عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

مسابقه نامزدها برای رقابت با هاشمی

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون؛ معافیت مالیاتی برای حقوق‌های زیر833 هزار تومان، مسابقه نامزدها برای رقابت با هاشمی، گشت ارشاد، کمرنگ می‌شود، آقایان، شورای نگهبان کارش را بلد است و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۶۳۲۷۰
مسابقه نامزدها برای رقابت با هاشمی

ابتکار:مسابقه نامزدها برای رقابت با هاشمی

حضور هاشمی رفسنجانی در رقایت‌های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بدون تردید تاثیر گذارترین اتفاقی است که تا کنون در فضای سیاسی کشور تا قبل از انتخابات رخ داده است.

رئیس مجمع تشخیص که تا آخرین دقایق مانده به پایان مهلت قانونی ثبت نام همه را در انتظار نگاه داشته بود، با ورود در دقایق پایانی به زمین بازی انتخابات هیجان بسیاری را به این آوردگاه تزریق کرد.

در این میان برخی از نامزدهای همفکر با وی یا کناره گیری خود او به نفع او اعلام کرده اند و یا طبق درخواست خود هاشمی فعلا دست نگه داشته اند و در روزهای آینده در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

اما از محافل سیاسی و انتخاباتی مخالف حضور هاشمی که درچند گروه ائتلاف پیشرفت، نامزدهای ائتلاف بزرگ اصولگرایان، جبهه پایداری و اردوگاه منسوب به دولتی‌ها برخی از نامزدها، تصمیم گرفته اند با الهام گرفتن از انتخابات 84 و مدل هاشمی- احمدی نژاد (که البته به نوعی دیگر در انتخابات خرداد 88 نیزادامه پیدا کرد) تلاش کنند خود را رقیب اصلی هاشمی نشان دهند.

به همین خاطر هاشمی رفسنجانی، در روزهای گذشته یک پای ثابت سخنان و موضع گیری این نامزدها بود. به گونه ای که احساس می‌شد برخی از این افراد در هاشمی ظرفیتی برای مخالفت دیده اند و از این نظر برای قرار دادن خود مقابل وی و جا انداختن آن به رای دهندگان به رقابت پرداخته اند.

حمله به هاشمی در راس برنامه‌های لنکرانی

کامران باقری لنکرانی که به صورت ویژه از سوی آیت الله مصباح یزدی حمایت شده و از این رهگذر نامزد نهایی جبهه پایداری معرفی شده است، در روزهای گذشته بیش از آن که درباره برنامه‌های خود سخنی به میان آورده باشد، در متینگ‌های انتخاباتی خود، حمله به هاشمی را در راس کارهای خود قرار داده است.

وی چند روز پیش در دیدار با طلاب در اصفهان پیرامون هاشمی گفت: «در صورتی که با استفاده از موتور‌های جستجو‌گر اینترنتی عکس هاشمی را جستجو کنیم، به گفته برخی از افراد این موضوع نوعی روزه باطل کردن محسوب می‌‌شود.» وی در بخش دیگری گفت:«مطالعات صورت گرفته در کشور نشان می‌دهد که آیت‌الله هاشمی طرفدارانی دارد، اما به دلیل وجود رأی منفی بسیار نسبت به وی احتمال اینکه آیت‌الله هاشمی اکثریتی را برای خود فراهم آورد که در دور نخست و دوم به ریاست جمهوری برسد، بعید است.»

سخنان تند لنکرانی علیه هاشمی به گونه ای بود که دو روز پیش یکی از فعالان سیاسی اصولگرا به این موضوع اعتراض کرده و گفته بود با اشاره به کاندیدای مورد حمایت آیت الله مصباح گفته بود: از آیت الله مصباح این انتظار می‌رود که در توصیه‌های خود تاکید کند که نامزد جبهه پایداری در صورت حضور در تریبون‌های مختلف به جای تخریب دیگر نامزدها تنها از برنامه‌ها و مواضع خود دفاع کند.

تاثیر من بیشتر از هاشمی است

محسن رضایی نیز در این باره گفت: تاثیری که با حضور خود در صحنه می‌بینم، بسیار بیشتر از آقای هاشمی است پس نمی‌توانم خودم را قانع کنم که به نفع ایشان کنار روم.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دو روز پیش در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا به نفع آقای هاشمی از عرصه انتخابات کنار خواهید رفت؟، گفت: چرا باید به نفع آقای هاشمی کنار روم؟ در حالیکه برنامه‌های من متفاوت است و برنامه‌های آقای هاشمی تست شده‌اند و جدید نیستند. من در بعد فرهنگی و مدیریت با ایشان متفاوت هستم.
هواداران موسوی پشت هاشمی

حداد عادل نیز در یکی از سخنرانی‌های تبلیغاتی خود در پاسخ به سوالی درخصوص سابقه آیت‌الله هاشمی و اینکه چرا او را جزو فتنه می‌داند اظهار کرد: در شرایط فعلی باید دید چه کسانی آقای هاشمی را حمایت می‌کنند و چه کسانی خواهان حضور او در انتخابات هستند، نباید موضع‌گیری فرزندان ایشان و عملکرد آنها را از سال 88 تاکنون نادیده گرفت و باید دید چه مواضعی داشته‌اند؛ جایگاه آقای هاشمی طوری است که اصلاح‌طلبان 88 پشت ایشان اجماع کردند و واقعیت این است که همه کسانی که پشت میرحسین موسوی بودند، در حال حاضر پشت ایشان هستند.


هاشمی برای چه آمده؟

محمدباقر قالیباف نیز در روزهای گذشته انتقادات تندی را متوجه هاشمی رفسنجانی کرد. وی در دیدار با مدیران رسانه‌های استانی و منطقه‌ای حامی خود با بیان اینکه امروز چه چیزی تغییر کرده که آقای رفسنجانی وارد عرصه شده‌اند؟ تصریح کرد: ورود آقای رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش‌های سخت و دو قطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف‌تر و محروم‌تر کنیم. این مسئله چه آورده دیگری برای کشور دارد؟قالیباف سپس می‌گوید: آقای رفسنجانی در مناظرات باید به من پاسخ بدهند که بعد از این مدت چه کرده‌اند؟ بزرگ‌ترین ظلم به مردم آن است که به 20 سال قبل برگردیم.

آیا مقابله با هاشمی جواب می‌دهد؟

کمتر از 20روز دیگر مبارزات رسمی کاندیداها آغاز خواهد شد و باید در انتظار تشدید این رویکرد از سوی مخالفان هاشمی بود. اما سئوالی که خود را نشان می‌دهد این است که آیا این مدل دوقطبی هاشمی- احمدی نژاد برای این دوره از انتخابات جواب می‌دهد؟در پاسخ به این سئوال اگرچه باید منتظر اعلام نتایج انتخابات ماند، اما اشاره به برخی از واقعیات به یافتن پاسخ کمک می‌کند.

هاشمی سال 84 در حالی به انتخابات آمده بود که پس از نزدیکی به اصلاح طلبان وحمایت برخی از گروه‌های اصلاح طلب از وی در انتخابات، به نوعی مدافع وضع موجود محسوب می‌شد و هرکاندیدای دیگری با وعده تغییر شرایط می‌توانست پیروز میدان باشد. اما هاشمی امروز تنها دلیل آمدن خود را تغییر شرایط کنونی کشور می‌داند. در حالی که برخی از نامزدهایی که این روزها خود را در مقابل وی ارزیابی می‌کنند در این خصوص با وی هم نظر هستند.

جام جم

ویژگی‌های نامزد اصلح از نگاه رهبری
معافیت مالیاتی برای حقوق‌های زیر833 هزار تومان
آزادسازی خرید و فروش فیش حج غیرکارشناسی است
واکنش شورای نگهبان به اخبار غیررسمی درباره تائید نامزدها

کیهان

هشدار به موقع رهبر انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم: اتاق‌های فکر دشمن برای انتخابات ایران برنامه دارند
مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت ها درآمد هدفمندی را کاهش داد
تصمیم تازه بانک مرکزی قیمت سکه را کاهش داد
عالیجناب گاف نقشه افراطیون برای هاشمی را لو داد

قانون

آیا هاشمی رفسنجانی انصراف می‌دهد؟
گشت ارشاد، کمرنگ می‌شود
رویای دست نیافتنی خصوصی‌سازی سرخ آبی‌ها
صادرات خاک یعنی خواندن فاتحه برای کشاورزی

رسالت

فردی انقلابی و با همت جهادی انتخاب کنید
حلقه شکست غرب در سوریه تکمیل می شود
حقوق زیر 833 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شد
علی لاریجانی خبر داد: گزارش دیوان از تخلف سه هزار میلیاردی دولت در هدفمندی یارانه ها

سیاست روز

انتخابات ۲۴ خرداد آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران است
آقایان، شورای نگهبان کارش را بلد است
بازگشت اشتون به میز مذاکره پس از فرار ۴۰ روزه
تکذیب افزایش زمان خدمت سربازی

مردم سالاری

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم:عمل به قانون، حافظ وحدت ملی است
«مشایی یعنی احمدی‌نژاد » تبلیغ یا ضد تبلیغ؟!
ساخت قطعه‌ای برای محافظت از مدارهای الکتریکی از خوردگی
نامزدهای انتخاباتی از «بگم بگم» خودداری کنند

جمهوی اسلامی

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم:برخی نامزدها شعارهای خارج از اختیارات رئیس‌جمهور می‌دهند
مخالفت مجلس با افزایش 300 درصدی قیمتها
سازمان اطلاعات آمریکا (سیا):75درصد مردم سوریه در انتخابات آینده به بشار اسد رای می‌دهند
پافشاری سرکرده تروریست‌های سلفی سوریه به ادامه کشتار علوی‌ها

ابتکار

تشدید گمانه زنی‌ها درباره تایید صلاحیت کاندیداها
انتقاد رهبر انقلاب از وعده های خارج از اختیارات رئیس جمهور
مسابقه نامزدها برای رقابت با هاشمی
شام هسته ای در استانبول

خراسان

معیارهای کاندیدای اصلح
پدر یکی از قربانیان کهریزک: رهبر انقلاب دستور دادند کسانی که در مرگ فرزندم دست داشتند به اشد مجازات برسند
مصوبات مهم یارانه ای و مالیاتی مجلس
اظهارات کاندیداها درباره آرایش سیاسی انتخابات

تهران امروز

مردم، فردی انقلابی و برخوردار از همت جهادی انتخاب کنند
قالیباف: حرکت جهادی را از مناطق محروم شروع می‌کنیم
همه نگاه‌ها به شورای نگهبان
ضرورت اتحاد برتر از ائتلاف

حمایت

رهبر معظم انقلاب:حضورپرشوردرانتخابات موجب مصونیت کشور می‌شود
توصیه رییس دستگاه قضا به نامزدهای انتخاباتی : تخریب دیگران خلاف شرع و قانون است
دخل‌وخرج سالیانه ازلایحه تا قانون
متهمان ردیف اول افزایش طلاق

دنیای اقتصاد

تصمیم نهایی برای یارانه نقدی
اولین ریزش در بورس 92
راز تورم بالا در اقتصاد ایران
معیارهای نامزد اصلح

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
۰
۰
جواب محكم به تخریبها بر علیه هاشمی : ( لطفا منتشر كنید تا دشمنان ببیندد‌ )

این اقدامات و تخریبها كاملا هماهنگ شدست و با برنامه ریزی رسانه ای جبهه پایداری - دولت - سایر گروههایی هست كه بودن هاشمی براشون ضرره! این وسط هم بیچاره مردم بنده خدایی كه تحت تاثیر این حرفها قرار میگیرند! یه نمونه این سناریوها رو میتونید در حوادث قم و حوادث ۱۴ خرداد ببینید ... به مردم جو دادند كه لاریجانی بر ضد ولایته ضد بصیرته ضدنظامه بعد اون حوادث پیش اومد... حضرت آقا محكم در اون حوادث جلو اینها ایستاد. ولی اینها در رسانه هاشون و مطبوعاتی كه دارند یكبار نشد بگن اقا اون موقع انتقادش چی بود از ما . اینها فقط یك چیز رو بلدن كه دیگری رو خراب كنند تا خودشون پله ها رو برن بالا...

اینها از این اتحاد ناراحتن ... ناراحتن كه سال پیش در شهریور ماه موقعی كه دیدن هاشمی دوشا دوش در كنار رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد حضور پیدا كرد و پیام و تو دهنی محكمی به جهان بود به جای اینكه خوشحال باشن منافع خودشون رو دیدن! دیدن كه داره به خطر میوفته!...الان هم همینه! سال ۷۶ رهبر انقلاب گفت هیچكس برای من هاشمی نمیشه! تو اوج اون حوادث ۸۸ رهبر انقلاب حكم داد كه هاشمی بشه رییس مجمع تشخیص عده ای اعتراض كردند . تا حالا فكر كردین همین برنامه ها و سیاستهای كلی كه حضرت اقا در مورد آموزش و سیاست ابلاغ میكنند میدونید تحلیل و نوشته كیه ؟ بله درسته كار مجمع تشخیصه!كار همون هاشمی هست كه میگید اهل سازشه و فلانه! پس یه سوال اگه خط سازش و غیره هست پس چرا سیاست های كلی نظام رو وقتی رهبر انقلاب ابلاغ میكنه از زیر دست یك او رد میشه ؟ اینها تناقض نیست؟
همه هم میدونند اختلاف بین هاشمی و حضرت آقا شدنی نیست ۳۰ ساله این خناسان زور میزنن بشه از اون اول انقلاب، ولی نمیشه! و نخواهد شد!

نیازمندی ها