عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق معلولان با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم توسعه حداقل مستمری معلولان باید 30 درصد حقوق پایه باشد، اظهار کرد: حداقل حقوق پایه هم‌اکنون 700 هزار تومان است، بنابراین باید حداقل حقوق مستمری معلولان 210 هزار تومان باشد.
کد خبر: ۵۵۷۲۴۹
حداقل مستمری معلولان باید 210 هزار تومان باشد

«علی همت محمودنژاد» با اشاره به اینکه موضوع حقوق مستمری معلولان باید توسط سازمان بهزیستی پیگیری شود، افزود: در سازمان بهزیستی ثبات مدیریتی وجود ندارد و در هشت سال اخیر شاهد تعویض پنج مدیر در این سازمان بوده‌ایم.

رییس انجمن حمایت از حقوق معلولان با بیان اینکه بیش از چهار سال است که از تلفیق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان می‌گذرد، تصریح کرد: از سال 83 تا کنون هیچ توفیقی در اجرای ماده 2 این قانون مبنی بر مناسب سازی اماکن، معابر و وسایل نقلیه حاصل نشده است.

وی ادامه داد: معلول حق دارد در مدرسه حضور داشته باشد،از اتوبوس استفاده کند، بتواند در فرهنگسراها حضور یابد و بتواند همانند سایرین از خدمات استفاده کند، در حالی که بسیاری از مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق معلولان در ادامه با تاکید بر اینکه بنا بر دستور ریاست جمهوری و معاونت اجرایی دولت باید شورای عالی معلولان تشکیل می‌شد، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون این شورا تشکیل نشده است و جامعه معلولان خواستار تشکیل و رسیدگی به این موضوع هستند.

محمود نژاد همچنین با اشاره به ماده 2 قانون حمایت از حقوق معلولان پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در 16 اردیبهشت سال 83 و تایید شورای نگهبان، اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر نسبت به مشکلات معلولان تخصص و آگاهی لازم را ندارند، تا کنون هیچ توفیقی در اجرای این قانون نداشته‌ایم. (ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها