داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس جمهور گفت: مشایی به دنبال ورود به انتخابات ریاست جمهوری نیست زیرا می‌داند در انتخابات رای نمی‌آورد.
کد خبر: ۵۵۷۳۹۳
مشایی نامزد انتخابات نمی شود

به گزارش خبرگزاری فارس، داوود احمدی‌نژاد در جلسه پرسش و پاسخ بصیرتی «گذر از فتنه و انحراف در انتخابات 92» که در رشت برگزارشد  با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور مبنی بر به‌کار نگرفتن مشایی در پست معاون اولی او را رد صلاحیت کرده است، اظهار کرد: شورای نگهبان برای پست بالاتر مشایی را تایید صلاحیت نمی‌کند و جریان انحرافی به دنبال شیطنت است.

وی  عزت دنیا و آخرت را سربازی در رکاب ولایت دانست و تصریح کرد: جریان انحرافی به دنبال ورود به انتخابات نیست و اگر اینگونه بود قبل از فرا رسیدن انتخابات کشور را رها نمی‌کردند و اقتصاد را به نابودی نمی‌کشاندند.

برادر رئیس جمهورجایگاه ولایت را حق خواند و افزود: با جانبداری از احمدی‌نژاد دنیا و آخرت خود را فنا نمی‌کنم و ولایت را به او ترجیح می‌دهم.

ناتوانی اوباما از توافق با ایران

با تبدیل شدن مذاکرات هسته ای ایران به پروسه ای پیچیده و طولانی مدت و پابرجا بودن شکاف دیدگاه ها و انتظارات میان طرفین، روز به روز این سوال به طور جدی تری مطرح می شود که چرا غرب و به طور خاص آمریکا نتوانسته با ایران به توافق برسد. نشریه «کریستین ساینس مانیتور» دیدگاه برخی کارشناسان در این زمینه را بازتاب داده است.

به گزارش «تابناک»، نشریه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی به آسیب شناسی روند مذاکرات هسته ای با ایران پرداخته و می نویسد تلاش دولت اوباما در مقابل برنامه هسته ای ایران، به طور خاص بر ابزارهای تنبیهی متمرکز شده و تلاش دیپلماتیک زیادی در این عرصه انجام نمی گیرد. به همین دلیل، منتقدان معتقدند ممکن است این رویکرد دولت آمریکا اصل مذاکرات را به مخاطره بیندازد.

«اسکات پترسون»، تحلیلگر این نشریه اشاره می کند دولت اوباما مجموعه ای از تحریم های شدید را علیه بانک مرکزی و بخش نفتی ایران اعمال کرده و هدفش، فشار بر ایران به منظور رها کردن برنامه هسته ای این کشور بوده است.

«جان لیمبرت»، معاون وزارت خارجه آمریکا در سال های 2009 و 2010  که در جریان تسخیر سفارت آمریکا پس از انقلاب اسلامی مدتی به عنوان گروگان در ایران حضور داشته، می افزاید:«با وجود تأکید بر دیپلماسی با ایران، این کار سخت است. هیچ کس نمی داند چطور این کار را انجام دهد و هر بار که ما آن را امتحان می کنیم، شکست می خوریم و هر بار که شکست می خوریم، کار را رها کرده و مشغول انجام آن چیزی می شویم که بهتر بلدیم».

مخالفت با تکثر نامزدها

غلامعلی حدادعادل در حاشیه کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی راجع به تکثر نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: ما با تکثر و تعدد نامزدها مخالفیم. البته مردم باید قدرت انتخاب داشته باشند ولی ما باید بدانیم نباید کاری کرد که رای اصولگرایان شکسته شود و اصولگرایان به حاشیه رانده شوند و به دورانی برگردیم که همه می‌دانیم چه دورانی بود.

وی ادامه داد: ما در ائتلاف سه‌گانه شرکت کردیم و رسما اعلام کردیم قصد ما از این ائتلاف این است که دو نفر از سه نفر کنار بکشند و توجه به این یک اصل است؛ از این رو باید توجه داشت آیا این ائتلاف ضررش بیشتر از این است که یک فرد اصولگرا حاکم نباشد.

اعتراف به انزوای رژیم صهیونیستی

کارشناس صهیونیست مسائل راهبردی در روزنامه یدیعوت آحارنوت، با ابراز ناامیدی از روند تحولات منطقه و ناتوانی این رژیم در جلوگیری از پیشرفت های هسته ای جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در حمله به ایران هسته ای تنها هستیم و آمریکا باوجود همۀ وعده هایی که می دهد، عملا هیچ گزینه ای بر ضد ایران روی "میز" ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ایتان هابر، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در یادداشتی که دیروز (پنج شنبه) در این روزنامه منتشر شد، نوشت:اگر در همین لحظه، هواپیماهای آمریکایی بخواهند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنند؛ باز هم بهتر است اعتراف کنیم که ما دراین جنگ تقریبا" تنها هستیم.

این روزنامه نگار صهیونیست در ادامه آورده است: آمریکا فقط برای تامین منافع خود وارد جنگ می شود و در شرایط فعلی آمریکا که این کشور از جنگ های خود عقب نشینی کرده است، به خاطر قدس وارد جنگ نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
۰
۰
بهتر ماهم آرزو داشتیم نشه...
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
برادر رئیس جمهور از كجا پیداش شد؟ چكاره است؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
حاج داوود، نابودی اقتصاد مملكت رو ولشT اقتصاد خودشان را آباد كرده اند! این به اون در.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
بالاخره هستند كسانی كه منطق سرشون میشه . ای ول
مالك
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
سلام خدا بر حاج داود دلاور
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
الهی شكر
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
شاید مشایی كاندیداشون نباشه و یكی دیگه باشه-ولی دركل دولت و انحرافیون دست از انتخابات نمی كشند.
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
درپاسخ به همشهری : نكنه فیلم باشه حالا كه اون نشد یكی دیگه !!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
رئیس جمهور گزینه دیگر غیر از مشایی انتخاب می كرد،
من
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
خدا رو شكر كه حاج داود دین شو به دنیا نفروخت

نیازمندی ها