معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: سیل 21 میلیارد و 800 میلیون تومان به استان بوشهر خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۵۶۰۱۰۳
سیل 21 میلیارد تومان به استان بوشهر خسارت وارد کرد

شاپور رستمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سیل استان بوشهر اظهار کرد: متاسفانه بر اثر جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان بوشهر شاهد بروز خسارات زیادی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر از جمله گناوه، دشتی، دیلم و دشتستان بودیم.

وی با اشاره به ورود 6.5 میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان بوشهر بر اثر جاری شدن سیل، خاطرنشان ساخت: 578 کیلومتر از راه‌های شهری، روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان بوشهر خسارت دیده است که 60 کیلومتر از راه‌های استان نیازمند بازسازی است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به ورود 3.4 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها و تاسیسات آب و برق استان بوشهر بر اثر این سیل، تصریح کرد: بخش‌ کشاورزی نیز 11.9 میلیارد تومان خسارت دیده است که مربوط به بخش‌های باغات و مزارع و منابع آبی و کشاورزی و همچنین دام و طیور می‌شود.

رستمی گفت: در مجموع 21 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارات بر اثر سیل به زیرساخت‌ها و تاسیسات استان بوشهر وارد شده است.

وی با اشاره به بارش 76 میلیمتر باران در شهرستان دشتی و میانگین 115 میلیمتری بارندگی‌های دهم تا سیزدهم اردیبهشت در مناطق زلزله‌زده شهر شنبه، افزود: شهرستان دشتی و مناطق زلزله زده شنبه و طسوج بیشترین خسارت‌ها را در جریان این سیل دیده‌اند.

رستمی در ادامه با اشاره به نیاز مناطق زلزله زده در زمینه تامین وسایل خنک‌کننده، بیان کرد: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است و با تلاش‌های صورت گرفته یک‌هزار دستگاه کولر گازی بین اهالی این مناطق توزیع شده است.

وی ادامه داد: برای این منظور 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است که یک‌میلیارد از آن از طریق کمک‌های مردمی و مابقی نیز توسط جمعیت هلال احمر تامین شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر تاکید کرد: همه مسوولان استان بوشهر و مسوولان کشوری و لشکری همواره برای خدمات‌رسانی مطلوب به زلزله زدگان تلاش می‌کنند و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم این مناطق دریغ نخواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها