چهار عضو باندی که با حمله به مردم، اموالشان را سرقت و در برخی سرقت‌ها با روش خفه‌کنی آنها را بی‌هوش می‌کردند، از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شده و به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.
کد خبر: ۵۶۲۵۸۰

به گزارش پلیس آگاهی تهران، چندی پیش خبر دستگیری یک سارق کیف‌قاپ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 112 ابوسعید اعلام شد.

مأموران با حضور در محل متوجه شدند دو سارق پس از سرقت کیف یکی از شهروندان هنگام فرار در چهارراه ابوسعید با یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد برخورد کرده و یکی از سارقان (ترک‌نشین موتورسیکلت) توسط شهروندان دستگیر شده است. شاکی پرونده با حضور در کلانتری، گفت: در خیابان ابوسعید مردی به زور کیفم را از دستم قاپید و بسرعت سوار موتورسیکلت شد تا همراه همدستش از محل متواری شود که موتورشان با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و هر دو زمین افتادند. در این هنگام رهگذران یکی از آنها را دستگیر کردند، اما نفر دوم با موتور فرار کرد.

با طرح این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با انتقال متهم به پایگاه هشتم که خود را در زمان دستگیری «مهدی» معرفی کرده بود، کارآگاهان اطلاع یافتند هویت واقعی وی پوریا (بیست و دو ساله) و از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و سرقت منزل است که از پنج ماه پیش و پس از دستگیری اعضای گروه سارقان کیف قاپ توسط پلیس آگاهی شهریار، از این شهرستان متواری و به تهران آمده است.

متهم پس از شناسایی توسط کارآگاهان و مواجهه حضوری با دو مالباخته اعتراف کرد پس از متواری شدن از شهریار، در اولین سرقت دستگیر شده است.

با توجه به سوابق متهم در زمینه کیف قاپی و احتمال تعدد جرایم و ارتکاب سرقت‌ها در قالب گروه کیف قاپی، با هماهنگی لازم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با آغاز تحقیقات از متهم وی با معرفی اعضای گروه سارقان کیف‌قاپ، به بیش از 50 فقره کیف‌قاپی در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد. متهم گفت با تشکیل گروه چهار نفره سارقان کیف‌قاپ و گردنبندقاپ، ابتدا به شیوه زاغ‌زنی افرادی را که پول و طلاجات داشتند شناسایی و سپس همراه دیگر اعضای گروه، به شیوه‌های مختلف کیف‌قاپی، خفه‌کنی، آویزان‌بری، سرقت داخل خودرو با تهدید چاقو، قمه و اسپری اموالشان را سرقت می‌کردیم.

با اعترافات متهم به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و گردنبندقاپی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه خیابان ولی‌عصر، ایرانشهر، شریعتی، استاد معین، میرداماد، اتوبان صدر، یافت‌آباد و جاده مخصوص پرونده‌های کیف‌قاپی مناطق مختلف سطح شهر تهران بررسی شد و در ادامه تعدادی از مالباختگان متهم را به عنوان زاغ‌زن یا سارق اموالشان شناسایی کردند.

با اعترافات متهم و شناسایی سه عضو دیگر گروه سارقان به نام‌های «محمود»، «فرهاد» و «مصطفی»، ابتدا مخفیگاه فرهاد در شهر جدید پرند شناسایی شد و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی متهم را دستگیر و از مخفیگاهش مقادیر زیادی از اموال مالباختگان از قبیل مدارک شناسایی، گوشی‌های تلفن همراه، انواع کیف دستی مردانه و زنانه کشف کردند.

با انتقال فرهاد به اداره هجدهم، وی پس از مواجهه حضوری با «پوریا» به ده‌ها فقره سرقت در تهران و شهریار اعتراف و مخفیگاه دو عضو دیگر گروه را اعلام کرد و در ادامه دیگر اعضای گروه سارقان نیز در منطقه سلطان‌آباد دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها