تعریف افشین پیروانی از لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور

یک لیگ مسموم با ترکیب زدو‌بند و دوپینگ

افشین پیروانی پس از پایان لیگ دسته یک ناگفته‌های زیادی داشت که بخش عمده‌ای از این ناگفته‌ها را علنی کرد. سرمربی آهن بافق یزد که همراه تیمش جایگاه هفتم گروه یک لیگ دسته یک را به دست آورد هنوز هم از اتفاق‌هایی که در جریان لیگ دسته یک رخ‌ داد، شکایت دارد، اما با این حال معتقد است دیگر نباید درباره این اتفاق‌ها عمیق حرف زد، چون کسی ترتیب اثر نمی‌دهد.
کد خبر: ۵۶۱۱۶۵
یک لیگ مسموم با ترکیب زدو‌بند و دوپینگ

او مواردی را بر می‌شمارد که به وجود آنها ایمان دارد، اما از آنجا که مدرکی ندارد، نمی‌تواند به تشریح آنها بپردازد. پیروانی لیگ دسته یک را جولانگاه منشوری‌ها و فرصت‌طلبانی می‌داند که هرگز با جریمه‌ای بازدارنده مواجه نشده‌اند. او در گفت‌و‌گو با جام‌جم در حالی که دیگر تمایل چندانی به صحبت از برخی تخلف‌های صورت گرفته در این لیگ ندارد، دیدگاه‌های خود را درباره این لیگ عنوان می‌کند.

همه چیز دیدیم جز پشتوانه‌سازی

سرمربی آهن بافق یزد گفت: من نخستین کسی بودم که گفتم این لیگ بیش از اندازه مسموم است، هنوز هم روی حرف خودم هستم.

پیش از این‌که لیگ دسته یک آغاز شود، گفتم این لیگ نباید تبعیدگاه منشوری‌ها و متخلفان باشد، اما کسی حرف گوش نمی‌دهد. گفتم اتفاق‌هایی در حال رخ‌دادن است که به شدید‌ترین شکل ممکن باید با آنها برخورد شود، اما کسی گوش نداد. نتیجه بازی باید در مستطیل سبز مشخص شود در غیر این‌صورت موضوع حق‌الناس بوجود می‌آید. (لازم به گفتن نیست که این حق‌الناس بوجود آمد و حالا از مراجع ذی‌ربط می‌خواهم که اوضاع را سر و سامان بدهند.) لیگ دسته یک جای پشتوانه‌سازی و مکانی برای شناسایی استعدادهای بیشتر است، اما در این لیگ همه چیز دیدیم بجز پشتوانه‌سازی و استعدادیابی.

از زدو‌بند تا دوپینگ

پیروانی افزود: من ایمان دارم که در لیگ دسته یک دوپینگ بارها اتفاق افتاد. زمانی که این موضوع را با مسئولان ذی‌ربط در میان گذاشتم، گفتند مدرک مستند بیاور. من چگونه می‌توانم مدرک بیاورم؟ لیگ دسته یک ما فقط زدو‌بند و دوپینگ بود. موارد بی‌شماری را می‌توانم از ناپاکی‌های فوتبال دسته یک یادآور شوم.

در طول این فصل به دفعات با کادر فنی تیم ما و بازیکنانم تماس گرفتند و درخواست‌های گوناگونی داشتند. به ما گفتند بازی کنید و امتیاز ندهید تا پاداش بگیرید. به بازیکن ما گفتند بیا این قدر بگیر، اما جلوی ما بازی نکن. به ما گفتند پنالتی بدهید، جلوی ما بد بازی کنید و... این موارد بی‌شمار است و بارها به آن اشاره کرده‌ام، اما گفتن این حرف‌ها واقعا چه فایده‌ای دارد؟

جریمه‌ها سنگین‌تر شود

مربی و کارشناس فوتبال ایران یادآور شد: هیچ‌کدام از جریمه‌هایی که تا امروز برای بوجود آورندگان تبانی یا هر تخلف دیگری در نظر گرفته شده، بازدارنده نبوده است. محرومیت‌های دو، سه و شش ماهه به هیچ عنوان متناسب با تخلف‌های سنگینی همچون تبانی نیست. برای این متخلفان باید پنج تا ده سال محرومیت در نظر گرفته شود تا برای دیگران درس عبرتی بشود. متخلفان در جریان لیگ به گونه‌ای حق و حقوق دیگران را می‌خوردند که با محرومیت‌های چند ماهه نمی‌توان چیزی را جبران کرد. به نظر من جریمه‌های مادام‌العمر برای برخی متخلفان ضروری است.

دخالت سیاسی‌ها

پیروانی خاطرنشان کرد: اگر سیاسی‌ها کمتر دخالت کنند همه چیز روند خود را بهتر طی می‌کند. هنگامی که برخی تیم‌ها یا بازیکنان محروم می‌شوند، نمایندگان مجلس همان شهر دست به کار می‌شوند و نمی‌گذارند که آن تیم با محرومیت‌های سنگینی مواجه یا این‌که از لیگ حذف شود. دخالت این آقایان در امور فوتبالی کافی بوده و بهتر است بروند به همان مسائل کلان مملکتی بپردازند. بارها اتفاق افتاده که تیم‌ها تا آستانه محرومیت پیش رفته‌اند و مسببان تخلف‌های بزرگی همچون تبانی در معرض حذف از صحنه فوتبال قرار گرفته‌اند، اما دخالت سیاسی‌ها هر بار از این امر جلوگیری کرده است.

استعدادهای جدید

وی گفت: با وجود همه مشکلاتی که در جریان لیگ دسته یک وجود داشت باز هم تیم ما با بازیکنان جوانش خوب عمل کرد. در تیم آهن بافق یزد چند بازیکن خوب و آینده دار به فوتبال ایران معرفی کردیم که می‌توانند آینده درخشانی داشته باشند.

اگر این بازیکنان تمرکز خود را حفظ و در کنار آن تلاش خود را چند برابر کنند، خیلی سریع‌تر می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند.

من در میانه‌های فصل تیم را در دست گرفتم و با تعدادی بازیکن جوان نتایج خوبی کسب کردم. این موضوع مورد تائید مسئولان باشگاه هم قرار دارد اما هنوز برای فصل آینده هیچ چیز مشخص نشده است. شاید فصل آینده در لیگ برتر مربیگری کردم شاید هم دوباره در لیگ دسته یک و همین آهن بافق.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها