به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا سال 1420 پیرترین کشور جهان خواهیم شد

اختصاص 3000 میلیارد ریال برای وام ازدواج

وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که منابع بانک‌ها کفاف پرداخت وام به تمام ثبت‌نام‌کنندگان را نمی‌دهد، گفت: در جلسه هیأت دولت مصوب شد که مبلغ 3000 میلیارد ریال به بانک‌ها اعطا شود تا وام‌ها را از منابع خودشان پرداخت کنند و ما‌به‌التفاوت آن را دولت تأمین کند و بانک‌ها برای پرداخت نکردن وام بهانه‌ای نداشته باشند.
کد خبر: ۵۶۲۹۲۳

به گزارش ایسنا، محمد عباسی اظهار کرد: 30 درصد از کسانی که از سال 91 برای وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند، هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند و همچنین در هیأت دولت مصوب شد تا مبلغ 500 میلیارد ریال بابت موضوع ودیعه مسکن در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه وزارتخانه در بخش جوانان همانند سال گذشته است و تغییری در این زمینه نداشته‌ایم.

عباسی با بیان این‌که در بخش تعاونی‌ها به جوانان کارآفرین وام‌های کم بهره اعطا خواهد شد، بیان کرد: در بحثی که مربوط به حوزه وزارتخانه‌ می‌شود یعنی در بخش تعاونی‌ها، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت توسعه تعاون،‌ بانک رفاه و صندوق مهر امام رضا(ع) آمادگی دارند تا به تعاونی‌ها و کارآفرینان جوان وام کم بهره در اسرع وقت اعطا کنند.

ایران در سال 1420 پیرترین کشور جهان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که تشکیل بنیادهای توسعه تعاون در سند توسعه تعاون در سال 91 مصوب شد و امسال به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است تا بنیادهای توسعه و تعاون در همه استان‌ها به مشاوره جوانان کارآفرین بپردازد، گفت: در سال گذشته به بیش از یک و نیم میلیون نفر مشاوره ارائه شده است.

اسدالله عباسی یادآور شد: کشور ما 31.5 درصد جمعیت جوان دارد که حدود 24 میلیون نفر بین 15 تا 29 سال هستند، هرچند آمار نشان می‌دهد تا سال 1420 پیرترین کشور جهان خواهیم شد، اما باید با برنامه‌ریزی درست مانع این روند شویم.

وی با اعلام این‌که هنوز درباره منابع بانکی مورد نیاز برای ایجاد 1.1 میلیون فرصت جدید شغلی در سال 92 تصمیم‌گیری نشده است، افزود: شرط افزایش حق مسکن و بن نقدی کارگران، توافق در نشست شورای عالی کار است.

35 درصد جوانان به ضروری بودن ازدواج معتقدند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: بیش از 35 درصد جوانانی که در سن ازدواج قرار گرفته‌اند، معتقدند که ازدواج و تشکیل زندگی برای آنها امری ضروری است که در شرایط فعلی امکانی برای تشکیل زندگی ندارند.

محمدتقی حسن‌زاده به مهر گفت: براساس مطالعات انجام شده روی 800 نفر از جوانان تهرانی 18 تا 40 سال، 29درصد دختران و 31.2 درصد پسران موافق ضروری بودن ازدواج و تشکیل زندگی بودند.

وی عنوان کرد: اما همین جوانان موافق نظر داده‌اند که هم‌اکنون شرایط برای ازدواج و تشکیل خانواده آنها فراهم نیست و همین مساله موجب بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: از میان جامعه نمونه تحقیقی دختران سن مطلوب ازدواج را 24 سال و پسران 29 سال دانسته‌اند.

وی با بیان این‌که سن ازدواج در میان جوانان افزایش یافته است، ادامه داد: بیشترین دلیل دختران مجرد برای ازدواج نکردن ادامه تحصیل است و در پسران مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد. حسن‌زاده تصریح کرد: 37.4 درصد دختران ادامه تحصیل و 32.4 درصد پسران مشکلات اقتصادی را مانعی برای ازدواج عنوان کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها