زن نجات یافته در شکافی میان یک تیرآهن و ستون باقی مانده بود

زن بنگلادشی 17 روز زیر آوار زنده بود

زنی پس از ۱۷ روز از زیر آوار ساختمان هشت طبقه‌ای که در حومه داکا پایتخت بنگلادش فرو ریخته بود، زنده بیرون آورده شد.
کد خبر: ۵۶۱۵۱۴

به گزارش بی.بی.سی، رئیس عملیات آتش‌نشانان در این محوطه گفته که نام این زن «رشما»ست و در میان آوار طبقه دوم این ساختمان پیدا شده، هیچ آسیب جدی ندیده و با امدادگران صحبت می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکا، رئیس سازمان آتش‌نشانی بنگلادش دراین‌باره گفت : این زن در شکافی میان یک تیرآهن و یک ستون قرار گرفته بود.

وی افزود: این زن احتمالا ذخیره آب داشته یا از آبی که ما به داخل ساختمان فرستادیم، استفاده کرده است.

یکی از امدادگران عنوان کرد: هنگام بازرسی و جستجو در ویرانه‌های این ساختمان توسط تیم امداد، صدای این زن شنیده شد که درخواست کمک می‌کرد.

وی افزود: در حالی که امدادگران آوار را کنار می‌زدند، یکی از آنها پرسید که آیا کسی زنده مانده است؟ سپس صدای صدای زن چوان را شنیدیم که می‌گفت لطفا مرا نجات دهید. از آن زمان به بعد وی ارتباط خود را با ما حفظ کرد.

براساس گزارش امدادگران، «رشما» از میان آوار فریاد می‌زد: من هنوز اینجا هستم، وقتی امدادگران آوار را کنار زدند، او را دیدند که سرش را تکان می‌دهد.

عصر دیروز، (بیستم اردیبهشت)، فرماندهان ارتش پس از شنیدن صدای گریه این زن، به کارگران دستور دادند عملیات پاکسازی را متوقف کنند و صدها امدادگر در این محوطه تلاش کردند او را پیدا کنند.

امدادگران پس از یافتن او با گذاشتن ماسک اکسیژن او را با آمبولانس به بیمارستان ارتش منتقل کردند.

این ساختمان هشت طبقه که تعداد زیادی کارگاه تولید لباس در آن بود، روز چهارشنبه بیست و چهارم آوریل (چهارم اردیبهشت) فروریخت.

تاکنون 9 نفر از جمله مالک ساختمان در ارتباط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

این حادثه خشم عمومی را در بین کارگران بنگلادش برانگیخت و از آن به عنوان بدترین حادثه در بخش صنعتی این کشور یاد می‌شود.

براساس گزارش، ارتش بنگلادش بیش از هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و با توجه به تلاش کارگران برای پاکسازی محوطه از نخاله‌های ساختمانی، انتظار می‌رود آمار کشته‌ها باز هم افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها