به گزارش خبرگزاریها، این مسیر ریلی 900 کیلومتری در شرق دریای خزر ساخته شده که 120 کیلومتر آن در کشور قزاقستان، 700 کیلومتر آن در ترکمنستان و 80 کیلومتر آن در کشور ایران است. با بهرهبرداری از این مسیر ریلی به عنوان مکمل کریدور شمال ـ جنوب، کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس و اقیانوس هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا متصل شد. کریدور شمال ـ جنوب اولینبار در سال 75 با اتصال راهآهن مشهد ـ سرخس ـ تجن و تکمیل آن تا بندرعباس راهاندازی شد. سپس در راستای کاهش طول مسیر ترانزیت ریلی در ایران، خط آهن بافق ـ مشهد تکمیل شد که 800 کیلومتر مسیر را کوتاه میکند و امروز با ساخت این مسیر تسهیلاتی جدید برای ترانزیت کالا از ایران فراهم شده است. طبق گفته مسئولان، این مسیر ریلی با مشخصات فنی نوین و برای حرکت قطارهای مسافری با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باری با سرعت 120 کیلومتر در ساعت ساخته شده است. این راهآهن ظرف روزهای آینده با حضور روسای جمهور ایران، قزاقستان و ترکمنستان افتتاح میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
محمود قماطی، نائبرئیس شورای سیاسی حزبالله در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم»:
صریح و بیپرده با علیرضا خانی عضو سابق هیأت مدیره استقلال
داود فتحعلیبیگی معتقد است اقتباس از یک متن باید بهگونهای باشد که با فرهنگ بومی ما سازگاری پیدا کند