سخنگوی ارتش آزاد سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری روسیه الیوم با بیان اینکه اسرائیل به شدت مخالف تجاوزگری‌های بشار اسد است گفت: تصمیم درباره بشار اسد در تل آویو گرفته شده است.
کد خبر: ۵۶۰۷۴۷
واکنش مخالفان سوریه به حمله اسرائیل

فهد المصری، سخنگوی فرماندهی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه گفت: ما این حقیقت را که بشار اسد و حکومت اکنون تلاش دارند خود را قربانی حمله اسرائیل نشان دهند نمی‌پذیریم. بشار اسد تلاش دارد تا با فشار وارد کردن بر جامعه بین المللی برای باقی ماندن در قدرت اسرائیل را دچار وحشت کند .

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حسن الرستناوی سخنگوی تروریست های مسلح حاضر در منطقه حمص سوریه در گفتگو با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، حمله موشکی این رژیم به حومه دمشق را تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی وصف‌ناپذیر جنگجویان مسلح حاضر در سوریه دانست.

وی در پاسخ به سوال مجری این شبکه در خصوص تاثیر این حمله بر روند وقایع داخلی سوریه گفت: در روزهای اخیر نیروهای ارتش سوریه پیشروی های زیادی در نقاط مختلف داشتند و ارتش آزاد به "یاس و ناامیدی" رسیده بود و این ضربه در تضعیف ارتش و حامیان آن تاثیر بسیاری خواهد داشت.

هاشمی کاندیدا می‌شود

حجت الاسلام سید محمد خاتمی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران گفت: من همیشه در چارچوب نظام بوده و به قانون اساسی پایبندم. انتخابات نزدیک است و مردم نباید با صندوق های رای قهر کنند. باید تمام آحاد مردم در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش جهان ، وی افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم آقای هاشمی رفسنجانی اعلام کرده اند که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند ولی گفته اند که باید نظر مقام معظم رهبری را هم داشته باشند.

رئیس دولت اصلاحات در مورد هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی از ارکان انقلاب است. از علاقه امام به ایشان می توان فرماندهی جنگ را همزمان با ریاست مجلس عنوان کرد. آقای هاشمی کشور ویران شده بعد از جنگ را مدیریت کرد و اگر رئیس جمهور شود تامین حقوق اساسی مردم، بهبود وضعیت اقتصادی و بازشدن فضا در کشور از او می خواهیم و با تجربه مدیریتی که از ایشان اطلاع داریم قطعا موفق خواهند بود.

واکنش روحانی به سخنان وزیر اطلاعات

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص تعاملاتش با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای ورود به صحنه انتخابات اظهار داشت: بنده اعتدال‌گرا هستم و همواره با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل روابط صمیمی و خوب داشته‌ام.

به گزارش فارس،ر حجت‌الاسلام حسن روحانی که پس از ثبت نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در یک نشست خبری رسمی در ستاد انتخابات کشور سخن می‌گفت، خطابه‌ای برای «مردم بزرگ ایران» قرائت کرد.

روحانی پس از خطابه خود به چند سوال خبرنگاران نیز پاسخ داد و در خصوص حضور رفسنجانی در عرصه انتخابات و انصرافش به نفع وی گفت: بعید است ایشان داوطلب ریاست جمهوری شود اما در چند روز آینده همه چیز مشخص می‌شود.

خبرنگاری نظر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر فتنه انگیزی کسی که فتنه 88 را پیشگویی کرده بود را پرسید، روحانی اظهار داشت: اعتقاد دارم با وجود قرار داشتن در شرف انتخاباتی بسیار مهم که باید آن را با حضور پرشور مردم به یک حماسه سیاسی تبدیل کنیم بیان هر گونه سخن تفرقه آمیز و اختلاف برانگیز و شکاف آفرین به مصلحت جامعه نیست.

وی بر همین اساس تصریح کرد: افرادی که فقط چندماه از دوران مسئولیتشان باقی مانده باید در بیان کلمات و جملات خود احتیاط بیشتری داشته باشند.

 چاوز بسیجی، قالیباف تکنوکرات

علی شکوری راد به نمایندگی از اصلاح طلبان، بهمن شریف زاده از نزدیکان دولت، حسین قربان زاده مدیر مسئول روزنامه تهران امروز و نزدیک به شهردار تهران و غلامحسین بلندیان از نزدیکان پورمحمدی در مناظره ای که به میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و در دانشکده فنی برگزار شد به بیان دیدگاههای خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

به گزارش مهر ، در این مناظره  قربان زاده تصریح کرد: اعتقاد داریم احمدی نژاد و مشایی به جای بحث در مورد مدیریت جهانی به وضعیت معیشتی و اوضاع داخلی کشور بپردازند. ما از رجعت چاوز حرف می زنیم. فارغ از موضوع اصولگرایی و اصلاح طلبی و بیداری اسلامی و انسانی آیا 8 سال برای پاسخگویی کافی نیست؟ امروز چاوز بسیجی می شود و قالیباف تکنوکرات.

دانشجویی از شکوری راد نماینده اصلاح طلبان سئوال کرد به نظر شما رئیس جمهور آینده باید چه اولویت هایی را اتخاذ کند و بایسته های یک رئیس جمهور ایده آل چیست که وی پاسخ داد: هر کس در شرایطی که 8 سال تمام کشور به هم ریخته شد، منابع مالی هدر رفت و فرصت ها سوخته شد بخواهد رئیس جمهور شود کار سختی را برعهده دارد و به تعبیر آقای خاتمی باید سالها کار کنیم تا به نقطه صفر برنامه چهارم برسیم.

در ادامه این مناظره بهمن شریف زاده درباره عملکرد دولت اظهار داشت: من از شما یک سئوال می کنم چرا اصولگرایان به احمدی نژاد بی میل شده اند و مشایی را منحرف نامیده اند. اول احمدی نژاد را اصولگرا نامیدند ، از وی حمایت کردند بعد نسبت به وی بی مهر شده  و امروز او را منحرف می خوانند. دلیل انحراف احمدی نژاد به این خاطر است که وی با گشت ارشاد مخالفت کرد.

 بلندیان نیز گفت : احمدی نژاد زایده تفکر اصولگرایی به معنای امروز نیست . اصولگرایان کاندیدایشان احمدی نژاد نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها