چرا میزان مشارکت۲۵ میلیونی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند در فضای بین‌الملل مهم است؟

انتخابات؛ پاس گل به دیپلماسی

فرصتی که غرب از دست داد

یک روزنامه انگلیسی به تشریح چگونگی از دست رفتن فرصت مناسب حل مسئله هسته ای ایران از سوی اروپا تحت فشارهای آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۵۵۶۳۶۹
فرصتی که غرب از دست داد

روزنامه انگلیسی «تلگراف» در مطلبی به قلم «پیتر ابورن» تحت عنوان «چگونه غرب فرصت صلح با ایران را از دست داد» فشارها و درخواست های غیرمنطقی آمریکا را سبب حل نشدن مسئله هسته ایران خوانده است.

این تحلیلگر با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران، آلمان، انگلیس و فرانسه در بهار سال 2005 در وزارت امور خارجه فرانسه می نویسد: در این جلسه یکی از دیپلمات های ایرانی طرحی را مطرح کرد که طی ایران اعلام کرده است که هرگز از غنی سازی اورانیوم در داخل خاک ایران صرف نظر نخواهد داد و در قبال ادامه غنی سازی حاضر است تضمین های لازم برای منحرف نشدن فعالیت های هسته ایش را بدهد.

همچنین نویسنده با اشاره به رد درخواست ایران برای تشکیل یک کنسرسیوم بین المللی برای مدیریت فعالیتهای هسته ای ایران از سوی اروپا و آمریکا  در سال های بعد می نویسد : به همین علت است که ایران از آن زمان به بعد فعالیتهای هسته ایش را تسریع بخشید و این امر جای تعجبی ندارد.

روزنامه «تلگراف» می نویسد تمام این موارد نشان می دهد که اروپایی ها و آمریکایی ها موضوعات دیگری را به بهانه برنامه هسته ای ایران دنبال می کنند که یکی، تحقیر ایران و در نهایت فشار بر نظام ایران است.

خوش خدمتی به صهیونیستها

چاک هیگل، امروز در سفر به سرزمین های اشغالی شده ضمن اعلام همسویی کم سابقه با رژیم اسرائیل، اظهار داشته این رژیم می تواند هر زمان که بخواهد رأساً برای حمله به ایران تصمیم بگیرد.

به گزارش «تابناک»، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشته، ایالات متحده و رژیم اسرائیل «تهدید دقیقاً مشابهی» را از جانب ایران احساس می‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها در زمان رسیدن ایران به نقطه‌ای است که اقدام نظامی آمریکا یا رژیم اسرائیل را اجتناب ناپذیر سازد.

روزنامه «واشنگتن پست» ضمن انتشار سخنان هیگل می‌نویسد، وی از نخستین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی به منظور تأکید بر دیدگاهش درباره ضرورت تصمیم خود رژیم اسرائیل درباره لزوم و یا زمان حمله به ایران استفاده کرده است.

بی‌بی‌سی القای تقلب در انتخابات را کلید زد

بی بی سی که در سال 88 بیشترین نقش را در القای«تقلب» در انتخابات و همچنین سازماندهی فتنه آمریکایی اسرائیلی بر عهده داشت با طرح این سوال که «اصلاح طلبان چه راهبرد مشخصی را برای مقابله با احتمال بروز تخلفات انتخاباتی پیش بینی کرده اند؟» بازی نخ نمای خود را برای انتخابات 92 آغاز کرد.

 رسانه دولتی بی بی سی انگلیس در یادداشتی با عنوان «اصلاح طلبان چگونه از آرای کاندیدای خود محافظت می‌کنند؟» به قلم حسین باستانی مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به صورت رسمی القای شبهه تقلب در انتخابات را آغاز کرد.
 
بی بی سی با یادآوری اسم رمز "فتنه 88" که در آن "جریان اصلاح طلب، جمهوری اسلامی را را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ متهم کرد" مدعی می شود که «پس از آن انتخابات، "بخش قابل توجهی از افکار عمومی" به صحت این اتهامات متقاعد شد»
 
البته بی بی سی هیچ اشاره ای به این نکته نمی کند که اگر اصلاح طلبان در ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات، صادق بودند، چرا با گذشت چهار سال، هنوز یک سند محکمه پسند ارائه نکردند؟

دیپلماسی لبخند

محمدرضا باهنر در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اردبیل با بیان اینکه ایران اصول و حق و حقوقی دارد که از آنها دست برنخواهد داشت متذکر شد: اما می شود با دیپلماسی لبخند بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت. چنانچه می توانستیم به 20 درصد غنی سازی به راحتی دست یابیم در عین حال که با دیپلماسی لبخند اینقدر قطعنامه های سازمان ملل را هم تحمل نمی کردیم. دولت برخی هزینه های غیر ضروری را در این زمینه موجب شد.

وی با اشاره به رابطه ایران با آمریکا، با اشاره به اینکه ما در بسیاری از جاها با این کشور مشکل داریم ، گفت: اما اگر دست آهنی را کنار بگذارد و به ملت و دولت ایران احترام بگذارد می شود کاری کرد که رابطه سازنده شکل گیرد. ما به حق آمریکا نمی خواهیم تجاوز کنیم و انتظار داریم که آمریکا نیز به حق ایران تجاوز نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نمیخوامك
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
این غربی ها هم از رو نمیرن و اینقدر فرصت سوزی میكنن. آخرش بدبخت میشن و میان دم خونه ما گدایی. چرا اینقدر یه تنه در برابر ما می ایستند؟

نیازمندی ها