خانم زهره طبیب‌زاده عضو جبهه پایداری ونماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مشرق در خصوص احمدی نژاد 92 و تفاوت های او با احمدی نژاد سال 84 گفت: احمدی نژاد با زیرکی تمام حرفهای امام و رهبری را زد و به همین علت مورد استقبال مردم قرار گرفت ولی متاسفانه نتوانست پا به پای مردم و رهبری حرکت کند و در این اواخر قدرت با او همان را کرد که با دولت اصلاحات و سازندگی کرد و ما در این اواخر دیدیم در مسائل اقتصادی و بیت المال همان شیوه ای را بکار می گیرد که خود ادعای نقد آن را داشت.
کد خبر: ۵۶۱۰۳۰
تفاوت احمدی نژاد 92 با احمدی نژاد 84

وی افزود: احمدی نژاد سال 92 در حوزه های تئوری پردازی دینی وارد شد که اصلا صلاحیت ورود به این حوزه را ندارد وبه لحاظ فرهنگی و فکری احمدی نژاد سال 92 چیزی  شبیه سران دولت اصلاحات و سازندگی است.

احمدی نژاد در سال 84 سر تخاصم با اصولگرایان  رانداشت ولی احمدی نژاد 92 کم کم با همه اصولگرایان شروع به مخالفت کرده است. جبهه مقابل احمدی نژاد سال 84  هاشمی و اصلاح طلبان بودند ولی جبهه مقابل احمدی نژاد 92 بسیاری از اصولگرایان هستند.

خانم طبیب‌زاده یاد آورشد:من همیشه برای عاقبت بخیری احمدی نژاد به خاطر زحماتی که برای انقلاب کشیدند و گفتمان انقلاب و عدالت را در سال 84  به عنوان شعار در سطح جامعه مطرح کردند دعا  می کنم .

مشایی تایید صلاحیت نمی‌شود

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: به طور حتم اگر مشایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، شورای نگهبان وی را تایید صلاحیت نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران درباره اقبال عمومی کامران باقری لنکرانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: لنکرانی به دلیل خصیصه‌هایی همچون مردمی بودن، ارزشی بودن، مکتبی بودن، چهره کارآمد و خدماتی که در دوران وزارت بهداشت به مردم ارائه کرد گزینه مناسبی برای تصدی پست ریاست جمهوری است.

وی درباره حضور مشایی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به طور حتم اگر وی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند شورای نگهبان مشایی را تایید صلاحیت نخواهد کرد لذا خیلی بعید می‌دانم که مشایی مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد.

 پیشنهادات آمریکا به روسیه

منابع دیپلماتیک آمریکایی پیشنهادات "جان کری" وزیر امور خارجه این کشور به طرف روسی را فاش ساختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ منابع دیپلماتیک آمریکایی در گفتگو با روزنامه"الجمهوریه" لبنان اظهار داشتند "جان کری" در دیدار خود با مقامت روسی دو پیشنهاد در خصوص سوریه ارائه کرده است.

این منابع در ادامه افزودند: نخستین پیشنهاد "کری" به طرف روسی ایجاد منطقه ای امن و نه منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه که در آن هیچ طرفی تیراندازی نکند.

پیشنهاد دوم وزیر امورخارجه آمریکا به روسیه برگزاری نشستی بین المللی با حضور"بشار اسد"و تمامی طرف های درگیر درخصوص بحران سوریه است.

خاتمی:هاشمی یک سرمایه است

سید محمد خاتمی در دیدار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:هاشمی یک سرمایه است و بدون تردید از جمله افرادی که به حقوق و حرمت مردم ایمان دارد و از آن دفاع می کند و نیز خواستار عدالت در جامعه است و نیز آمدن ایشان یقیناً دیدگاه بین المللی را نسبت به ایران تعدیل می کند و همین باعث گشایش یا کم شدن تنگناها می شود و نیز ایشان طرفدار فضای باز برای همه جریان ها و مدافع تشکل ها و بخش خصوصی است .

به گزارش سایت انتخاب، وی افزود: آقای هاشمی از ارکان انقلاب و نظام هستند و نقش ممتازی قبل و بعد از انقلاب و در شکل گیری و استحکام نظام و جمهوری اسلامی داشته اند و هزینه سنگینی نیز پرداخته اند. علاقه امام به ایشان بر همه روشن است. ایشان برای برون رفت از بحران ها نقش محوری داشته اند در جنگ، در ساختن کشور و بعد از جنگ، آن هم کشوری که ویران شده بود.

خاتمی تاکید کرد: اگر آقای هاشمی بیاید به یاری خدا از این مرحله دشوار می گذریم. دل ها نزدیک می شوند و سوء ظن ها کم می شود.

پیشنهاد جدید غرب در زمینه برنامه هسته‌ای ایران

 در حالیکه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران قرار است روز پانزدهم ماه مه در استانبول دیدار و گفتگو کنند در واشنگتن یک مرکز پژوهشی به نام انجمن کنترل تسلیحات به نقل از یک مقام پیشین ایرانی و دو دیپلمات غربی خبر از ان داد که گروه پنج به اضافه یک در بسته پیشنهادی به ایران تدابیر سفت و سختی را برای کسب اطمینان از شفافیت ایران در برنامه هست ای مطرح کرده است.

مارک فیتر پاتریک از مدیران ارشد موسسه مطالعات استراتژیک بین المللی به تلویزیون آمریکا  گفت: از ایران خواسته شده است که به تمام تعهدات خود به آژانس که هر کشوری موظف به انجامش هست عمل بکند و به طور نمونه پروتکل الحاقی را که البته اجباری نیست ولی بیشتر کشورها ان را قبول کردند بپذیرند. این پرتکل به بازرسان دسترسی بیشتری به مراکز اتمی می دهد ایران قبلا ان را برای چند سال اجراء کرده است ولی در سال دو هزار و شش آن را متوقف ساخت.

 همچنین از ایران خواسته شده است که به آژانس اجازه دسترسی به پارچین را بدهند و به سئوالات مربوطه به فعالیتهای گذشته خود که احتمالا بعد نظامی داشته است پاسخ بدهد. کاملا غیر منطقی است که ایران خواستار لغو همه تحریمها است و در عین حال می خواهد که حق ان کشور برای غنی سازی به رسمیت شناخته بشود.

در مقابل پنج به اضافه یک به ایران کاهش برخی از تحریمها و همکاری در چندین زمینه را پیشنهاد کرده است در ازای آن که ایران چند گام برای اعتماد سازی بردارد. تعلیق غنی سازی بیست درصدی و متوقف ساختن فعالیت در فردو و صدور ذخیره اورانیوم بیست درصدی به خارج از ایران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها