در آستانه بازگشایی مدارس اعلام شد

بازنگری فهرست مدارس مروج سلامت

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت 20 هزار مدرسه مروج سلامت در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۱۷۳
فعالیت 20 هزار مدرسه مروج سلامت

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر محمداسماعیل مطلق در مراسم نمادین زنگ سلامت در دبستان شاهد برهان مجرد منطقه 12 آموزش و پرورش، با اعلام خبر فوق، افزود: در نظر داریم با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، اولیای مدارس و شهرداری‌های منطقه مدارس مروج سلامت در کل کشور فعال شوند.

وی به مقایسه آمار میزان مرگ و میر کودکان قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب از هر هزار کودک متولد شده 140 نفر فوت می‌کردند که این آمار در حال حاضر به 15 نفر رسیده است.

دکتر مطلق اظهارداشت: میزان مرگ و میر مادران باردار نیز قبل از انقلاب اسلامی حدود 111 تا 120 نفر در کشور گزارش شده است که این آمار در حال حاضر به کمتر از یک نفر رسیده است و باید تا سال 1404به صفر برسد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص سن امید به زندگی در کشور گفت: سن امید به زندگی قبل از انقلاب اسلامی 54 سال بوده که در حال حاضر به 74 سال افزایش یافته است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید این میزان تا سال 1404 به بالای 80 سال برسد.

گفتنی است؛ مراسم نمادین زنگ سلامت امروز صبح با حضور مسئولین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و نیز شهرداری تهران در دبستان پسرانه شاهد برهان مجرد واقع در منطقه 12 آموزش و پرورش تهران برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فراتی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
۰
۰
براتون متاسفم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها