توسعه همکاری‌های زیست محیطی ایران با سوییس ومصر

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان روزجمعه در حاشیه کنفرانس فوق العاده و عادی کنوانسیون های شیمیایی در زمینه محیط زیست در ژنو، با وزیران محیط زیست سوئیس و مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۶۱۴۶۰
توسعه همکاری‌های زیست محیطی ایران با سوییس ومصر

محمدجواد محمدی‌زاده ،  در دیدار با وزیر محیط زیست سوئیس، همگرایی و همدلی بیشترکشورهای توسعه یافته را با کشورهای درحال توسعه در زمینه همکاری های زیست محیطی خواستار شد.

محمدی زاده بعد از این دیدار در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: کشورهای توسعه یافته در زمینه انتقال فناوری، موضوعات تامین منابع مالی و توانمندسازی کشورهایی که فاقد ظرفیت لازم هستند واز نظر تکنولوژی باید به آنان کمک شود،کم اعتنایی می کنند.

خانم دوریس لایتهارد، وزیر محیط زیست سوییس نیز با ابراز رضایت از گفت‌وگو ومذاکرات صورت گرفته، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در خصوص محیط زیست پیشرفت های زیادی داشته و این برای جهان ارزشمند ومهم است.

وی افزود: ما نباید اشتباهات گذشته را در زمینه محیط زیست تکرار و نباید فراموش کنیم که ما یک کره زمین داریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان درادامه نشست های خود، با وزیر محیط زیست مصر نیز دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه گفت وگو کرد.

معاون رییس جمهور درخصوص این دیدار با بیان اینکه مذاکرات مفصل و بسیار خوبی با طرف مصری داشتیم، گفت: به زودی ایران و مصر یک تفاهم نامه در زمینه محیط زیست امضا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مصری‌ها چالش های مهمی درخصوص پسماندها دارند و نیازمند کارگاههای آموزشی جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند از ظرفیت تکنولوژیکی و توانمندی مدیریتی و تجربیان مفید ایران بهره مند شوند.

خالد فهمی، وزیر محیط زیست مصر هم در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبربا بیان اینکه همکاری های دوکشور در زمینه محیط زیست گسترش می یابد،تاکید کرد: ایران و مصر بر سر امضای یک تفاهم نامه توافق کردند و برای همین قرار است یک هیات مصری در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

هماهنگی و تقویت متقابل میان کنوانسیون های سه گانه و اجرای انها در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی از جمله مهمترین محورهای مورد بررسی در  نشست مقامات عالیرتبه و وزرای کشورهای عضو کنوانسیون های سه گانه مواد شیمیایی در ژنو بوده است. این نشست روزجمعه به کار خود پایان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها