تردد 1100 مینی‌بوس فرسوده در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 1100مینی‌بوس آلاینده در شرایطی به فعالیت خود در تهران ادامه می‌دهند و این کلانشهر را آلوده‌تر می‌کنند که نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت همچنان در توقفگاه دولت متوقف مانده است.
کد خبر: ۵۶۱۸۵۳

به گزارش مهر، جعفر تشکری‌هاشمی با بیان این‌که هم‌اکنون آلودگی هوا به یک معضل اساسی در پایتخت تبدیل شده است، افزود: مسئولان دولتی هنوز اقدامی جدی برای مقابله با این معضل به عمل نیاورده‌اند و مینی‌بوس‌های فرسوده به عنوان یکی از عوامل مهم آلاینده هوای تهران همچنان در خیابان‌های شهر جولان می‌دهند. وی با اشاره به این‌که دولت با عمل نکردن به تعهدات خود موجب توقف روند خروج خودروهای فرسوده شده است، اظهار کرد: تردد مینی‌بوس‌های فرسوده تقریبا در تمام دنیا منسوخ شده است، اما این مینی‌بوس‌ها همچنان در تهران در حال تردد است.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که تردد مینی‌بوس‌های فرسوده بیش از سه برابر مینی‌بوس‌های نو هوا را آلوده می‌کند، تصریح کرد: خروج این مینی‌بوس‌ها از چرخه حمل و نقل عمومی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر، سال‌هاست در پیچ و خم اجرا دست و پنجه نرم می‌کند. معاون شهردار تهران با تاکید بر افزایش ناگهانی قیمت مینی‌بوس به صورت تصاعدی، اظهار کرد: هم‌اکنون از سوی دولت یارانه‌ای بابت خروج مینی‌بوس‌های فرسوده پرداخت نمی‌شود و روند نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی متوقف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها