بازی اصلاح طلبان با مهره‌هایی چون آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محمدخاتمی هر روز در صفحه شطرنج رقابت انتخابی تغییر می‌کند.
کد خبر: ۵۵۷۶۳۹
بازی اصلاح طلبان در صفحه شطرنج انتخابات با مهره هاشمی

به گزارش جام جم آنلاین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک شدن به زمان نام نویسی نامزدهای انتخابات، شکل و موضع اصلاح طلبان هم تغییر می‌کند.

در حالی که خانم معصومه ابتکار می‌گوید نمی خواهیم برنامه مان را لو بدهیم،یاسر هاشمی فرزند کوچک آقای هاشمی رفسنجانی می‌گوید خبر نامزدی پدرم در انتخابات دروغ محض است.

اما همین خبر در یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب به نقل از یاسر هاشمی تکذیب می‌شود.

او گفته است:« خبری که در این خبرگزاری منتشر شده کاملاً دروغ است و آن را به‌شدت تکذیب می‌کنم.»

گرچه شخص آقای هاشمی رفسنجانی هنوز درباره نامزدی خود به طور قطع نظر نداده است اما دیدارها و فعالیت‌های وی در این زمینه به چشم می‌خورد.

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی هم گفته است: حسن روحانی با تشویق و حمایت کامل هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات شده و در صورت ورود هاشمی صحنه انتخابات را ترک می‌کند.

سعید حجاریان که همواره به عنوان نظریه پرداز جبهه اصلاحات مطرح بوده  در گفتگویی درباره انتخابات گفته است:خاتمی قطعاً نمی آید و در اصل حاکمیت اجازه ورود به ایشان نمی‌دهد.

اصلاح طلبان که همواره از ورود آقای خاتمی به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بیم داشته‌اند اکنون نیز بر روی نیامدن وی مانور می‌دهند و دلایلی را از جمله احتمال رد صلاحیت وی مطرح می‌کنند اما اصلی‌ترین دلیل آنها می‌تواند عدم اقبال عمومی به خاتمی باشد.

به همین خاطر است که در کنار آقای خاتمی،آقای هاشمی رفسنجانن را هم یکی از گزینه‌های خود در نظر دارند.

اما این که آیا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازی اصلاح طلبان ایفای نقش کند، همچنان در ابهام است.

آقای هاشمی رفسنجانی در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره ششم از سوی اصلاح طلبان با بی‌مهری‌های زیادی روبرو شد و همین موضوع می‌تواند رئیس مجمع تشخیص را از اصلاح طلبان دور کند.

اما اگر وی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم شود،اصلاح طلبان برای بازیافت خود دور آقای هاشمی جمع خواهند شد.

باهنر یکی از نامزدهای احتمالی اصولگرایان که عضو گروه پنج گانه است نیز چندی پیش گفته بود که با ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات ریاست جمهوری معادلات تغییر خواهد کرد.

اگر چنین شود اصولگرایان باید برای حضور در عرصه انتخابات تاکتیک تازه‌ای را در پیش بگیرند که بتوانند در این رقابت پیروز میدان باشند.

در حال حاضر اصولگرایان با وضعیت کنونی رقیب جدی در مقابل خود ندارند.اصلاح طلبان همچنان با آمدن یا نیامدن دست و پنجه نرم می‌کنند و بر سر یک نامزد واحد هم به نتیجه نرسیده‌اند و بهترین شخص را برای رقیب خود، آقای هاشمی رفسنجانی‌ می‌دانند.

در مصاحبه سعید حجاریان که در یک سایت وابسته به اصلاح طلبان منتشر شده و قرار است متن کامل آن نیز به زودی منتشر شود به نقل از سعید حجاریان نوشته است:اما آقای هاشمی دقیقه 90 وارد عرصه انتخابات می شود و تمام معادلات را بر هم می ریزد و من معتقدم ایشان حائز اکثریت آرا می شود.

این سخنان حجاریان در حالی مطرح می‌شود که روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون بارها اعلام کرده برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داوطلب نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۵
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
شما نظرات خود را به عموم مردم تعمیم ندهید.خاتمی رای می آورد
دلسوز مملكت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
خداییش 8سال دولت دست اصولگرایان بود گرانی به اندازه خواب اصحاب كهف شد.تراخدا اشتباهاتتان را قبول كنید و از مردم عذرخواهی كنید و دولت را به اهلش بسپارید به سراغ نخبگان بروید انها را با دلجویی به نظام برگردانید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
آقای دلسوز مملكت گل گفتی
دلسوزتر از دلسوز مملكت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
البته نخبه هایی كه ایران را به رفیع ترین درجه جهانی برسانند نه ایران را زیر یوق بیگانه ببرند و به اصطلاح خودشون در حال پیشرفت و ترقی اند
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
آقای دلسوزتر تو این 8سال چندتا نخبه بگو كه دلسوزانه كار كردند نكنه مختلس 3 هزار میلیاردی را می فرمایید؟
آزاده اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
دلسوز كشور: اصول گرایان تازه مدعی هستند كه پاكترین دولت را داشته اندبا این طرز فكر می آیند عذر خواهی كنند؟تازه باید از ویرانی هایی كه در اقتصاد/اجتماع/صنعت/سیاست داخله وخازجه/فرهنگ بوجود آوردندانتظار تشكر دارند گرچه عملكرد آنها اظهرمن الشمس و بر كسی پوشیده نمی باشد كه چه بسر این كشور آورده اند كه انگار بعد از جنگ حهانی دوم شده است اما لازم بذكر است كه تمام مسئولین كشور كه در راس كارند بایدحسادت ها وكینه ها كنار بگذارند و كار را به كاردانش بسپارند كه برای كشور خون دل خورده ودلسوز و جگر سوخته میهن است ویك دوره 8 ساله هم زمام قوه مجریه در دستش بود و پشیزی هم در آن زمان اختلاس و زد وبند نداشته و هنگام تحویل به اصولگرایان خزانه مملكت لبریز از ارز بوده لازم است قدری بخود بیاییم و از این مرد بزرگ كه قائل به خانواده 75 میلیونی ایرانی است برای سرافرازی /توسعه سیاسی و اقتصادی/رفع تحریمها ارتباط با كشورهای توسعه یافته /ترقی وپیشرفت/ سر و سامان دادن به ندانم وندانستن كاریها و خرابه های كه اصوگرایان طی این 8 سال بوجود آوردنددعوت كنیم و تنها گزینه و تنهاترین را از این بنبست همین است وبس والسلام
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
آقای جام جم چرا مغرضانه نظرات را در سایت قرار می دهید
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
با این تجربه 8ساله اصولگرایان دیگر نباید دولت را به این آقایان سپرد.ای كاش سید می آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
بله مختلس 3میلیارد دلاری كه ایران را به زیر یوق بیگانه نبرد فقط اونور آبو داره با پول ما آباد میكنه .خداروشكر كه دولت خاتمی هرچی بود از نظر اقتصادی پاك بود
سید محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
جام جم ؛كل نظرات بدون توهین را چاپ كن
آزاده اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
برادر عزیزجام جمی چرا نظر مرا (آزاده اسلامی) را نگذاشتی این ستون كه درست شده باید بدون غرض باشه چرا دلبخواهی عمل میكنید یا اینكه ستون مورد نظر را بردارید
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
با سلام لطفا اینقدر جو سازی بد درمورد اصلاح طلبا نكنید یكم با منطق صحبت كنید از الان این رای میاره اون رای نمیاره مگه پیشگو هستید ؟؟؟؟ بگذارید جو آروم باشه .
امید وار
Germany
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
امیدواریم
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
هاشمی زنده است....
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
نظرات دوستان را دیدم انگار یادشان رفته است كه در زمان دولت اصلاحات ایران به عنوان محور شرارت شناخته شد البته با توجه به همه نرمش‌های اصلاح طلبان این اتفاق افتاد. ضمنا آن غائله 18 تیر را هم یادمان نرود.ما مردم هنوز نتوانسته‌ایم رئیس جمهوری پیدا كنیم كه بر اساس قانون كار كند.

نیازمندی ها