونی نظیر بازدید رایگان از موزه‌ها به اجرا در می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها