هنرمندان استانی معتقدند تئاتر در شهرستان‌ها شرایط ناگواری دارد

کلاف سردرگم تئاتر در‌شهرستان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۲۰۵ اثر نمایشی به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر ارسال شده است.
کد خبر: ۵۵۸۷۰۰
ارسال 205 اثر به جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت ـ فتح خرمشهر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با بیان اینکه ۲۰۵ اثر نمایشی به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی تا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر ارسال شده است، اظهار داشت: 140 اثر از آثار ارسالی در بخش صحنه‌ای، 65 اثر در بخش خیابانی و علاوه بر آن تا این لحظه 80 اثر نیز در بخش نمایشنامه نویسی به این دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: شانزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر با هدف ایجاد فضایی مناسب جهت خلق تجربه‌های نوین و کشف افق‌های تازه در عرصه تئا‌تر مقاومت و به منظور بزرگداشت یاد و خاطره دلاور مردان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و تبیین عنصر مقاومت در اندیشه اسلامی و ملی و بازنمایی تاثیر آن بر جامعه امروز ایران برگزار می‌شود.

سپهر، همچنین ترویج روحیه رشادت و پایداری در برابر ظلم و بی‌عدالتی در جهان معاصر، در آستانه سالگرد فتح غرورآفرین خرمشهر قهرمان در 5 بخش صحنه‌ای، خیابانی، خارجی، می‌ه‌مان و نمایشنامه نویسی را از جمله سایر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

وی با بیان اینکه استقبال بی‌سابقه‌ای از همه گروه‌های نمایشی کشور در همه بخش‌های جشنواره را شاهد بوده‌ایم، افزود: از روزی که فراخوان جشنواره رسانه‌ای شد استقبال بسیار خوبی را از گروه‌های نمایشی سراسر کشور شاهد بوده‌ایم که این نشان می‌دهد هنرمندان کشور به مقوله دفاع مقدس توجه ویژه‌ای دارند.

سپهر با اشاره به مهلت ارسال آثار در بخش خیابانی و صحنه‌ای جشنواره، گفت: 20 فروردین ماه آخرین مهلت تمدید شده آثار صحنه‌ای و خیابانی بوده که هیات بازبینی از‌‌ همان تاریخ کار بازبینی خود را آغاز کرد و تا پایان دهه اول اردیبهشت نتایج بازبینی بخش صحنه‌ای و خیابانی اعلام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مهلت ارسال آثار در بخش نمایشنامه‌نویسی، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار در بخش نمایشنامه نویسی 5 اردیبهشت ماه بوده که تا 15 همین ماه تمدید شد و در موعد مقرر نتایج این بخش اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: بخش نمایشنامه نویسی امسال به جشنواره اضافه شده که با وجود نو بودن آن شاهد استقبال خوبی از سوی گروه‌های نمایشی بودیم.

سپهر، هیات بازبینی بخش صحنه‌ای و خیابانی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر را شامل آقایان دکتر عبدالمجید حیاتی، علی اصغر شادروان و حشمت ا... قاسمی و داوران بخش نمایشنامه نویسی که هم اکنون داوری آن در حال انجام است را شامل آقایان مرتضی سخاوت، مهرداد بهراد و سید صادق فاضلی عنوان کرد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تا‌تر مقاومت ـ فتح خرمشهر دهه اول خرداد 92 برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها