دستگیری دکتر هکر

ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، مرد جوانی را که تنها به دلیل پرداخت مهریه همسرش، به هک و ربودن ‌فایل‌های مشتریان یکی از شرکت‌های معروف ارائه خدمات اینترنتی اقدام کرده بود، دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۵۷۵۶۴
دستگیری دکتر هکر

به گزارش ایسنا، مسئول حقوقی یکی از شرکت‌های معروف ارائه‌کننده خدمات اینترنتی هشتم فروردین امسال به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مراجعه و عنوان کرد فرد یا افرادی اطلاعات این شرکت را هک و فایل‌های مشتریان را ربوده و علاوه بر این، با ارسال پیام به ایمیل شرکت، 20 میلیون تومان پول خواسته و تهدید کرده در غیر این صورت، اطلاعات خصوصی مشتریان را منتشر خواهند کرد.

با ثبت شکایت این فرد، تحقیقات ماموران فتا آغاز و با بررسی سایت این شرکت معلوم شد سارق یا سارقان با توجه به خلأ‌های امنیتی در سیستم این شرکت، با برنامه فوق‌العاده حرفه‌ای، در این سامانه نفوذ کرده‌اند که در ادامه ماموران ردپای متهم پرونده را در کرج کشف و با اخذ نیابت قضایی، وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

با شروع تحقیقات متهم به نام «انوش» با اعتراف به جرم خود، عنوان‌کرد چندی پیش همسرم از من به دلیل پرداخت نکردن مهریه، شکایت کرد و با وساطت بزرگان قرار شد در ازای پرداخت 20 میلیون تومان رضایت خود را اعلام کند که من برای پرداخت مهریه همسرم، دست به این سرقت زدم.

متهم که دانشجوی دکترای حسابداری است، یادآور شد: برای پرداخت مهریه همسرم با طراحی برنامه پیچیده رایانه‌ای دست به این کار زدم و قصد داشتم پس از پرداخت این مبلغ و جلب رضایت وی، به تحصیلم ادامه دهم.

newsQrCode
برچسب ها: مهریه هکر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها