چطور خط قرمزهای‌مان را حفظ کنیم؟

هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید

دستور اسد برای گشودن جبهه جولان

جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی در عرصه بحران سوریه حکایت از این دارد که بشار اسد دستور داده جبهه جولان گشوده شود و به دنبال اعلام این خبر گردان‌های مقاومت مردمی در جولان تشکیل شده‌اند.
کد خبر: ۵۶۰۴۵۱
دستور اسد برای گشودن جبهه جولان

پایگاه خبری سوری بریکینگ نیوز به نقل از  شبکه «المیادین» نوشت: «بشار اسد»، رئیس جهوری سوریه در نشست خود با کمیته امنیتی این کشور تصمیم گرفت که جبهه جولان را به روی گردان‌های مقاومت مردمی بگشاید.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که گردان‌های مردمی مقاومت علیه اسرائیل در جولان تشکیل و به گردان‌ها و گروه‌های فلسطینی اجازه فعالیت‌های ضد اسرائیلی در جولان داده شده است.

المیادین همچنین به نقل از منابع فوق الذکر اعلام کرد که اهدافی داخل سرزمین‌های اشغالی مشخص شده‌ و به مسئولان امر مجوز اقدام مستقیم بدون کسب اجازه از فرماندهان مافوق در صورت وقوع هرگونه تجاوز جدید از سوی اسرائیل داده شده است.

تلاش رئیس‌جمهوربرای تحمیل مشایی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر احتمال رد صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان گفت: رئیس‌جمهور می‌خواهد وی را بر ملت تحمیل کند.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور مشایی در انتخابات و رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: بنده نمی‌توانم از طرف شورای نگهبان صحبت کنم و به خودشان مربوط است اما شیوه رئیس‌جمهور در نوع مطرح کردن یک نفر از سوی خودش را بسیار برای آن طرف مضر می‌دانم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر احتمال رد صلاحیت این فرد(مشایی) از سوی شورای نگهبان ادامه داد: رئیس‌جمهور می‌خواهد وی را بر ملت تحمیل کند.

بادامچیان با بیان اینکه اگر مشایی چهره‌ای است که دارای ویژگی‌های لازم برای ریاست جمهوری بوده خودش برود و ثبت نام کند و همچون سایرین فعالیت کند، افزود: اینکه آقای رئیس‌جمهور همه سرمایه خود را می‌گذارد تا آن را بهایی برای آینده بداند؛ به نظرم مردم زیر بار این بحث‌ها نمی‌روند و اگر احمدی‌نژاد این اشتباه را جبران کند، بسیار مفیدتر خواهد بود.

آمریکا خودسری می کند

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: در مذاکرات ایران و 1+5، این ایران بود که نقشه راهی روشن برای مذاکرات پیشنهاد داد؛ پذیرش حق غنی سازی اورانیوم مانند هر کشور دیگر عضو پیمان منع اشاعه؛ ولی آمریکا نپذیرفت که تحریم ها را لغو کند.

روزنامه گاردین در شماره اخیر خود مقاله ای تحت عنوان «در این رویارویی هسته ای، آمریکاست که خودسری می کند» نوشت:این روزها سرتیتر همه اخبار جهان، درباره دو درگیری هسته ای است. ایران و کره شمالی که هر دو تحت تحریم های خارجی قرار دارند و به دلیل این که «رفتار مناسبی» ندارند، به انزوا تهدید شده تا رفتار خود را عوض کنند. این راهی است که ما برای اداره دنیا در پیش گرفته ایم که به نابودی خودمان می انجامد. به یک دلیل: ریاکاری!

این روزنامه افزود: نه فقط به این دلیل که کشورهایی که صدها بمب اتمی دارند به کشورهایی که تعداد کمی بمب دارند یا اصلا ندارند ایراد می گیرند، ریاکاری بدتری در این میان وجود دارد. اگر تهدید کره شمالی به حمله اتمی به آمریکا (که اصلا نشدنی است زیرا آن کشور سیستم پرتاب این دو سه بمبی را که ساخته، ندارد) تهاجم به آمریکا محسوب می شود، چرا تهدید ایران به بمباران از سوی آمریکا در صورت متوقف نکردن تحقیقات هسته ای اش، تهاجم به شمار  نمی آید.

عبوراز«خط قرمز» آمریکا در سوریه

در شرایطی که در روزهای اخیر، کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، با ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان، مشغول آماده‌سازی فضا جهت انجام اقدام نظامی احتمالی علیه این کشور بودند، گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل، حاکی از نتایجی متفاوت است؛ نتایجی که در سطحی بالا‌تر، می‌تواند بر چشم‌انداز تحولات سوریه نیز تأثیری مهم بر جای بگذارد.

به گزارش «تابناک»، بر پایه خبری که امروز در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های جهانی منتشر شد، این گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه بوده‌اند که در جریان درگیری‌ها، از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند؛ این خبر را کمیسیون تحقیق سازمان ملل اعلام کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «کارلا دل پونته»، عضو کمیسیون تحقیق حقوق بشر سازمان ملل در سوریه، ضمن اعلام این خبر، نوع سلاح استفاده شده را گاز اعصاب «سارین» دانسته است.

 باراک اوباما که نزدیک شش ماه پیش اعلام کرده بود استفاده از سلاح شیمیایی «خط قرمز» آمریکا در سوریه است، در روزهای اخیر با فشار فزاینده‌ای از سوی گروه‌های تندروی آمریکایی روبه‌رو بود تا با استناد به گزارش‌های تأییدنشده درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، نیروی نظامی به این کشور بفرستد.

به این ترتیب، بی‌گمان پس از انتشار گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل، دولت آمریکا و به طور کلی کشورهای هوادار مداخله نظامی در سوریه، با تناقضی جدید روبه‌رو خواهند شد، زیرا هرچند از خط قرمز آن‌ها درباره «استفاده» از سلاح شیمیایی در سوریه عبور شده، ‌مسئول استفاده از آن، گروه‌هایی هستند که مورد حمایت بی‌شائبه این کشور‌ها قرار دارند.

newsQrCode
برچسب ها: سوریه خط قرمز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صلح طلب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
آمریكا ننگت باد--(مرگ بر آمریكا)

نیازمندی ها